Ostrava - Počet elektrických vlakových jednotek 471 CityElefant, které jezdí na trase Opava východ - Ostrava Svinov - Český Těšín, by se měl letos zvýšit. Tyto vlaky se vyrábějí v ostravské firmě Škoda Transportation. „Ještě v letošním roce chtějí České dráhy uvést do provozu dalších 6 nových dvoupodlažních jednotek 471 CityElefant. Varianty, kde ty jednotky budou jezdit, se budou ještě určovat, prioritou je posílit příměstskou dopravu na Ostravsku“ uvedl deníku mluvčí ČD Aleš Ondrůj.
Elektrické jednotky CityElefant jsou patrové nízkopodlažní soupravy, které mají nahradit příměstské vlaky vyráběné v 60. a 70. letech minulého století. ČD letos chtějí investovat 2,71 miliardy korun do klíčových investičních projektů. Převážná část 2,27 miliardy korun bude směřovat do modernizace vozového parku a pořízení nových 6 jednotek 471 CityElefant bude stát přes 1 miliardu korun.
zdroj: Moravskoslezský deník
Minimální "koridorové" nástupiště rozhodně nemá délku 170 m! Určitě ne každé. Podle plánků uveřejněných před 2 lety v časopise Dráha má např. nástupiště v zastávce Krasíkov 137 m, tam se už 2x471 nevejdou. Je sice pravda, že tam asi nikdy jezdit nebudou, ale jak jsem uvedl na začátku-170 m není minimální délkou.
Někde jsem četl, už nevím kde, že minimální koridorové nástupiště je 170 m.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.