..: Aleš Ondrůj ředitelem marketingu osobní dopravy Českých drah :..

Ilustrační obrázek Praha - Představenstvo Českých drah schválilo rozhodnutí založit odbor marketingu v osobní dopravě. Jeho ředitelem byl k 1.3.2007 jmenován dosavadní mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Ten zatím bude působit souběžně na obou postech do doby, než ČD jmenují nového mluvčího. Hlavní náplní nového odboru má být strategie hledání cesty k zákazníkovi. „Musíme zmapovat zájem zákazníků a vytvářet jim adekvátní nabídku. Chceme být konkurenceschopní vůči ostatním druhům přepravy a budeme hledat prostředky k tomu, aby cestující měl dobré důvody, vybrat si právě České dráhy,“ sdělil Ondrůj.

zdroj: Euro


Mates | 24.3.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
25.03.2007 (14:24)  
ZYKY jak to ty děláš,že pracuješ u dráhy.Tobě se klaní celý GŘ,to jinak není možný,vyd by tě musely za ty keci vyhnat.
jsou cestující odbavení jako ve spěšném vlaku".jsem taky nepochopil,rozumim to mu jako že,důchodcům v R stačí senior pas a platí sone za 160 jinak nevim co to má za význam.
Schveiz:je pravda cestovat můžete čím koliv ovšem sítovka na všechno stojí 250 švýcarskej franků tedy*20 do přepočtu,platnost je 4 dny.-sviss pass
SBB máš rád asi že mají 100%elektrifikováno.
25.03.2007 (13:58)  
Zajímavé.

Základním marketinkovým nástrojem železničního podniku, kterým se vytváří konkurenceschopnost, je jízdní řád, jímž železniční podnik oslovuje zákazníky nabídkou přepravních služeb.

Dalším nástrojem jsou jazykově srozumitelné přepravní podmínky, to znamená, že jsou psány jasným srozumitelným jazykem, na úrovni absolventa třetí třídy základní školy.
Takto stará osoba je totiž dle "přepravních podmínek" Českých drah považována za plnohodnotného zákazníka, se všemi právy a povinnostmi – tedy i právní způsobilostí být žalován za porušení přepravních podmínek ve věci vymáhání finančních částek soudní cestou.
To znamená, že desetileté dítě musí být svým dětským rozoumkem pochopit všechna právní úskalí SPPO, která vyplývají z uzavřené přepravní smlouvy, jímž toto dítě uzavírá zakoupením jízdenky.
Obecně platí, že podmínkou platnosti smlouvy je její srozumitelnost. Dovoluji si vyslovit názor, že v případě žaloby na desetileté dítě (pomiňme zákonné zastoupení nebo kolizního opatrovníka) by mohla být žaloba neúspěšná proto, že druhý účastník smlouvy, jejíž obsah nemohl při uzavření ovlivnit si některé ustanovení vyložil na úrovni svého rozumu.
Třetím "nástrojem" je jednoduchost a dlouhodobost "stanovených pravidel hry", to znamená, že se přepravní podmínky nemění každý rok, případně častěji. Ono to částečně souvisí se srozumitelností.
Dále pak korektní jednání se zákazníkem v otázce cenové.

ad 1) co si myslet o tom, že IC vlak (vyšší kvality) z Prahy zastaví ve stanici Ostrava Svinov dvě minuty po odjezdu osobního vlaku do Opavy (další spojení je za 58 minut). Skutečně přínosný prostředek k tomu, aby měl cestující vybrat si k cestě České dráhy …
(Nesoulad s požadavky objednavatele regionální dopravy, který "uspokojuje" místní přepravní požadavky "regionálních" občanů, a přepravními požadavky týchž "regionálních" občanů v dopravě dálkové, které objednavatele krajské dopravy nezajímají.)

ad 2) v knižním jízdním řádu, například na trati 020 (strana 48 a další), je uvedena poznámka "v úseku … jsou cestující odbavení jako ve spěšném vlaku".
V téže publikaci, v části začínající na straně A40 (Přepravní a tarifní podmínky Českých drah) ovšem pasáž "odbavení ve spěšném vlaku" není uvedena. Takže se jedná o nesrozumitelnou přepravní podmínku – není povinností cestujícího složitě vytvářet konstrukci "odbavení jako ve spěšném vlaku", zejména na úrovni rozumu desetiletého cestujícího …
Problém pochopit toto ustanovení má absolvent vysoké školy humanitního zaměření ovládající plynně dva světové jazyky.
(Vzorem logické jednoduchosti a jazykové srozumitelnosti mohou být v tomto směru především švýcarské železnice – všechny bez rozdílu – jejichž přepravním a tarifním podmínkám psaným například v němčině rozumí i cizinec znalý němčiny na úrovni základní školy. Podobně srozumitelné jsou informace rakouských nebo německých drah).

ad 3) drobné změny platnosti dokladů apod. by měly být prováděny vždy ke změně jízdního řádu, tedy 1x za rok.
Systém slev je nepřehledný. V tomto případě lze odkázat nejlépe na „švýcarský dopravní systém", v jehož rámci platí jednotné podmínky, zejména z hlediska jednoduchého a srozumitelného systému slev …

Porovnáme–li v jízdních řádech uváděné přepravní a tarifní podmínky v Rakousku, Německu, Švýcarsku – případně informační brožurky, zjistíme meziročně drobné změny. Například změna platnosti jízdenky ve vztahu k přepravní vzdálenosti apod.

Návrh na vytvoření jednoduchého a srozumitelného systému slev vycházejícího z modelu „švýcarského dopravního systému" byl před několika lety odborem osobní přepravy (O16) Českých drah odmítnut v podstatě se zdůvodněním „Švýcarsko je zemí hojně navštěvovanou cizinci …".

(Čili vnitrostátní přepravní a tarifní podmínky [ve všech druzích dopravy působících v rámci švýcarského dopravního systému] jsou jednoduché a srozumitelné – ke spokojenosti švýcarských občanů – proto, že do Švýcarska jezdí mnoho cizinců …
Cca dva miliony švýcarských občanů si pořídili výhodný průkaz HALBTAXABO, cca 300 000 švýcarských občanů si pořídilo výhodnou roční síťovou jízdenku GENERALABO a desetitisíce „juniorů" [věk 16 - 25 let] výhodný průkaz GLEIS 7 z nadšení nad miliony cizinců ročně navštěvujících Švýcarsko … na mnoha regionálních tratích – kam si zajedou z cizinců leda tak „eisenbahnfreund / šotouši" jezdí vlaky ve 30 minutovém intervalu, totéž platí o autobusové dopravě), z důvodu cizineckého ruchu.

ad 4) skandálně vysoká cena za místenku, jejímž zakoupením podmiňují České dráhy poskytnutí přepravní služby ve vlacích vedených jednotkami řady 680. Cena místenky přesahuje na některých trasách výši jízdného …
Pro srovnání – v Rakousku se vyžaduje rezervace místa cca u pěti vlaků směřujících do Itálie. Za tuto rezervaci zaplatí cestující částku 5 EURO, což odpovídá jízdnému na tarifní vzdálenost 21 - 30 km … Zákaznické jízdné na vzdálenost 21 - 25 km činí 24 Kč, na vzdálenost 26 - 30 km činí 28 Kč, čili zhruba 1 EURO.
U uvedených rakouských vlaků působí uvedený „příplatek" jako regulační prvek – odradit od použití vlaku vnitrostátní cestující jedoucí na krátkou vzdálenost. V Česku má pro mnohé cestující působí cena místenky jako prvek odrazující cestující od použití tohoto vlaku. Nejsou řídké případy, kdy cestující jedoucí do Vídně použijí pro cestu do / z Břeclavi vlaku kategorie EC, v němž při použití přepravního dokladu KMB nemusí platit příplatek za jízdu vlakem vyšší kvality, než aby za jízdu v EJ 680 platili předraženou sumu „za povinnou rezervaci".

Nastoupí–li cestující do rakouského "povinně" místenkového vlaku bez místenky a bude sedět, tak zaplatí průvodčímu tzv. AUFPREIS = doplatek ve výši 5 EURO … bez dalšího finančního postihu …
Pokud volná místa k sezení nebudou a cestující bude stát, tak nezaplatí nic …


Řečeno jinak
* strategie cesty k zákazníkovi je známa, jenže České dráhy a.s., (ve skutečnosti konkrétní zaměstnanci jejich GŘ) nemají o tyhle změny zájem …
* existuje rozpor mezi regionálními (krajskými) přepravními požadavky a dálkovou dopravou
* konstrukce jízdního řádu a přípojových vazeb vyplývající ze zanedbané a nevyhovující infrastruktury
* nevhodný a technicky zanedbaný park kolejových vozidel neodpovídající evropskému standardu, jemuž neodpovídá ani „vlajková" loď > EJ 680

Pochybuji o tom, že vznik nového útvaru na tom něco změní.
registrovaný uživatel Legie 
25.03.2007 (13:54)  
NO kdyz mi jeden chlapik z plzenskyho depa vykladal o (ne)schopnostech Ondruje uz predtim, nez byl tiskovy mluvci, Tak mi ted vse pripada srozumitelnejsi :-)
registrovaný uživatel ladik 
25.03.2007 (8:29)  
zase někdo "schopný"
24.03.2007 (18:24)  
No ty krávo! Tak to sa máme na čo tešiť. Na jednej strane mi je jasné, v čom spočíva funkcia hovorcu, ale občas tie hlody boli hooodne mimo. No schválne, čo z toho bude...
24.03.2007 (16:57)  
Píšou to až 24. března 2007.... asi měl předtím zkušební dobu...
24.03.2007 (14:24)  
No jo vono jich je tam málo,kdyby radši zaměstnali lidi na odstranování vegetace,listí a sněhu to ne a přitom to je potřeba.Já tam taky chci sice mám před důchodem ale vokecat bych to moh.
registrovaný uživatel mikeš 
24.03.2007 (14:10)  
To jsem na to teda zvědavej.
registrovaný uživatel 753006 
24.03.2007 (13:44)  
odpověď pro Pavla Z:
Na ČD se dělají výběrová řízení.Ovšem nepotěším Tě asi,protože vítěz je většinou vždy předem znám (domluven),takže šance nulová....(Např VŘ na vedoucí posty VDOD,kde byly vítězové předem .....)Další problém VŘ je,že se požaduje vždy praxe v řídících funkcích,takže si kancelářský prohazujou židle navzájem a někdo nový ze spodiny zaměstnanců nemá šanci.
registrovaný uživatel M 
24.03.2007 (10:33)  
Ze zakaldaji ODBOR marketingu snad neznamena, ze dosud by se tim nikdo nezabyval (trebas VIP Pendolino asi neni spontanni akce:)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko