Poříčany - Již zítra se koná výluka 2. traťové koleje mezi stanicemi Pečky - Poříčany a navazujícího záhlaví a zhlaví 2. a 0. staniční koleje v Poříčanech. Během této výluky bude vyjmuta a nahrazena kolejovým polem výhybka číslo 2. Výluka potrvá od sedmi hodin ráno do sedmi večer a další den obdobně, ale bude vyloučena 1.TK Poříčany - Pečky až do 4:00 ve čtvrtek (vyjmutí a nahrazení výhybky číslo 1). Na této trati je velmi hustý provoz, což si vyžádá odklony a další změny v dopravě.
První výluka se koná v úterý 13.3.2007 od 1:50 do 3:50 hod., kdy budou vyloučené obě traťové koleje Poříčany - Pečky. Vlaky 420 a 376 pojedou odklonem přes Poděbrady, Lysou nad Labem a Prahu-Vysočany do Prahy hl.n. Do stanice Praha-Libeň tyto vlaky nebudou zajíždět, mimořádně zastaví ve stanici Praha-Vysočany. Vlak Nex 50500 bude veden odklonem přes Poděbrady, Lysou nad Labem a Prahu-Vysočany do Prahy-Libně a dále po své trase do Středokluk.
Další výluka se koná také v úterý 13.3.2007 od 7:00 do 19:00 hod. - výluka 2.TK Pečky - Poříčany + od 7:35 hod. také trakční vedení nad sudou skupinou v Poříčanech. Výluka si vyžádá následující opatření:
Vlaky 422, 706, 624, 680, 876, 708 pojedou odklonem přes Poděbrady, Lysou nad Labem a Prahu-Vysočany do Prahy hl.n. mimo stanici Praha-Libeň. Místo zastavení v Praze-Libni vlaky zastaví v Praze-Vysočanech. Kromě výše uvedených vlaků budou odkloněny také některé nákladní vlaky.
Osobní vlaky Nymburk - Poříčany - Nymburk budou během napěťové výluky vedeny v sestavě 810, případně dva spojené vozy řady 810 na vytíženějších spojích.
Opatření pro osobní vlaky Kolín - Český Brod - Praha a opačně:
V úseku Poříčany - Pečky bude odřeknut vlak 9337, cestující použijí následný spoj, v opačném směru Pečky - Poříčany bude odřeknut Os 9304 a cestující v tomto úseku použijí zvláštní vlak Zvl Os 35904 (souprava vlaku 9304), který pojede o pět minut dříve než Os 9304.
V Kolíně osobní vlaky a Sp 1900 nečekají na žádné zpožděné přípoje, vlak 9319 odjede z Poříčan opožděn o cca 15 minut (čeká na protijedoucí EC 170, SC 508 a vyčká předjetí vlaky SC 511, EC 175, IC 541), z Kolína bude mít zpoždění již cca 30 minut a ve stanici Přelouč si cestující přestoupí z Os 9319 do Sp 1903, který mimořádně zastaví v zastávkách Valy u Přelouče, Pardubice-Opočínek a Pardubice-Svítkov.
Ve středu bude vyloučena 1.TK Poříčany - Pečky v době od 7:00 až do 4:00 hod. ve čtvrtek. Cestující čekají stejné změny vlaků jako během denní výluky v úterý, pouze s tím rozdílem, že vlaky mezi Nymburkem a Poříčany budou jezdit v pravidelném řazení.
Další výluky najdete v přehledu aktuálních výluk.


1 2 | Zpráv na stránku: |
Například Lanžhot – vjezdová návěstidla od Kútů v km 8,800, výhybka číslo 1 (pro rychlost 50 km/h) v km 8,143, čili strojvedoucí se musí plazit padesátkou téměř 700 metrů, výhybka číslo 3 (rovněž 50 km/h) v km 8,058, čili téměř 800 metrů. V opačném směru (břeclavské zhlaví) je rozdíl cca 500 metrů.
Takže když pojede strojvedoucí od Kútů odbočkou, pojede od vjezdového návěstidla k poslední výhybce padesátkou na dráze v délce 1 927 metrů, k tomu brzdění … V opačném směru 1 623 metry.
Račte si spočítat prodloužení jízdní doby … skutečně velkolepá modernizace koridoru …
Traťová 120 km/h, přes stanici 100 …
Ta pondělní zpoždění (od rána asi celý den) kolem Kolína nebyla kvůli výlukám, ale kvůli překopnutému kabelu.
Ve tři ráno byl překopnut traťový kabel mezi Kolínem a Zábořím n.L. při přípravných pracech na přestavbě uzlu Kolín. Jezdilo se pak jen po 1.TK a v Kolíně na pardubickém zhlaví nešly některé výhybky... Zpoždění bylo v řádu desítek minut...
jeste me napada jedna vec - stihlejsi vyhybky potrebuji mnohem vice prostoru a prodluzuji tak delku zhlavi -> jejich nevyhoda
Rychlost 120 km "do odbočky" se bude návěstit pomoci číselného indikátoru.
Cena výhybky pro rychlost 40 (50) km/h pro jízdu vedlejším směrem je v konečném důsledku vyšší než cena výhybky pro vyšší rychlost (platí to analogicky i pro výhybky pro rychlost 60 / 80 / 100 km/h ve vztahu ke konkrétní traťové rychlosti). Nevidím jediný rozumný důvod, proč by se na tratích s traťovou rychlostí 100 km/h a vyšší neměly ve stanicích, alespoň pro jízdu mezi hlavními průjednými kolejemi (zpravidla 1. a 2. kolej, na tříkolejné trati 0. kolej) neměly používat štíhlé výhybky pro rychlost 100 km/h.
K pořizovací ceně "levnější" výhybky je totiž nutné připočítat vyšší provozní náklady, které vzniknou při jízdě vlaku touto výhybkou > především zvýšená energetická spotřeba pro rozjezd, případně umělé prodlužování jízdních dob, protože strojvedoucí musí při rozjezdu dodržet rychlost, ačkoli z hlediska trakční dynamiky by přes danou výhybku mohl jet výrazně vyšší rychlostí – platí zejména pro kolejová vozidla elektrické trakce, zejména elektrické jednotky nebo elektrické lokomotivy vybavené ARR.
Problém spočívá v tom, že dopravce nemůže zvyšené provozní náklady, případně časové ztráty naúčtovat lakotnému investorovi …
V SR jsou tyto výhybka v dost stanicích a výhybnách ohraničující dvoukolejné úseky, mezi Fiĺakovem a Haniskou. Zde se jezdí na návěst volno/výstraha/očekávej 40 (návěst 100km/h a něco se zde nenávěstí).
Výhybky pro 80 a 60km/h vedlejším směrem jsou na koridou v mnoha stanicích. Pro zajímavost uvedu pár příkladů "osmdesátek" mimo koridor: České Zlatníky, Dobřejovice, Dluhonice, Dynín, Chotěbuz, Kostomlaty, Lysá, Oldřichov u D., Židenice a znalejší jistě doplní. Ne všude se ovšem jezdí na návěst 80km/h a něco.
MildaIV: Pryc odtamtud pujde jen jedna. Nejspis se pouzije nekde jinde, treba v blizkem Koline, pokud tu budou po rekonstrukci nejake stovkove vyhybky.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
