..: První kontrola DI a Policie na přejezdech :..

Železniční přejezdPlzeň - Jak jsme již avizovali, Drážní inspekce ve spolupráci s Policií ČR provádí na vybraných železničních přejezdech kontroly, které se mají zaměřit na dodržování pravidel při jejich přejíždění řidiči automobilů. Již první výsledky jsou více než alarmující - dalo by se říci - řidiči nezklamali. Jak píší Novinky.cz, děsivé jsou úterní výsledky společné kontroly policistů a Drážní inspekce na železničním přejezdu u Kaznějova na severním Plzeňsku. Někteří řidiči při průjezdu nechráněného přejezdu doslova hazardovali se svými životy.

Mezi nejčastějšími přestupky byly: výrazné překročení rychlosti, předjíždění přímo na přejezdu a jeden řidič dokonce projel přejezd, přestože svítila varovná červená světla upozorňující na blížící se vlak. Jak Novinky informoval policista Josef Aubrecht z Okresního policejního ředitelství Plzeň-sever, policisté většinu přestupků vyřešili na místě pokutou. "Byli jsme shovívaví a drželi se na spodní hranici možných sankcí vzhledem k tomu, že šlo o preventivní akci. Pouze v případě, kdy řidič prolétl přejezdem téměř stokilometrovou rychlostí, jsme předali přestupek k vyřízení správnímu orgánu," dodal Aubrecht.

zdroj: Novinky


JRtrain Poslat mail autorovi | 10.4.2007 (22:58)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Legislativa Nehody a mimořádnosti

More from ČR Plzeňský Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
12.04.2007 (21:33)  
Myslím si, že nejjednodušším způsobem, jak vyléčit nezodpovědné "přejezdové" řidiče z nemoci zvané "nedodržování stanovené rychlosti", by bylo zrušení bílého světla na přejezdech, to znamená na všech přejezdech by byla "třicítka". Ke každému přejezdu instalovat zpomalovací práh formou asfalového návalku. Stačí dvoucentimetrový hrb.
V Dánsku mne svého času překvapily podobné "prahy" před každým přechodem pro chodce, které nutily řidiče snížit rychlost. Na zpomalovací práh by byl řidič upozorněn na vzdálenostním upozorňovadle umístěném 80 metrů od přejezdu, což stačí k požadovanému snížení rychlosti. Kdo by rychlost nedodržel, dostal by pořádnou ránu, v lepším případě by byl katapultován tam, odkud není návratu a už by nikoho neohrožoval …
Registered user M 
11.04.2007 (16:00)  
Jirka Panther - jako tohle je ale docela podstatna "doplnujici" informace:-))
Registered user tgw 
11.04.2007 (15:38)  
To že někteří lidé jezdí přes přejezdy jak přecházející dobytek přes koleje je domnívám se zde v česku u některých lidí bohužel častým jevem.Tento jev má dosti společného s přístupem k dané věci a kořeny jsou ve společenském chování..No a co,že to na mě bliká mám to v pr....,protože tedˇka jedu já a já na nějaký přejezd s...!Stejně jako na lidi!Bohužel svým přístupem si neuvědomují ,že ohrožují životy i dalších lidí,kteří jezdí na silnici i na dráze zodpovědně.
11.04.2007 (14:16)  
Ještě upřesňuji - možná jsem to nenapsal jasně: Kilometr je vidět na předjíždění aut, ne na vlak. Ten je v hustém lese. Od toho jsou tam světla a kdysi tam byly závory na ruční pohon. Trať je v mírném oblouku a silnice tak v 2,5 - 3% sklonu, který je shodný s převýšením koleje. Proto tam není problém jezdit 100, aniž by si někdo něco urval na autě. Přejezd je pryžák.
Registered user koffr 
11.04.2007 (12:32)  
2 Venca: jestli ses pred nima choval jak tady, tak se jim ani nedivim :-)
Registered user M 
11.04.2007 (11:51)  
Jirka Panther - hm, diky:-( Takze klasicka policejni akce, kde se kontroluje "bezpecnost provozu" na nejbezpecnejsim miste v okrese...

Frantisek - ja je neomlouvam! Pisu, ze sebevrahy by policie mela resit az pote, co se zacne venovat vrahum...
11.04.2007 (11:49)  
A musí Želpage po Novinkách.cz papouškovat ten "nechráněný přejezd", když je zabezpečený světly?
11.04.2007 (11:49)  
Mimochodem to, že je vidět na kilometr daleko neznamená, že by se tam za stejnou dobu nemohl přiblížit vlak, který je navíc na větší vzdálenost méně patrný. Spíše nechápu, proč na některých přehledných přejezdech (často i se signalizací) jsou vlaky nuceny brzdit na 10 až 20 km/h a zdržovat tak samy sebe i čekající automobily.
11.04.2007 (11:43)  
M: Problém je, že tihle sebevrazi ohrožují i bezpečnost železničního provozu bez ohledu na to, zda si zničí vlastní vůz či nikoli. A pokud už se s vlakem nic nestane, znamená to přinejmenším výrazné zpoždění přenášející se po celé síti. Takže s omlouváním těchto lidí bych byl opatrný.
11.04.2007 (6:20)  
To si soudruzi nevybrali zrovna obvyklý vzorek. Tenhle přejezd je jediný, který se dá přejíždět 120 a je to jedno z mála míst mezi Plzní a Žatcem, kde se dá bezpečně předjíždět, protože je tam přímá silnice s rozhledem cca 1km. To, že je tam přejezd je prostě smůla. (Šťourové ať nekoukají do mapy - na silnici je spousta přímých, ale výškově lochnoeska, kde by předjížděli jen sebevrazi). Navíc vlak se vyskytne 2x-3x za hodinu, takže někteří řidiči si myslí, že zde vlaky nejezdí.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko