Liberec - Osobní vlaky v režii Českých drah budou k vidění na severu Čech minimálně do roku 2011. Liberecký kraj totiž dnes prodloužil s ČD smlouvu o zajišťování osobní dopravy. Od dodatku ke stávající smlouvě si slibuje nová železniční vozidla, zlepšení komfortu pro cestující, lepší vlaková spojení i navýšení objemu železniční dopravy.
Smlouvu podepsali hejtman Libereckého kraje Petr Skokan a Jiří Kolář, člen představenstva a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu. „Očekáváme zkvalitnění osobní dopravy a do toho se odvíjející zvýšený zájem cestujících o železniční přepravu, nepřímo i tak chceme i kladně ovlivňovat bezpečnost na silnicích,“ uvedl po podpisu Petr Skokan.
Dodatek specifikuje rozsah a parametry služeb Českých drah pro dopravní obslužnost veřejnou drážní dopravou, které poskytne Libereckému kraji v letošním roce. Pro každý další rok zároveň stanovuje i přesnou výši úhrady ztráty vzniklé provozováním těchto služeb. Ta je hrazena z rozpočtu Libereckého kraje. „Například zachováme stejný počet najetých kilometrů, tedy 4,126 milionu. Letos také začne v kraji jezdit pět nových třívozových souprav, první zřejmě na trati z Liberce do Hrádku nad Nisou,“ vypočítal pozitiva Jiří Kolář. Třívozovými jednotkami má zjevně na mysli soupravy řady 814.2.
Smlouva také zpřesňuje pro konkrétní podmínky letošního roku obsah smlouvy o závazku veřejné služby v drážní dopravě, uzavřené mezi Libereckým krajem a ČD na období let 2005-2011.
„Kraj věnuje na železniční dopravu dvě stě milionů korun, stejně jako na autobusovou. Smlouva je uzavřena do roku 2011 i proto, aby České dráhy měly v delším časovém úseku možnost ukázat své kvality,“ upozornil hejtman s tím, že Liberecký kraj už příští rok vypíše veřejnou soutěž na trať Liberec – Žitava – Rybniště, na kterou se, jak věří, přihlásí i ČD. Liberecký kraj podpisem této smlouvy dovršil řešení dopravní obslužnosti, smlouvy s s autobusovými dopravci již jsou uzavřeny.
zdroj: ČTK
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jinak to "skřípání" v obloucích má co dočinění s tím, že 843 má natáčecá nápravy narozdil od 810.
což poslední dobou často,ale v létě je v něm vedro!!Také pokud jede v zatáčce větší rychlostí ,někdy ani nemusí tak hrozně skřípena kolejích až uši zaléhají.Například tratˇ 036.tento rok tu ovšem jezdí 843 a to budˇ so´lo nebo s přípojným vozem nebo s přípojným vozem 810.Do kopce se nedusí a naopak celkem akceleruje,v zatáčkách neskřípe,je pohodlný vevnitř i cesta po koleji je příjemná,topí,v létě se dají stáhnout okna,konečně se mohu opřít.Já vlastně ani nevím co bych vytknul motorům 843????Asi nic.Musím ten motorák pochválit!!!A osobně si myslím že je to lepší než táhnout vlak lokomotivou.Ale musím také upřesnit,že se mi zdá že čtyřnápravové motoráky to např 843 se chovají velice dobře v zatáčkách oproti řadě 810!Ta jakoby ty zatáčky snad chroustala nebo co???O pískání v zatáčkách nemluvě!!!Hrůůůůza!!!!A také bych chtěl zde uvést dodatek!!Můj názor je že by se zde dala zvýšit rychlost a to v úseku Proseč nad Nisou za přejezdem do zhruba 1/4 tratě vzůru tam je celkem rovný úsek na 60 km h.Tu samou rychlost by šlo udělat mezi Jabloncem hl n a Jabloncem n N zastávkou a to po druhé zatáčce ve směru na Jablonec nad nisou zastávku a to po pravotočivé kde se také nalézá trošku delší úsek!A pak to je můj názor by šla udělat 60 mezi Vratislavicemi a Libercem Rochlicemi kde by to podle mě šlo vzhledem ke poloměru trati v zatáčce vlak tam má se domnívám v 50km h ještě rezervu.
koffr: Proc by se melo delat VR na kazdy spoj? Co to je za blobost? K cemu by to jako melo byt? To by to meli delat i u autobusu?
JnR: s kym jinym by ji meli podepsat? Jineho dopravce tu nevidim. Pokud by mel nekdo v kraji ci snad v cele CR prevzit veskere vykony CD, vedeni kraje nebo vlada konci... Kdyby novy dopravce chtel pouzit nove stroje, objednavatel se nedoplati... :)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.