Paříž - V úterý 3.4.2007 ve 13:01 hod. překonal vlak V150 vyráběný firmou Alstom oficiálně svůj 17 let starý rychlostní rekord 515,3 km/h. Nová hodnota rekordu činí 574,8 km/h. Rekord se uskutečnil na trase mezi Paříží s Štrasburkem, kdy nejvyšší rychlost souprava nabrala poblíž malé vesničky Passavant-en-Argonne 190 km od Paříže a udržela ji po dalších 50 kilometrů. Trať byla pro tuto akci speciálně upravena, stejně jako vlak, který kromě kol s větším průměrem a motory o výkonu 19,6 MW byl napájen z troleje napětím 31kV místo obvyklých 25kV. Pro výrobce vlaků TGV, firmu Alstom, jde o prestižní záležitost, která má jednak podpořit prodej souprav do zahraničí a výsledky testů při rekordní jízdě mají zároveň posloužit na vývoj nové generace těchto vlaků. Ty mají v běžném provozu dosahovat rychlostí až 350 km/h.
zdroj: Le Figaro, http://www.record2007.com
Ten rekord byl vlastně test, jestli je TGV schopné jezdit v konvenčním provozu právě 360km/h
Jinak rekord 574,8 km/h je něco, co docela silně zatřese i s MagLevem, vždyť rekord MagLevu je jen o cca 7 km/h vyšší. A je otázka, zda se pro provozovatele vyplatí investovat o tolik více peněz, když konečný efekt je prakticky nulový.
Nové AGV bude mít komerční rychlost 360 km/h, proto bylo nutné při dnešním rekordu docílit minimálně 560 km/h, aby zůstala zachována bezpečnostní rezerva 200 km/h. Prototyp AGV nese označení PEGASE a má vyjet na koleje koncem roku 2007. Poté se přesune k nám do Velimi na základní testování funkčnosti při rychlostech do 200 km/h.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.