Šumperk - Složitá jednání zřejmě letos čekají Svazek obcí údolí Desné. Musí totiž zkolaudovat soukromou železnici, kterou se Svazku podařilo po povodních z roku 1997 znovu vzkřísit k životu. Ta totiž doposud funguje stále v režimu zkušebního provozu. Lhůta pro kolaudaci končí posledním dnem letošního roku.
"Během jednání s bývalým předsedou Svazku jsme se dostali ke kritickému bodu, který vyžaduje naléhavé řešení. Jde o to, že železnice Desná je po celou dobu ve zkušebním provozu,“ upozornil v pátek 9.3.2007 na jednání valné hromady Svazku obcí údolí Desná jeho nový předseda, rapotínský starosta Vladimír Mikulec. Kolaudaci podle jeho slov zabránily složité a stále nevyjasněné majetkoprávní vztahy.
Svazek musí nechat zhotovit nové geometrické plány, a investovat do řešení problému patrně i značné finanční částky. Jisté řešení podle Koppa nabízí už delší dobu chystaný projekt elektrifikace zmíněné lokální trati. Kroky, které musí svazek kvůli kolaudaci železnice podniknout, by se podle jeho návrhu mohly stát součástí přípravných prací na elektrifikaci trati. To by současně umožnilo získat i potřebné peníze. „Elektrifikace může být, ale možná také nebude, máme totiž sdělení z ministerstva, že naše studie nebude zařazena do posuzovaných projektů,“ upozornil na úskalí navrhované možnosti předseda Vladimír Mikulec. Problémem se bude vedení Svazku zabývat znovu na své příští schůzi, kterou si naplánovalo na 27.4.2007.
zdroj: Týden na severu
s tím co tam maj bych na 810 hodil elektromotor místo motoru a na střechu přišrouboval polopantograf a bylo by:)
Mimochodem, teď jsem se dočetl o 7-měsíční uzavírce silnice přes Červenohorské sedlo, tak to bude s tím spojením jesenicka letos dost zajímavé. Snad si přijde železnice na své.
Důvodem byla "úspora peněz daňových poplatníků" na obnovu této zbytečné trati, již lze nahradit autobusovou dopravou .
ČD by s kolaudací problém neměly.
Pan minsitr by z vlastních peněz mohl zaplatit zhotovení příslušné dokumentace, aby ušetřil peníze "daňových poplatníků Svazku obcí Desná".
V případě pojistné události zaviněné na nezkolaudované trati pojišťovna nic nezaplatí, nemůžeš z této trati vybírat poplatky za použití cesty a správně bys tam neměl pustit nic s výjimkou vozidel pro údržbu.
Ohledně průběhu kolaudace: sejde se tam fůra papalášů (sem tam tlučhuba, který to vidí prvně) pokecá se o všem možném (a nemožném), sepíše se protokol závad a odlišností od projektu (vždy nějaké jsou - jenom nesmí bránit provozu). Pak většinou následuje oslava (chlastačka). Počkáš dva, tři týdny a přijde ti dopis s orazítkovaným rozhodnutím.
Všechny tyhle lokálky by města měli říct chceme jezdit a budem mít vlastní když ty kraje jsou naprd.
Co to odborníci obnáší zkolaudovat???
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.