Vídeň - Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) a město Vídeň společně postaví nový logistický terminál v hodnotě 122 milionů € (3,5 miliardy Kč). Chystá se rozšíření kapacity přístavu Freudenau a jeho lepší připojení k železniční síti. Nový terminál by měl být hotov již v příštím roce, železniční napojení pak v roce 2009.
Nárůst přepravy
Kapacita terminálu se zdvojnásobí na 400.000 kontejnerů ročně. Stávající terminál dostane nový jeřáb a jednu kolej navíc, nově vznikne kontejnerové překladiště s čtyřmi kolejemi a dvěma jeřáby. Celý přístav bude dosažitelný elektrickou trakcí. V současné době využívá přístav Freudenau asi 50 vlaků týdně, jejich cílem jsou převážně západoevropské přístavy Rotterdam, Hamburg nebo Bremerhaven. Od dokončení nového terminálů si dráhy slibují silný nárůst přepravy, otevře se například možnost ekologické přepravy ze střední evropy až k Černému moři.
Součástí projektu je i spojka "Donauuferbahn" s tratěmi na jihu Vídně a hlavním seřaďovacím nádražím Kledering. Výrazně se tak zlepší průjezdnost uzlu Vídeň pro nákladní dopravu. Dominantou nové spojky by měl být most "Winterhafenbrücke".
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
http://www.oebb.at/vip8/oebb/de/Pressecorner/Presseinformationen/Terminal_Freudenau/Lueckenschluss/Lueckenschluss_300.jpg
Winterhafenbrücke neni nic noveho. Pred 2. svetovou valkou na uplne stejnem miste stal zel. most. Wehrmacht ho pred koncem valky v roce 1945 odstrelila. Po valce mel byt most obnoven, ale kvuli politickemu vyvoji v Evrope se od toho nakonec upustilo, protoze z Vidne se stala konecna statnice zapadniho sveta a objem dopravy po Dunaji znacne klesl.
Foto:
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:WienWinterhafenbruecke.jpg
http://www.oebb.at/vip8/oebb/de/Pressecorner/Presseinformationen/Terminal_Freudenau/Bruecke/Bruecke_300.jpg
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.