..: Mimořádnost na trati 270 ochromila dopravu v zemi :..

Ilustrační obrázekČervenka - Krátce po půlnoci došlo na trati SŽDC č. 270 k mimořádnosti, která výrazně ovlivnila a stále negativně ovlivňuje provoz na páteřní trati, spojovací větvi prvního a druhého tranzitního železničního koridoru.

Dne 15.3.2007 byla zahájena dlouhodobá výluka (dle ROV 1302 A) mezi stanicemi Červenka a Moravičany z důvody pokračování výstavby a modernizace železničního koridoru. Krátce po půlnoci dne 18.3. však došlo vlivem stavebních prací v 1. TK k posunu kolejového lože 2. TK, čímž byl znemožněn provoz mezi Olomoucí a Zábřehem na Moravě.

O odklonu dálkových vlaků bylo rozhodnuto poměrně rychle, přesto byl dopad na provoz vlaků fatální. Největší zpoždění si pravěpodobně "odvezl" noční R 225 Šírava, který byl v okamžiku opouštění republiky již o 340 minut opožděn.

Část vlaků byla odkloněna přes Brno a zpět do České Třebové (R 421 Excelsior, R 208 Vltava, Ex 520, R 702 Šohaj), nebo přes Havlíčkův Brod přímo do Prahy (IC 581 Ostravan). Další vlaky (R 208 a R 209 Vltava, R 225 Šírava, R 420 Excelsior) byly vedeny přes Uničov a Šumperk v nezávislé trakci (převážně řadou 749 ve „dvojčeti”) s nečinnou lokomotivou elektrické trakce. Došlo i k poměrně kuriózním křižováním, např. R 208 a R 209 v Uničově nebo R 225 a R 420 v Bludově.

Místní spoje a vlaky SC Pendolino byly v dotčeném úseku vedeny náhradní autobusou dopravou. U vybraných osobních vlaků (např. Os 4065, Os 3702, ...) byla náhradní doprava vedena již kvůli výluce první traťové koleje, takže pro některé cestující se nic nezměnilo, pouze byla náhrada autobusem rozšířena na další spoje.

Tato nepříjemná mimořádnost měla samozřejmě dopad i na provoz přímých vozů, na které vlaky ve stanicích nečekaly. Na EC 176 se tak objevil například lůžkový vůz WLAB ZSSK a podobně.

V současné chvíli jsou stále dálkové vlaky dost výrazně opožděny. R 200 Silesia vyčkal zprovoznění 2. TK a odvezl si ku Praze více než čtyřhodinový "bonus", další zpoždění namátkou: R 420 Excelsior +200 minut, R 700 +105 minut, Ex 520 +105 minut, R 702 Šohaj +95 minut a podobně.

Podle všech dostupných informací byl provoz v 2. TK částečně obnoven cca v 7:30. Zpráva bude průběžně doplňována.

zdroj: Babitron, České dráhy

Za spolupráci děkuji Martinu Jarathovi.


Martin Hanzal | 18.3.2007 (5:40)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kubik 
21.03.2007 (17:13)  
to Jenda49: v Července v neděli ráno zůstala 680 005 (SC500). Došlo k vyměně kompletních čet s 680 001(SC501) která zůstala v Moravičanech- Takže 005 se vrátila do Ostravy zpět jako SC501 a 001 se vrátila do Prahy jako SC500.
registrovaný uživatel Jenda49  mail  
21.03.2007 (14:53)  
Jo tak takhle to bylo... to s tím teda nesouvisí
registrovaný uživatel kubik 
21.03.2007 (7:22)  
to Jenda49: 680.002 jezdí v těchto dnech testy pro zavedení rekuperace. Je mimo oběh
registrovaný uživatel Jenda49  mail  
20.03.2007 (15:51)  
EightyFour:
Včera jsem z Hutníka viděl v Záboří nad Labem prázdné Pendolino, to bylo v rámci navázání na NAD?
------
Já jsem jel Vsacanem, v Července jsme byli trochu déle, něž měli, v okolí jsme tam zastavovali ve všech stanicích. V Července stálo odstavené 680.002, v Č. Třebové se kolem nás přehnalo a v Záboří n/L jsme stáli aspoň 40 min. Bylo tam i už zmiňované 680.002.
Původně jsem měl jet SC508, na poslední chvíli se to změnilo... škoda, když jelo přes HB...
registrovaný uživatel PAja 
19.03.2007 (21:39)  
Nevím čím pánové jste, nebo čím se zabýváte. Tento problém je dost složitý, jako stavebnictví samo. Na této stavbě jsem již druhým rokem a vím jak to tu beží. Zatím nikdo nedokáže říct, kdo udělal chybu a myslím že nejde určit viníka. Tato technologie pilotáže se běžně používá a je ověřená v podobných podmínkách. Naše firma s ní má bohaté zkušenosti, ale s tímto se ještě nesetkala. Problém bude v tom že nikdo neví z čeho a jak je ten násep zbudován. Holt se to musí zkusit. Dnes 19.3. v 16:50 - 17:59 byla opet přerušena doprava ze stejného důvodu, tj. nepředvídatelné odezvě tělesa žel. spodku na stavební činnost. Stavět se musí a termín výluky ja pevně dán. Zítra se rozhodne co bude dál. Dělníci ani kravaťáci v tom nejedou, jen cvrkají aby se věci hnuly z místa.
registrovaný uživatel toPIČ 
19.03.2007 (21:16)  
Můžu se zeptat,odkud jste čerpali,že přes trať 260 jely zde uvedené 4 odklony?navíc tam máte, že na 260 jel R208, a o řádek níž, že jel přes uničov??? Jde o to, jestli je to vůbec nějak ověřeno, kama to jelo !
19.03.2007 (19:59)  
jak se dívám na babitron, tak je provoz v pr...i i teď
19.03.2007 (16:54)  
Mala zprava ze zakulisi, na vine nebyl asi primo nikdo, malinko se podcenila sila technologie sterkovych pilot ktere dokazaly posunout teren i pod druhou TK nez pod kterou se zrovna delaly :-) Ale slozite geologicke a ochranarske podminky zrovna moc na vyber nedavaji jak dosahnout predepsanych hodnot unosnosti...
registrovaný uživatel Alan Wilder  mail  
19.03.2007 (15:36)  
To nebyla legrace, jel jsem shodou okolností v r420 a ten úsek z Olomouce do Zábřehu jel snad 2 hodiny byla to hrůza pak ještě to křížení v poli to bylo taky super :-(
19.03.2007 (15:23)  
no my tady v Popradě docela čuměli.... Ale zase kdy se poštěstí vidět ranní rychlík ve 12:00.....
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko