..: Od 1.4.2007 do zahraničí s novým InterRailem :..

Logo InterRailPraha - Aktualizováno 6.4.2007 v 18:15 hod. Sobota 31.3.2007 se stala posledním dnem, kdy bylo možné zakoupit jízdenky EuroDomino v předprodeji (poslední možný den platnosti je 31.7.2007, neboť v některých zemích se jízdenky prodávají až ve čtyřměsíčním předprodeji). Od 1.4.2007 se v pokladnách evropských železnic objevil nový typ jízdenky InterRail. V předstihu byly zveřejněny již příplatky a povinné rezervace u vlaků vyšší kvality, které najdete v uvedeném přehledu. Včera zveřejnily České dráhy i ceny jízdenek. Při porovnání s ceníky západoevropských železnic je patrné, že cenová úroveň je pro všechny zájemce o InterRail stejná a bylo tak upuštěno od snížených cen za jízdenky pro země východní a střední Evropy (EuroDomino).

Ceny jízdenek InterRail v různých modifikacích (doba platnosti, územní variabilita) jsou zveřejněny na internetových stránkách většiny železničních společností. Bližší podrobnosti byly v dostatečném časovém předstihu zveřejněny i na ŽelPage.

Ilustrační foto - TGV na nádraží Paris NordSvětlo světa spatřila jízdenka InterRail před 35 lety, v březnu 1972. Dosud si jízdenku zakoupilo asi 7 milionů osob, přičemž jen v Německu to bylo 1,5 milionu cestujících. Síťová jízdenka po Evropě platí nově ve 29 zemích Evropy a pro mládež do 26 let stojí 399€, pro starší 26 let o 200€ víc. Od dubna byla tato síťová jízdenka rozšířena i do 1. vozové třídy, kde cestující za 1 měsíc cestování po Evropě zaplatí 809€.

zdroj: Tisková zpráva DB, Tisková zpráva ÖBB (všechny uváděné ceny jsou platné do 31.12.2007)


CSPSV | 6.4.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Evropa


  1 2      Zpráv na stránku:   
06.04.2007 (19:25)  
Také jsem nikde nenašel, že by existovala návazná jízdenka z bydliště na hranice One Country Passu se slevou, což byla docela příjemná věc :-( Na www.interrailnet.com se píše, že aspoň máme nárok na 40% slevu na nákup jízdenky na hranice ČR při použití Globalu, ale u nás jsem o tom nic neslyšel (hlavně z čeho bude těch 40% sleva, že...)
registrovaný uživatel marco 
06.04.2007 (19:15)  
Celkom dobre rozpisanu tuto zlavu ma ZSSK na svojej stranke:
http://www.slovakrail.sk/index.php?id=interrail-pass
registrovaný uživatel M 
06.04.2007 (17:36)  
Zajimavy, ze Madarsko a Chovatsko jsou v "Cecku", ale Cesko a Slovinsko v "Decku"
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
06.04.2007 (14:42)  
Laborec425: Přesně tak. Ale to už se vyplatí koupit třeba ten Global 10 dni z 22, a mohu cestovat, kudy se mi zlíbí.

Jinak což je pozitivní, tak už se v Německu nic nepřiplácí za ICE. Pouze se Sprinter, ale kdo by tím jezdil? V Rakousku a Švýcarsku je to OK, ve Francii se nic nezměnilo. Ve Španělsku to mírně podražilo, ale vzhledem ke kvalitě služeb poskytovaných RENFE ve vlacích AVE a TALGO je to pořád akceptovatelné. A jezdit do jihovýchodní Evropy na InterRail nemá smysl vzhled k nízkým cenám běžného jízdného.
06.04.2007 (13:55)  
Abych pravdu řekl, tak nic moc. Nárůst cen oproti ED asi 50% (Slovensko...). A u Interrailu kazí radost, že se tam připlácí pomalu na každou 810, každej si tam dává všechna EC a IC. Viz Řecko. Takže s platným IR člověk bude zase neustále solit a solit...
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
06.04.2007 (13:00)  
Rail-2005: Takže, když budu chtít jet třeba do Norska, tak si musím koupit pro Německo za 189 EUR, potom pro Dánsko za 69 EUR, pro Švédsko za 189 EUR a pro Norsko za dalších 189 EUR? Nebo to chápu špatně?
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
06.04.2007 (12:44)  
Žádné zóny už neexistují! Je globál nebo jednotlivé země. To o čem mluví Laborec425 jsou pouze cenové skupiny. Souvisí to s vyspělostí železniční dopravy a cenovou hladinou. Nemá to vůbec žádný geografický základ. Cenová skupina 1 pro "One Country Pass" jsou prostě ty nejdražší, zpravidla největší a zpravidla nejrozvinutější země. Cenová skupina 4 pro "One Country Pass" jsou ty rozvojové země...
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
06.04.2007 (9:13)  
A jestli čtu správně, tak opravdu nejlevnější je ta zóna s Českou republikou, Slovenskem atd. (http://www.oebb.at/vip8/pv/en/Travel_within_Europe/InterRail/InterRail_pricing.jsp) Ale podle mě je to teď udělaný tak, že stejně, když se chceš projet trochu víc, tak si musíš koupit alespoň dvě ty zóny nebo Global.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
06.04.2007 (9:07)  
Co to udělali s těma jednotlivejma zónama na Interrail? Koukám správně, že třeba jedna zóna je Francie, Německo, Velká Británie, Norsko a Švédsko? Je to nějak rozházený, ne?
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
05.04.2007 (22:41)  
Já to zjišťoval hned 1.4. Byli sice ze mě na pokladně dost divocí, ale nakonej jsem to zjistil. Žádná sleva pro "východní země" už nebude. Jinými slovy, platí prostě ten ceník co je na ÖBB. Současný drážní kurs je 28,5 za EUR.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko