..: Desná má problém - musí zkolaudovat železnici :..

Železnice DesnáŠumperk - Složitá jednání zřejmě letos čekají Svazek obcí údolí Desné. Musí totiž zkolaudovat soukromou železnici, kterou se Svazku podařilo po povodních z roku 1997 znovu vzkřísit k životu. Ta totiž doposud funguje stále v režimu zkušebního provozu. Lhůta pro kolaudaci končí posledním dnem letošního roku.

"Během jednání s bývalým předsedou Svazku jsme se dostali ke kritickému bodu, který vyžaduje naléhavé řešení. Jde o to, že železnice Desná je po celou dobu ve zkušebním provozu,“ upozornil v pátek 9.3.2007 na jednání valné hromady Svazku obcí údolí Desná jeho nový předseda, rapotínský starosta Vladimír Mikulec. Kolaudaci podle jeho slov zabránily složité a stále nevyjasněné majetkoprávní vztahy.

Svazek musí nechat zhotovit nové geometrické plány, a investovat do řešení problému patrně i značné finanční částky. Jisté řešení podle Koppa nabízí už delší dobu chystaný projekt elektrifikace zmíněné lokální trati. Kroky, které musí svazek kvůli kolaudaci železnice podniknout, by se podle jeho návrhu mohly stát součástí přípravných prací na elektrifikaci trati. To by současně umožnilo získat i potřebné peníze. „Elektrifikace může být, ale možná také nebude, máme totiž sdělení z ministerstva, že naše studie nebude zařazena do posuzovaných projektů,“ upozornil na úskalí navrhované možnosti předseda Vladimír Mikulec. Problémem se bude vedení Svazku zabývat znovu na své příští schůzi, kterou si naplánovalo na 27.4.2007.

zdroj: Týden na severu


tony | 24.3.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


26.03.2007 (21:50)  
Alternativní projekt železničního nebo společného tunelu jistě také někde na papíře existuje, akorát se o něm nemluví, protože to jaksi zrovna "nefrčí". Spojení by to bylo dobré, po silnici jedině přes kopce a po dráze tunelem, to by si našlo další cestující a možná i ospravedlnilo vyšší investice do celé tratě (protože do čeho nejdou peníze, tím se nejezdí, a čím se nejezdí, do toho nejdou peníze, že). Problém ochrany přírody je závažný, nicméně v tomto případě by neměl být větší než u silniční varianty, oboje by byly novostavby. Nebo že by to silničáři vykázali jako rekonstrukci? Také to může být postaveno tak, že buď úzký železniční tunel, nebo širší silniční, ale ještě širší společný už ne. A kdo vyhraje?
registrovaný uživatel M@ra 
26.03.2007 (17:51)  
Zatím vím jen o projektu silničního tunelu pod sedlem, ale je to výzva. Ještě 2 lanovky nahoru a autovlaky a ani by se nemusela silnice v zimě udržovat jako třeba na Flüelapassu u Davosu...
registrovaný uživatel Mato 
26.03.2007 (17:10)  
DJ, to si myslím by nebyl dobrej nápad. ČD by pak udělaly vše pro to aby to získali zpět. A kdyby to zůstalo v majetku obcí, pochybuju, že by ČD platili za užívání dopravní cesty. A vůbec pochybuju, že by to "ochránci přírody" schválili (ikdyž by to bylo menší zlo než ta cesta)
registrovaný uživatel Sova 
26.03.2007 (14:42)  
Venca:

s tím co tam maj bych na 810 hodil elektromotor místo motoru a na střechu přišrouboval polopantograf a bylo by:)
registrovaný uživatel DJ 
26.03.2007 (14:29)  
Úplně nejlepším řešením by bylo protáhnout trať z Koutů nad Desnou tunelem pod Červenohorským sedlem až do Jeseníka. Samozřejmě zároveň s tím trať elektrifikovat. Vytvořilo by se poměrně rychlé spojení dosud zapadlého jesenicka se světem.
Mimochodem, teď jsem se dočetl o 7-měsíční uzavírce silnice přes Červenohorské sedlo, tak to bude s tím spojením jesenicka letos dost zajímavé. Snad si přijde železnice na své.
25.03.2007 (15:26)  
Myslím si, že by se představelé Svazku obce Desná měli obrátit na ministra Martina Římana. Ten totiž v roce 1997 zakázal z titulu funkce Českým drahám, aby zahájili opravu povodní poškozené trati.
Důvodem byla "úspora peněz daňových poplatníků" na obnovu této zbytečné trati, již lze nahradit autobusovou dopravou .
ČD by s kolaudací problém neměly.
Pan minsitr by z vlastních peněz mohl zaplatit zhotovení příslušné dokumentace, aby ušetřil peníze "daňových poplatníků Svazku obcí Desná".
25.03.2007 (13:21)  
Tak mě napadá, Louis Armstrong by to měl vědět přesně.
25.03.2007 (13:18)  
Venca: Taková úřednická malichernost. Je to jenom oficální uvedení stavby do provozu, např. na rodinný domek bez úspěšného kolaudačního řízení nedostaneš číslo popisné (a tudíž si tam nemůžes zřídit ani bydliště ani si tam nechat posílat poštu). U plynovodu - pokud ho nemám zkolaudovaný, tak se mnou plynárny neuzavřou smlouvu o odběru. U stok a vodovodů - bez kolaudace jej vodárny nesmí provozovat, (rozuměj: nemůže se na něj nikdo napojit, protože nelze uzavřít smlouvu) u kanalizace je to stejné. Jaké omezení z toho plynou pro trať? Výše uvedené je můj obor, takže pro železnici jenom vyvozuju.
V případě pojistné události zaviněné na nezkolaudované trati pojišťovna nic nezaplatí, nemůžeš z této trati vybírat poplatky za použití cesty a správně bys tam neměl pustit nic s výjimkou vozidel pro údržbu.
Ohledně průběhu kolaudace: sejde se tam fůra papalášů (sem tam tlučhuba, který to vidí prvně) pokecá se o všem možném (a nemožném), sepíše se protokol závad a odlišností od projektu (vždy nějaké jsou - jenom nesmí bránit provozu). Pak většinou následuje oslava (chlastačka). Počkáš dva, tři týdny a přijde ti dopis s orazítkovaným rozhodnutím.
25.03.2007 (10:05)  
Sova:To není důležitý panták ve složení 460+460 se vždy najde třeba žába 451.
Všechny tyhle lokálky by města měli říct chceme jezdit a budem mít vlastní když ty kraje jsou naprd.
Co to odborníci obnáší zkolaudovat???
registrovaný uživatel Sova 
25.03.2007 (9:49)  
Elektrizace.Jestli ji provedou by mě zajímalo čím vby tam jezdili

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko