Krnov - Ve čtvrtek odpoledne došlo ke střetu osobního automobilu s nákladním vlakem na železničním přejezdu v Krnově. Dvaasedmdesátiletý řidič je těžce zraněn, jeho spolujezdec nehodu nepřežil.
Louny - Opilá řidička s 2,34 promile alkoholu v krvi riskovala život svůj i své pětileté dcery na přejezdu u Lišan na Lounsku. Při střetu s lokomotivou naštěstí vyvázly jen s lehkými zraněními.
Ke střetu v Krnově došlo na přejezdu mezi stanicí Krnov a zastávkou Krnov Cvilín v zahrádkářské oblasti. Přejezd byl pouze zabezpečen výstražnými kříži a dopravní značkou "Stop, dej přednost v jízdě". Jak sdělil Novinkám mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní šetření naznačuje, že řidič tuto značku nerespektoval a vjel přímo pod nákladní vlak. Škoda na automobilu byla předběžně vyčíslena na 25 tisíc korun, na vlaku v řádech tisíců korun. Provoz mezi Krnovem a Opavou byl obnoven odpoledne před sedmnáctou hodinou.
Na přejezdu u Lišan na Lounsku nerespektovala opilá řidička světelné ani zvukové signalizační zařízení, objela závory a vjela na přejezd, když místem právě projížděla lokomotiva, do které narazila. Třicetiletou ženu i s dcerou odvezli záchranáři k ošetření do nemocnice v Žatci. Škoda na automobilu je odhadována na 60 000 korun, poškození lokomotivy na 20 000 korun.
České Velenice - s těžkým zraněním skončil řidič auta, který se před půl šestou střetl na přejezdu mezi Novými Hrady a Českými Velenicemi s osobním vlakem. Přejezd je vybaven světelnou a zvukovou signalizací. Souprava jela na trase České Budějovice - Gmünd.
Zdroj : Novinky , Ilustrační foto
Podobně to platí i na silnicích.
Pokud se řidič vymlouvá, že "pospíchá", prohlašuje, že nemá dostatek kázně k řízení silničního vozidla a měl by na doživotí přijít "o papíry".
Zopakuji svůj poznatek z trati Geneve - La Plaine na trati do Francie. U zastávky RUSSIN je přejezd se závorami, který se zavře 5 (slovy pět) minut před příjezdem vlaku. Když jedou náhodou dva vlaky proti sobě, stojí se tam 10 minut...
Uvědomte si, že stanovit nejdelší dobu, během níž může být přejezd uzavřen nelze. Na téže trati jezdí Potěmkiny rychlostí až 160 km/h, ale taky manipulační vlaky padesátkou, ale rovněž tam jede traťovácká MUVka třeba třicítkou. Skutečnost, že je někdy někde přejezd zavřen 10 minut nenamená, že něco je v poruše nebo někdo dělá něco špatně.
Závory mohou být uzavřeny "mandelinkou / energem" kontrolujícími stav TV a když tam "dráteníci" zjistí nějakou drobnou závadu, tak jí opravují a přitom se logicky prodlouží jízda k přejezdu. Stejné to je v případě, že traťováci s MUVkou zastaví a skládají nebo nakládají nějaký materiál.
Jim: Nelso jen o tvrdy zakon, ale jeho uplatnovani. I ten soucasny, kdyby byl dusledne vynucovan, by byl dostatecny.
Řešení by bylo nastavit všechny přejezdy tak, aby je ovládal vlak a to tak, aby začaly blikat cca 7 sekund před průjezdem. Více času je zbytečné.
Nechci rypat, ale premyslel jste vubec, k cemu je doba mezi spustenim vystrahy a prijezdem vlaku na prejezd?
Tom:
prostě je určena předzváněcí doba podle traťové rychlosti a délky přejezdu a ta se dodržet musí.
Od jake doby se pocita predzvaneci doba podle tratove rychlosti???
nicméně to celé nemění nic na tom, že dlouhé čekání u šraňek nás neopravnuje tam vjet - důvod je myslím více než jasný ;-)
No a co založit nadaci bezpečné křížení železnice se silnicí ;-) jsem zvědav kolik vyberem a zda bychom alespom zmodernizovali jeden přejezd (není to jen o přejezdu, ale kolikrát o celém zab.zař ve stanici ;-)
a tak nám, resp gumokolistům nezbývá,, než dodržovat platnou legislativu a tím se vyvarovat střetu s vlakem. ono to totiž není jen o přejezdech ale dodržování zákona o provozu na komunikacích vůbec
Takové přejezdy které blikají 10 min jsou daleko nebezpečnější než přejezdy bez světel.
..a buď by se měly zrušit, nebo by se měla obměnit elektronika..
Jirko,
ale odměnou za čekání u šraněk (přejezdu) je nám pohled na projíždějící vlak a přiznejme, že občas časteji, než nás naše lepší a moudřejší polovičky pustí se nějakým (pro zábavu) svézt.
Libor
nicméně to ovládání v Litvínově jsem dodnes taky nepochopil :-D
Je třeba si uvědomit problematiku věci a tedy i přejezdů samotných. Dobu na pouhých 7 sekund bych rozhodně nesnižoval. Myslím, že na hlavních tratích, nebo na tratích vůbec (tj. ne v obvodu stanice) jsou přejezdy rychlé, zablikají, závory spadnou a vlak zpravidla hned projede a závory zas jdou nahoru.
Horší situace je ovšem u přejezdů, které jsou v obvodu stanice. Zejména u staršího zabezpečovacího zařízení je podmínkou před postavením cesty (at už odjezd vlaku, nebo vjezd vlaku do stanice) zajištění přejezdu. takže postavím cestu na ovládacím pultu, a relátka čekají na odezvu od přejezdu, ten nejdříve bliká, pak spadnou závory a pokud je cesta postavena, vlak dostává volno. když k tomu připočteme, že toto se děje v určitém časovém předstihu, aby vlak neměl na předvěsti výstrahu a zbytečně nezpomalil, nebo dokonce před vjezdem nezastavil, tak pak se musí s autem čekat delší dobu.
Nicméně toto je ještě dobré ;-), takový přejezd v Litvínově je perlou samo o sobě. V době od cca 16 hod. ve stanici není obsluha a přejezd se pak ovládá ručně z nedaleké Louky u Litvínova. Funguje to pak tak, že výpravčí v Louce, než pustí motor do Litvínova, zavře v Litvínově závory, čeká na odezvu, že jsou zavřeny a pak teprve staví cestu. Pak teprve vyjde ven a vlak pouští (samozřejmě ve správný čas) dál. Motor dojede do Litvínova (proti stůj na ústní rozkaz), kdy se fíra nahlásí výpravčímu do Louky, že dojel. Ten teprve pak závory zas zvedne. Obdobně to funguje opačným směrem ;-)
Takže vy tu řešíte sekundy, nicméně pokud se dostanete k tomuto přejezdu ve zmiňovanou dobu, věřte že si postojíte alespon 10 minut. Naštěstí to jde objet ;-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.