..: Na oslavy v Polsku pojedou i české parní lokomotivy :..

Ilustrační obrázekWolsztyn - Výtopna v polském Wolsztynu je mezi železničními nadšenci známá po celém světě. Je totiž poslední ve střední Evropě, kde normálněrozchodné parní lokomotivy jezdí denně na pravidelných vlacích. Letošní rok je významný oslavami 100. výročí výtopny. Takto kulaté výročí si určitě zaslouží důstojné oslavy. Pořadatelé, PKP Cargo se sídlem v Poznani, pozvali na tyto oslavy i parní lokomotivy z okolních států. Hlavní program oslav proběhne v sobotu 28.4.2007. V provozu by mělo být 19 parních lokomotiv.

Díky podpoře Ministerstva kultury České republiky se podařilo finančně zajistit náklady na provoz parních lokomotiv 423.0145 a 475.111. Lokomotivy byly vybrány tak, aby představily významnou osu české lokomotivní školy.

Lokomotivy řady 423.0, přezdívané Velký Bejček, byly vyráběny od roku 1921 v První českomoravské továrně v Praze Libni, pozdějším ČKD a byly určeny pro vozbu osobních a nákladních vlaků na místních tratích. Konstrukčně se jedná o tzv. tendrovku, s maximální rychlostí 50 km/h. Lokomotivu vlastní občanské sdružení Mladoboleslavský železniční spolek a její opravu provedla a provozuje ji Společnost železniční výtopna Jaroměř.

Parní lokomotiva 475.111 představuje již poválečnou konstrukční řadu lokomotiv pro rychlíky a další dálkovou dopravu. Jedná se o velkou lokomotivu s vlečným tendrem na vodu a uhlí. Byla vyrobena v roce 1947 ve Škodových závodech v Plzni. Maximální rychlost lokomotivy je 100 km/h a přezdívalo se jim Šlechtična, případně Pětasedma. Lokomotivu vlastní a provozuje Iron Monument Club v Plzni.

Lokomotivy pojedou do Wolsztyna zatopené a po vlastní ose. Hranice překročí ve středu 25.4.2007 na železničním přechodu Lichkov/Międzylesie a ze státních hranic je čeká vzdálenost 300 km. Zpět se vrátí 1.5.2007. Účast parních lokomotiv na oslavách 100 let výtopny Wolsztyn podpořily společnosti České dráhy, PKP Cargo a Polovodiče, člen skupiny ČKD Praha.

Podrobnosti o oslavách a o výtopně Wolsztyn najdete na www.parowozy.com.pl, www.parowozowniawolsztyn.pl.

zdroj - společná tisková zpráva společností a spolků:


JRtrain Poslat mail autorovi | 22.4.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Pozvánky

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


registrovaný uživatel tenzor 
24.04.2007 (21:39)  
Venca Motyka:
vzhled bez oplášťování nic moc, v proudnicovém provedení nevypadala špatně a tu cenu asi nedostala omylem. Krom toho na dvouválcový Pacifik své doby to byl dobrý stroj.
BTW, co třeba Pt-47? Když pominu, že nepatřila k nejhospodárnějším, byla to špatná lokomotiva?
Hlavně že tady jsme od roku 1918 vyráběli jen a pouze lokomotivy světové úrovně, pár jsme jich vyvezli do Rumunska a do Činy, jasně :)

Jinak Venca Burgán = Venca Motyka? :
registrovaný uživatel zaza 
24.04.2007 (12:32)  
Muze to byt zajimava podivana...
23.04.2007 (23:04)  
Já tam nejedu, v Polsku se krade.
registrovaný uživatel tenzor 
23.04.2007 (20:10)  
Venca Burgán: a vy si myslíte, že v Polsku žádné dobré parní lokomotivy nevyráběli? co třeba Pm 36?
V Polsku jezdily parní lokomotivy běžně ještě v 80. letech a většina z nich byla domácí výroby, kdyby byly tak špatné, tak by se určitě snažili je nahradit diesely daleko rychleji.
Mimochodem bych se chtěl někdy dožít toho, že na nějakém místě v ČR bude třeba jen polovina provozuchopných parních lokomotiv ve srovnání s Wolsztynem.
23.04.2007 (13:45)  
Jel bych se tam podívat, ale je to moc daleko.
Jedete tam někdo?
23.04.2007 (12:47)  
Tip k této akci:24.04.2007 pojede z Plzně do Letohradu tato souprava: 742 + 475.111 + B + 423.0145 + 2x Ce + 1x D
předpokládané časy:
Plzeň odj. 12.30
Beroun - 13.55
Praha Radotín - 14.40
Praha Malešice - 15.04
Nymburk město - 16.31 16.36
Velký Osek - 17.00
Hradec Králové 18.30 19.18
Týniště n.O. - 20.00
Letohrad - 21.45
23.04.2007 (11:05)  
Jo je to dobře aspon těm modlícím polákům ukážeme jak se měli dělat parní loko,páč ty a mnohé další jsou světovými velikány technickýho pokroku.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko