Brno - Podle poslance Milana Šimonovského (KDU-ČSL) by mohlo Brno přijít o státní a evropské peníze určené na rekonstrukci 15 kilometrů železnice a stavbu nového hlavního nádraží. Ztráta dotací by prý hrozila v případě, že se nové vedení města rozhodne nádraží nepřesouvat, ale stavět ho v centru, jelikož nutná změna územního plánu projekt natolik zbrzdí, že se nepodaří využít na něj evropské dotace v plánovacím období 2007 až 2013. Dále Šimonovský podotkl, že by to pro Brňany znamenalo ztrátu 25 miliard korun.
Podle náměstka primátora Ladislava Macka (ČSSD) je prioritou dotace z Evropy a od státu získat. Pokud by hrozilo, že další porovnávání obou variant budoucího vlakového nádraží zisk dotace znemožní, politici podle Macka přestanou diskutovat a rozjedou stavbu zakreslenou v územním plánu a nádraží by se přesunulo z centra Brna o 800 metrů na jih, jak naplánovalo minulé vedení Brna.
zdroj: iHNed
Ale OK, nadrazi je teda nutne odsunout, protoze u nej jsou stanky, kterej tam budou naveky (dokonce i kdyz by se nadrazi zrusilo) a udelat tam parkoviste neni mozne. Pochopil jsem...
Kde presne stoji katastralni urad nevim, ale co vim jiste je, ze tam je tolik placu, ze by tam mohla parkovat cela Lisen, takze nevim, co se tady resi...
Bazar je argument typu "hlavne neco musim vymyslet" - nebo to nadrazi se ma otvirat v cervnu? Vzdyt to, kde je ted bazar, pro umisteni parkoviste v roce 2020 neni vubec podstatne...
Nebo jinak - kolik mista na parkovani by tam melo byt? Z prispevku citim, ze alespon 5000...
Edit: tak ten rozlehlý autobazar je o něco níž.
Proboha... Takze kdyz je tam bazar, tak to znamena, ze tam ten bazar zustane i dalsich 10-20 let (coz bude doba nez se rekonstuuje nadrazi kdekoliv), ze?
Take za 10-20 bude stale v kurzu zbozi z Vychodu (no, to asi bude, ale uz asi nebude ze stanku...)
Jako fakt pekny argumenty - u nadrazi v centru jsou DNES stankari, takze vime, ze tam budou NAVZDY a soucasne vime, ze u odsunuteho nadrazi stanky nebudou...
To samy s tema ciganama - protoze jsou na tom parkovisti cigani, tak odsuneme nadrazi (a tak zarucime, ze u odsunuteho nadrazi nebudou, protoze jejich stanoviste je prece tady a jinam nepujdou...)
Osobně nevidím důvod proč jezdit na nádr autem, když mi a) jede šalina nebo za b) můžu tam dojet osobákem (a v tom případě může být hlavák promězamě v Líšni).
M: Mezi viaduktem a tím žlutým kolečkem je dnes autobazar, v něm tak 200 aut = 200 parkovacích míst, asi 8 minut pěšky k podchodu u Tesca. Jenže autobazar platí nájem a pozemky jsou fy GETONIX a.s., Modřice. V 90. letech se tam měl údajně stavět zábavní park. http://ipoint.financninoviny.cz/getonix-a-s.6633286.html
cervena - parkoviste uz je
zluta - tri prdele mista pro dalsi parkoviste (pokud by ty tesne u koleji nestacily nebo by musely uhnout rozsireni kolejiste)...
Martin z Brna - a proc mi jako pises, ze to bude stejne daleko k odsunutemu nadrazi? Mam pocit, ze jsi se ptal na to, kde se da ve stavajici poloze parkovat (chtel jsi 10 mist). Takze jsem ti ukazal, kde by se dalo u nadrazi v centru parkovat...
Jak vidno, tak dost parkovacich mist je u obou nadrazi. Ted uz zbyva jen to, aby ses s tim dokazal szit...
To M: to je hezký, ale pokud se bude aspoň trochu rovnat oblouk a přidávat koleje tak tyhle plochy budou fuč. A ta žlutá? To bude skoro stejně k novýmu.
Trochu myslete nad argumenty. Podle té druhé reakce vlastně připouštíte, že v místě odsunutého nádraží také nebude kde parkovat. A tak jste to asi nemyslel. Leda, že by se parkovací místa pro odsunuté nádraží našla v místě dnešního kolejiště neodsunutého nádraží. Opravdu tak?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.