Praha - "O penále s námi ČD skutečně jednají. Faktem je, že roční zpoždění vzniklo naší vinou," potvrdil v pondělí Právu mluvčí Siemensu Petr Sedláček. České dráhy si před čtyřmi lety u Siemensu objednaly 26 těchto vozů první a druhé vozové třídy za celkem 43 miliónů eur (v přepočtu 1,2 miliardy korun). "Šestnáct jich už ČD od nás převzaly a nasazují je do běžného provozu. Nedostali jsme na ně zatím jedinou reklamaci," ujišťuje Sedláček.
Jiné je to ovšem se zbývajícími deseti vozy. "Mám informace, že do nich původně dokonce zatékalo. Při přejímce se to sice už neprojevilo, ale nadšen rozhodně nejsem z jejich vzhledu. Střecha vypadá, jako by prošla krupobitím," tvrdí předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek. Za problém také Dušek považuje, že první ze zmíněných 26 vozů byly Siemensu hrazeny drahami dopředu. Jak odborový předák připomněl, dráhy nemohly těchto deset vozů nasadit už v minulém jízdním řádu, jak původně plánovaly. Podle něj došlo ke zbytečným ztrátám, i ke snížení komfortu cestujících.
Naopak mluvčí ČD Aleš Ondrůj odmítá, že by závady zjištěné při přejímce byly závažné. "Nejde o nic dramatického, nicméně striktně trváme na tom, aby vozy měly špičkovou kvalitu. Je na výrobci, aby všechny naše požadavky dodržel," konstatoval pro Právo Ondrůj. Možnou výši penále za zpožděnou dodávku obě smluvní strany odmítají prozradit. Na dotaz Práva, jestli by to mohlo být až 120 miliónů korun, tedy desetina hodnoty celého kontraktu, odpověděl Sedláček: "Jednání ještě probíhají a v této chvíli k penále ani smluvním podmínkám nemohu nic říci." Siemens doufá, že po odstranění závad převezmou České dráhy zbývajících deset vozů nejpozději do konce dubna.
zdroj: Právo

Co o tom kdo ví?
P.S. Výroba SKV Zličín.
PavelZ: Pokud vymena svrsku dalnice stoji 100 mega, tak je to prirovnani na miste. Ale... Nevim proc, ale mam pocit, ze to vyjde na min
Osobně bych porovnával dálnice x VRT.
A propos - momentalne je v provozu 976 kilometru dalnic a rychlostnich silnic. Pokud jde o koridorove trate, tak Decin-Ostrava 482 km, Trebova-Breclav 150 km, Prerov-Breclav 100. Celkem 732 kilometru.
Takze pomer 976 ku 732. Jako jestli je tohle teceni penez do silnic, tak nevim:-)
Jeste lepsi je ale tohle srovnani: Zadny zeleznicni koridor nema vice nez 15 let (prvni stavby byly zahajeny v roce 1993). Naproti tomu, kompletni dalnicni spojeni Praha-Breclav bylo dokoncene v roce 1980 a tahne mu tak na tricitku. D1(po Brno)+D2 meri zhruba 250 km. Bez nich zeleznice dalnice dokonce tesne porazi!
Nejhorší na tom je, že i v nedávné minulosti se u nás montovali zabzař na 100mA i když už byli k dispozici zabzař na 500mA, které nejsou v ničem horší.
Jen připomenu do železnice jde pouze 1/3 investic z toho co jde na silnice.Já bych to chtěl půl na půl.Souhlasil bych s názorem,že finance leží na silnici.Mýto by měli platit všichni s vozidlem nad 3,5 tuny na všech silnicích-tak to je ve Švýcarsku.
Osobně nejsem spokojen s kvalitou tratí a tím rychlostí v ČR.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











