..: Ve větších městech v Olomouckém kraji budou modernizována nádraží :..

Ilustrační obrázekOlomouc - České dráhy chtějí v Olomouckém kraji do deseti let zmodernizovat všechny nádražní budovy ve městech s více než patnácti tisíci obyvateli. V projektu Živá nádraží se tak dočkají modernizace železniční stanice Šumperk, Jeseník, Uničov a Šternberk. Při těchto rekonstrukcích ČD spolupracují s daným městem, které se tak na projektu podílí samotnou úpravou přednádražního prostoru a přesunem autobusových nádraží či zastávek do bezprostřední blízkosti vlakového nádraží.

V Uničově by měl vzniknout dopravní uzel a centrum, kde by na jednom místě mělo vzniknout solidní zázemí pro cestující obou druhů dopravy. Podobné plány mají i ve Šternberku, kde nejdříve ČD opraví nádražní budovu. V ní vznikne nové hygienické zázemí, prostory pro cestující i obchůdky a poté by město k výpravní budově přistavělo zastávky autobusů včetně parkoviště a nového parčíku. „U Šternberka už je na rekonstrukci hotová studie. Minulý týden jsme v podobné věci začali jednat v Uničově,“ doplnil vrchní přednosta Správy dopravní cesty Olomouc Václav John.

V Jeseníku by už příští rok mělo začít fungovat moderní železniční nádraží včetně nových autobusových zastávek, na které se vrátí i lázeňské autobusy. Úpravy přednádraží v režii města mají probíhat současně s přestavbou nádražní budovy. Již se také pracuje na podobném propojení autobusové a vlakové dopravy i zatraktivnění plochy u nedávno zmodernizovaného nádraží v Zábřehu na Moravě. Omlazovací kúrou v Olomouckém kraji zatím prošlo nádraží v Prostějově a letos mají skončit úpravy v Šumperku. Částečně má za sebou modernizaci i nádražní budova v Přerově.

Zdroj:MF DNES


Payus Poslat mail autorovi | 6.3.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


07.03.2007 (17:09)  
Deadeye : Jakožto rodilý Olomoučák musím říct, že rekonstruované přednádraží se mi vyloženě hnusí. Po tramvajové ostrůvky je to ještě OK, ale dál hrůza. Hlavně ta debilní budka s reklamou co naprosto neskutečně řve. Celý prostor je pro pěší řešen naprosto nevhodně. Hlavně že k tesařík zlodějská kompeny se dá přijet autem ze všech stran a je tam dost parkovacích míst.
registrovaný uživatel Racek 
07.03.2007 (8:20)  
2 Luxian: podle toho, čemu říkáš nádraží - budovy si pro sebe uchvátily ČD (teď neví co s nimi a stojí je to děsné prachy, ale hlavně, že si nenechali sebrat hračku ...). Kolejiště a technologie patří samozřejmě SŽDC. A pak jsou tam takové chuťovky jako podchody, kde každý kus patří někomu jinému, a podobně.
06.03.2007 (19:55)  
No Hranice jsou kapitola sama pro sebe, nechapu to, jak to tam vypada? Zajimalo by mne kdo o tom rozhoduje. Prerov se snad docak i dalsich uprav. Jen by mne zajimalo jak to dopadne v Olomouci, prednadrazi uz se castecne upravilo a zbytek je davno naplanovany, postu take opravili, hala je castecne opravena take. Novej podchod hotovej, tak by mne zajimalo jak to prekopaji:)))
registrovaný uživatel Luxian  mail  
06.03.2007 (17:17)  
Jak je to vlastně v současném (aspoň pro mě) nejasném stavu rozdělení infrastruktury na SŽDC a dopravy na ČD s nádražími? Nespadají náhodou taky oficiálně pod SŽDC? Co pak budou ČD dělat, až na nějaké trai bude provozovat dopravu soukromý dopravce?
registrovaný uživatel Drapa  mail  
06.03.2007 (15:07)  
Lidi bacha, chtějí zrekonstruovat neznamená zrekonstruují!
06.03.2007 (15:00)  
Jóoooooooo v Hranicích, hlavně to neudělat tak jako podchod, ten se opravuje (dlažba) po rekonstrukci spojené s prácemi na koridoru pořád dokola.
06.03.2007 (14:48)  
Hmm, a co Hranice na Moravě? Obyvatel má dle posledního sčítání "19 670", během rekonstrukce Ferdinandky se na toto nádraží zapomnělo a min. ČD Centrum by se ve stanici, kde zastavují vlaky vyšší kvality a spojují mezinárodní tahy, mohlo nacházet ;-) já už raději kupuju lístky v Praze nebo si zajedu do Olomouce, než vybírat v bankomatu a pak se ještě dohadovat s pokladníma

... a když po nich člověk chce něco extra, tak se ho ptají proč a jsou nechutně otrávené.

... a zásadně nevytisknou lístek a EC příplatek na jeden papír. Nikdy!
06.03.2007 (14:26)  
heh
06.03.2007 (14:25)  
"více než 15 tisíci obyvateli" ... hmm, jen poznámka, že Jeseník má 13 tisíc, Uničov necelých 13 tisíc a Šternberk 14 a půl tisíce obyvatel.
06.03.2007 (14:37)  


„Předpokládáme, že během deseti let projdou modernizací všechna nádraží ve městech nad patnáct tisíc obyvatel,“ uzavřel mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.
vím kolik mají, ale ČD zřejmě předpokládají,že za těch 10 let tolik obyvatel budou mít ;-)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko