..: TGV opět boduje: 574,8 km/h :..

foto Alstom, Press-kitPaříž - V úterý 3.4.2007 ve 13:01 hod. překonal vlak V150 vyráběný firmou Alstom oficiálně svůj 17 let starý rychlostní rekord 515,3 km/h. Nová hodnota rekordu činí 574,8 km/h. Rekord se uskutečnil na trase mezi Paříží s Štrasburkem, kdy nejvyšší rychlost souprava nabrala poblíž malé vesničky Passavant-en-Argonne 190 km od Paříže a udržela ji po dalších 50 kilometrů. Trať byla pro tuto akci speciálně upravena, stejně jako vlak, který kromě kol s větším průměrem a motory o výkonu 19,6 MW byl napájen z troleje napětím 31kV místo obvyklých 25kV. Pro výrobce vlaků TGV, firmu Alstom, jde o prestižní záležitost, která má jednak podpořit prodej souprav do zahraničí a výsledky testů při rekordní jízdě mají zároveň posloužit na vývoj nové generace těchto vlaků. Ty mají v běžném provozu dosahovat rychlostí až 350 km/h.

zdroj: Le Figaro, http://www.record2007.com


JiříK. | 3.4.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Francie


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
04.04.2007 (13:21)  
padly_andel: Protoze je to N@va ...
04.04.2007 (12:26)  
se me na nově libilo jak srovnali TGV s nejakym autem rychlym, že TGV neni nejrychlejší na planetě, jak možou srovnavat nesrovnatelné
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
04.04.2007 (10:12)  
Borovička: Pokud se nepletu tak, má TGV jezdit 360 km/h
Ten rekord byl vlastně test, jestli je TGV schopné jezdit v konvenčním provozu právě 360km/h
04.04.2007 (9:44)  
Jenže Maglev jezdí v komerčním provozu denně 431 km/hod (v Pudongu na okraji Šanghaje). Kolik jezdí v běžném provozu TGV či jíná konvenční vysokorychlostní trať?
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
04.04.2007 (0:06)  
Rail-2005: mno motory jako takové problém nepředstavují, problém přestavují řízené usměrňovače a střídače pro jejich napajení. Znám osobně jednoho odborníka na danou problematiku, který tyto stránky navštěvuje, možná by o tom napsal více.

Jinak rekord 574,8 km/h je něco, co docela silně zatřese i s MagLevem, vždyť rekord MagLevu je jen o cca 7 km/h vyšší. A je otázka, zda se pro provozovatele vyplatí investovat o tolik více peněz, když konečný efekt je prakticky nulový.
registrovaný uživatel Scpinďa  mail  
03.04.2007 (21:34)  
hele ty ukazky z toho videa byly v televizi(na Nově) o pul osme
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
03.04.2007 (18:24)  
Milda IV: Také jsem na to koukal, ale je to tak. A třeba ty nové synchronní motory nebudou tak rušivé, takže by to třeba mohlo bez problémů zajíždět k nám:-)))
03.04.2007 (17:43)  
Rail-2005: Synchronní motory ? To už asynchronní nejsou modernější :) Je fakt, že u TGW není problém s rozjezdem, ale s jízdou při vysokých rychlostech.
03.04.2007 (17:36)  
A co oficiální překonání toho původního rekordu (z roku 1990) rychlostí 553 km/h dne 13.2.2007? Na ně se nějak zapomnělo?
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
03.04.2007 (17:33)  
Souprava se kládá ze 2 hnacích vozidel POS vybavených asynchonními motory dále 3 vloženými vozy se soupravy DUPLEX. Na centrálním voze jsou instalovány 2 podvozky nové generace z AGV vybavené synchronními motory s pevnými magnety. Výkon motoru každého dvojkolí na hnacím vozidle je 1950 kW, což je o 68% více než v běžném provoze. Výkon motoru na dvojkolí podvozku AGV je 1000 kW. Toto dává v součtu celé soupravě výkon úctyhodných 19600 kW. Souprava je dlouhá pouze 100 m oproti 200 m normálně. Kola mají zvýšen průměr na 1090 mm oproti 920 mm normálně. Tyto nové synchronní motory z AGV mají poměr výkonu ku hmotnosti 1:1. Starší motory z TGV pouze 0,75: 1. To samozřejmě přinese v budoucnu nejen podsatné zvýšení výkonu, ale i nižší hmotnost vlaku, která se odrazí v nižší spotřebě.

Nové AGV bude mít komerční rychlost 360 km/h, proto bylo nutné při dnešním rekordu docílit minimálně 560 km/h, aby zůstala zachována bezpečnostní rezerva 200 km/h. Prototyp AGV nese označení PEGASE a má vyjet na koleje koncem roku 2007. Poté se přesune k nám do Velimi na základní testování funkčnosti při rychlostech do 200 km/h.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko