..: Šetří Deutsche Bahn na úkor bezpečnosti? :..

Frankfurt (M), DB Berlín - Německá média zveřejnila během posledních dnů několik článků o výrazném podfinancování údržby železniční sítě ze strany Deutsche Bahn. Vše se zakládá na analýze zpracované německou obdobou našeho NKÚ (Bundesrechnungshof). Ten má za úkol prověřovat hospodaření spolkových úřadů, je plně nezávislý a v Německu požívá vysoké autority. Z analýzy vyplývá seznam 2.300 nedostatků na železniční síti, některé z nich ohrožující bezpečnost a celková suma 1,5 miliardy € (42 miliard Kč), které DB mezi roky 2001 a 2005 ušetřily na úkor nutných oprav.

Na spoustě tratí například zcela chybí údržba zeleně v těsném okolí tratě, stromy a keře dorůstající až ke kolejím mohou být i nebezpečné jak se ukázalo při bouři Kyrill. DB byly tehdy nakonec z bezpečnostních důvodů donuceny kompletně zastavit provoz. Mnoho stožárů osvětlení a zabezpečovací techniky je kompletně zrezlých a hrozí nebezpečí jejich pádů do kolejiště. Největší nedostatky studie uvádí u stavu železničního spodku, na mostech reziví zábradlí a jedinou reakcí DB je snižování rychlosti. Na mnoha tratích stavěných pro 160 km/h se tak prakticky jezdí 120 i méně.

DB dnes ve svém tiskovém prohlášení tyto informace rezolutně odmítly a tvrdí, že nemají k dispozici žádnou analýzu od Bundesrechnungshof o stavu železniční sítě. DB investují každým rokem víc peněz do údržby tratí ročně přes 4,3 miliardy € (120 miliard Kč). Za rozšiřováním těchto zpráv vidí DB účelovou snahu zabránit společnosti vstup na burzu. Mluvčí spolkového ministerstva dopravy potvrdil, že mají tuto zprávu několik týdnů k dispozici a chystají generální prověrku stavu železniční sítě a vyzvali DB a spolkový železniční úřad k okamžitému vyjádření. Z Nizozemí bude také zakoupen za 30 miliónů € (840 miliónů Kč) systém na kontrolu železniční sítě, který odhalí i ty nejmenší nedostatky.

zdroj: Hannoversche Allgemeine Zeitung, Tisková zpráva DB


ANKU | 22.2.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Německo


23.02.2007 (21:53)  
Ten "Bundes…hof" bude mít dost pravdy … DB zdědily celou síť DR, která byla ve stejném "socialistickém" stavu, jako síť ČSD. DB se věnovaly především obnově a modernizaci tratí mezi starými a novými spolkovými zeměmi, mimo jiné dvojí modernizaci trati Berlín – Hamburg atd., po povodních 2002 se kompletně obnovovala a modernizovala "Saská magistrála".
Trať DD – BSch se sice v 90. letech opravovala, jenže povodně poškodily spodní stavbu, protože byly několik dní pod vodou, zatímco český úsek trati s vodou problémy neměl. Voda poškodila svah v Dolním Žlebu, kde ujelo několik metrů, aniž by to však nějak ohrozilo drážní těleso.
Kompletně se po povodních 2002 obnovila na mnoha kilometerech neexistující trať z Heidenau do Altenbergu, včetně opěrných zdí a mostů.
22.02.2007 (15:25)  
Co vykolejil na prasklé koleji ten IC v pátek, tak hned v pondělí údržba a oprava na jižním zhlaví Vršovic os.n., tam je to také hodně vytížené a dlouho neoprav...
22.02.2007 (9:34)  
Je škoda, že zpráva neříká, jaký je rozdíl mezi jednotlivými spolkovými zeměmi, v Bavorsku je rozhodně lepší než u nás. Další otázkou jsou použitá kriteria.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
22.02.2007 (9:27)  
Stačí si připomenout povodně 2002 a stav tratí v úseku Děčín - Drážďany.Na našem území bez problémů a u DB kde byla trať po generálce požadavek na opětovnou generálku.
registrovaný uživatel Míra L.  mail  
22.02.2007 (7:17)  
A co kdyby někdo zkontroloval stav českých tratí... cpou se peníze do koridorů, což je dobře, a některých "zbytečných" projektů, jen aby se ušetřilo na lidech, ale místní tratě jdou almužnou a kolejiště vypadá buď jak oraniště nebo botanická zahrada...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko