..: Výluka v Poříčanech - odklony dálkových vlaků a další drobné změny v dopravě :..

471Poříčany - Již zítra se koná výluka 2. traťové koleje mezi stanicemi Pečky - Poříčany a navazujícího záhlaví a zhlaví 2. a 0. staniční koleje v Poříčanech. Během této výluky bude vyjmuta a nahrazena kolejovým polem výhybka číslo 2. Výluka potrvá od sedmi hodin ráno do sedmi večer a další den obdobně, ale bude vyloučena 1.TK Poříčany - Pečky až do 4:00 ve čtvrtek (vyjmutí a nahrazení výhybky číslo 1). Na této trati je velmi hustý provoz, což si vyžádá odklony a další změny v dopravě.

První výluka se koná v úterý 13.3.2007 od 1:50 do 3:50 hod., kdy budou vyloučené obě traťové koleje Poříčany - Pečky. Vlaky 420 a 376 pojedou odklonem přes Poděbrady, Lysou nad Labem a Prahu-Vysočany do Prahy hl.n. Do stanice Praha-Libeň tyto vlaky nebudou zajíždět, mimořádně zastaví ve stanici Praha-Vysočany. Vlak Nex 50500 bude veden odklonem přes Poděbrady, Lysou nad Labem a Prahu-Vysočany do Prahy-Libně a dále po své trase do Středokluk.

Další výluka se koná také v úterý 13.3.2007 od 7:00 do 19:00 hod. - výluka 2.TK Pečky - Poříčany + od 7:35 hod. také trakční vedení nad sudou skupinou v Poříčanech. Výluka si vyžádá následující opatření:
Vlaky 422, 706, 624, 680, 876, 708 pojedou odklonem přes Poděbrady, Lysou nad Labem a Prahu-Vysočany do Prahy hl.n. mimo stanici Praha-Libeň. Místo zastavení v Praze-Libni vlaky zastaví v Praze-Vysočanech. Kromě výše uvedených vlaků budou odkloněny také některé nákladní vlaky.
Osobní vlaky Nymburk - Poříčany - Nymburk budou během napěťové výluky vedeny v sestavě 810, případně dva spojené vozy řady 810 na vytíženějších spojích.

Opatření pro osobní vlaky Kolín - Český Brod - Praha a opačně:
V úseku Poříčany - Pečky bude odřeknut vlak 9337, cestující použijí následný spoj, v opačném směru Pečky - Poříčany bude odřeknut Os 9304 a cestující v tomto úseku použijí zvláštní vlak Zvl Os 35904 (souprava vlaku 9304), který pojede o pět minut dříve než Os 9304.
V Kolíně osobní vlaky a Sp 1900 nečekají na žádné zpožděné přípoje, vlak 9319 odjede z Poříčan opožděn o cca 15 minut (čeká na protijedoucí EC 170, SC 508 a vyčká předjetí vlaky SC 511, EC 175, IC 541), z Kolína bude mít zpoždění již cca 30 minut a ve stanici Přelouč si cestující přestoupí z Os 9319 do Sp 1903, který mimořádně zastaví v zastávkách Valy u Přelouče, Pardubice-Opočínek a Pardubice-Svítkov.

Ve středu bude vyloučena 1.TK Poříčany - Pečky v době od 7:00 až do 4:00 hod. ve čtvrtek. Cestující čekají stejné změny vlaků jako během denní výluky v úterý, pouze s tím rozdílem, že vlaky mezi Nymburkem a Poříčany budou jezdit v pravidelném řazení.

Další výluky najdete v přehledu aktuálních výluk.


Karel Chýla Poslat mail autorovi | 12.3.2007 (16:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
14.03.2007 (18:10)  
Ano, štíhlé výhybky prodlužují zhlaví. No a co ???? O kolik to zvyšuje provozní náklady …
Například Lanžhot – vjezdová návěstidla od Kútů v km 8,800, výhybka číslo 1 (pro rychlost 50 km/h) v km 8,143, čili strojvedoucí se musí plazit padesátkou téměř 700 metrů, výhybka číslo 3 (rovněž 50 km/h) v km 8,058, čili téměř 800 metrů. V opačném směru (břeclavské zhlaví) je rozdíl cca 500 metrů.
Takže když pojede strojvedoucí od Kútů odbočkou, pojede od vjezdového návěstidla k poslední výhybce padesátkou na dráze v délce 1 927 metrů, k tomu brzdění … V opačném směru 1 623 metry.
Račte si spočítat prodloužení jízdní doby … skutečně velkolepá modernizace koridoru …
Traťová 120 km/h, přes stanici 100 …
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
13.03.2007 (22:06)  
Ad cool 13.03.2007 (9:13):
Ta pondělní zpoždění (od rána asi celý den) kolem Kolína nebyla kvůli výlukám, ale kvůli překopnutému kabelu.
Ve tři ráno byl překopnut traťový kabel mezi Kolínem a Zábořím n.L. při přípravných pracech na přestavbě uzlu Kolín. Jezdilo se pak jen po 1.TK a v Kolíně na pardubickém zhlaví nešly některé výhybky... Zpoždění bylo v řádu desítek minut...
registrovaný uživatel chocho 
13.03.2007 (16:57)  
ad provozni naklady - stihle vyhybky maji naproti tomu vice prestavniku, maji vyhrev a rozhodne nejsou bezudrzbove (s vyjimkou robustni vyhybky nemecke konstrukce (BWG Brandenburg), ktera je zkusebne umistena shodou okolnosti v Poricanech a kterou napr. neni potreba pravidelne promazavat - fotografie mohu poskytnout). Mozna pletu vice veci dohromady, berte to jako nazor laika - samotneho by me zajimalo nejake fundovane srovnani nakladu.

jeste me napada jedna vec - stihlejsi vyhybky potrebuji mnohem vice prostoru a prodluzuji tak delku zhlavi -> jejich nevyhoda
13.03.2007 (16:44)  
Na tratích někdejších ČSD včetně následníků se používaly dosud pouze výhybky pro jízdy rychlostí 100 km pro jízdu vedlejším směrem, především proto, že rychlostní návěstní soustava (kombinace světel a pruhů) vyšší rychlost návěstit neumí (teoreticky by se ještě mohla kombinace vytvořit).
Rychlost 120 km "do odbočky" se bude návěstit pomoci číselného indikátoru.

Cena výhybky pro rychlost 40 (50) km/h pro jízdu vedlejším směrem je v konečném důsledku vyšší než cena výhybky pro vyšší rychlost (platí to analogicky i pro výhybky pro rychlost 60 / 80 / 100 km/h ve vztahu ke konkrétní traťové rychlosti). Nevidím jediný rozumný důvod, proč by se na tratích s traťovou rychlostí 100 km/h a vyšší neměly ve stanicích, alespoň pro jízdu mezi hlavními průjednými kolejemi (zpravidla 1. a 2. kolej, na tříkolejné trati 0. kolej) neměly používat štíhlé výhybky pro rychlost 100 km/h.
K pořizovací ceně "levnější" výhybky je totiž nutné připočítat vyšší provozní náklady, které vzniknou při jízdě vlaku touto výhybkou > především zvýšená energetická spotřeba pro rozjezd, případně umělé prodlužování jízdních dob, protože strojvedoucí musí při rozjezdu dodržet rychlost, ačkoli z hlediska trakční dynamiky by přes danou výhybku mohl jet výrazně vyšší rychlostí – platí zejména pro kolejová vozidla elektrické trakce, zejména elektrické jednotky nebo elektrické lokomotivy vybavené ARR.
Problém spočívá v tom, že dopravce nemůže zvyšené provozní náklady, případně časové ztráty naúčtovat lakotnému investorovi …
13.03.2007 (16:06)  
Jaký je cenový rozdíl mezi "obyčejnou" výhybkou (pro 40 km/h popř. 60 km/h) a štíhlejší formou? Na koridoru se běžně dávaly jen pro rychlost 60 km/h, což celkem omezuje možnost předjíždění při zpožděních.
registrovaný uživatel elr 
13.03.2007 (14:33)  
Další výhybky s vmax 100 km/h vedlejším směrem jsou: Český Brod, Dětmarovice, Modřice, Nemanice I, Prosenice, snad i Choťovice, znalejší určitě doplní.
V SR jsou tyto výhybka v dost stanicích a výhybnách ohraničující dvoukolejné úseky, mezi Fiĺakovem a Haniskou. Zde se jezdí na návěst volno/výstraha/očekávej 40 (návěst 100km/h a něco se zde nenávěstí).
Výhybky pro 80 a 60km/h vedlejším směrem jsou na koridou v mnoha stanicích. Pro zajímavost uvedu pár příkladů "osmdesátek" mimo koridor: České Zlatníky, Dobřejovice, Dluhonice, Dynín, Chotěbuz, Kostomlaty, Lysá, Oldřichov u D., Židenice a znalejší jistě doplní. Ne všude se ovšem jezdí na návěst 80km/h a něco.
registrovaný uživatel chocho 
13.03.2007 (13:32)  
JP: Samozrejme, vyhybek pro 100 km/h do odbocky je v Poricanech celkem 7. Nyni budou mit Poricany primat v podobe stihle vyhybky (c. 3) - zatim 120 km/h. Jinak spojka 1. a 2. tratove koleje se bude posouvat spolu s navestidly asi o 85 m smerem k Peckam. Vse by melo byt hotove do Velikonoc.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
13.03.2007 (13:05)  
JP: V Poricanech byla dlouhou dobu pomala jizda prave na teto vyhybce.

MildaIV: Pryc odtamtud pujde jen jedna. Nejspis se pouzije nekde jinde, treba v blizkem Koline, pokud tu budou po rekonstrukci nejake stovkove vyhybky.
13.03.2007 (12:44)  
Sakra, v Poříčanech byla odbočná rychlost 100kmph? To se mi nechce věřit. Pamatuju si, že oblíbený vtip minulého GVD bylo, že ranní R 600 Ostravan kalil přes Tatce, prudce brzdil před Poříčanama (tak na cca. 50-60), pak zjistil, že odbočovat nebude, tak se zase pracně rozjel ...
13.03.2007 (12:28)  
Chotěbořák: A kam půjdou ty "starý" výhybky pro 100kmh ? Předpokládám, že je nevyhodí.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko