..: Krokodýl, Kredenc a Hurvínek znovu na kolejích :..

Ilustrační obrázekKrnov - Jde o vozidla, jejichž letitá historie poctivého každodenního provozu nezadržitelně končí. Aby nezůstaly jen zažloutlé fotografie a vzpomínky na dobu největší slávy těchto „nesmrtelných motoráčků,“ rozhodly se společnosti KŽC, HERKULES KHKD a OLPAS Moravia jich několik zachránit a uvést je do nostalgického nebo polopravidelného sezónního provozu.

Dosud se nepodařilo žádnému subjektu zabývajícímu se historií drážní dopravy oživit tolik historických motorových vozů najednou, sdělil redakci ŽelPage pan Roman Hrůza. A tento okamžik právě nastává. KŽC se svými partnery Vás srdečně zve na slavnostní roll-out osmi historických motoráčků, jedné historické motorové lokomotivy a jednoho historického autobusu. KŽC zachránilo doslova v posledním okamžiku před sešrotováním vozidla těchto řad a inventárních čísel: M 262.0124, Bix 372, Bix 557, M 286.1008, Bmx 029, M 286.0006. Poslední vůz je majetkem Ing. Jaromíra Foltýna, ředitele firmy Olpas Moravia, ovšem vozidlo je zařazeno do vozidlového parku dopravce KŽC Doprava. Dále KŽC uvede do provozu Hurvínek M 131.1302. Posledním vozidlem ve vlastnictví KŽC je nákladní lokomotiva T 334.0722 z Kamenickošenovské lokálky, odkud byla zachráněna před přirozenou devastací. V Krnově představí rovněž zrekonstruovaného Hurvínka M 131.1238 Jaroslav Křenek z KHKD, které se systematicky věnuje záchraně parních lokomotiv a dalších tažných vozidel.

Ilustrační obrázekNenechte si tuto jedinečnou podívanou ujít a přijeďte v sobotu 24. března 2007 do Krnova, kde se celá sláva začne. Následně se konvoj vozidel vypraví na vlečku Gypstrend Kobeřice a druhý den, 25. března, odstartuje spanilá jízda všech zachráněných historických vozidel v trase Krnov – Zábřeh na Moravě - Letohrad - Praha spojená s projetím řady průmyslových vleček na trase. V úterý odpoledne pak budou obnovená vozidla představena v Praze - Braníku a odpoledne vyjedou pro veřejnost na vlečku Kovohutí Mníšek pod Brdy.

„Spanilá jízda“ zachráněných vozidel KŽC není pouze pro zvané hosty, ale přihlásit se mohu všichni příznivci železniční nostalgie, kteří by se rádi svezli po zajímavých lokálkách a po vybraných vlečkách na trase. Je potřeba se včas přihlásit, a to nejpozději do 10. března. Podrobnosti o dalším programu, cenových relacích a způsobu objednání najdete na www.kzc.cz či na telefonu číslo 774 701 414 (p. Lacko)

Propozice akce


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 19.2.2007 (13:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zdenda 
23.02.2007 (10:12)  
pipo: mýlka, ted jsem viděl nějakou fotku 850 006, ale mel jsem pocit, ze ho mam vyfoceny, ale asi je to jiny cislo, musim se doma mrknout
registrovaný uživatel dopravak  mail  
21.02.2007 (11:06)  
a vetsinou jezdi v provedeni 831+bix+bix ale videl jsem tam i 810
registrovaný uživatel dopravak  mail  
21.02.2007 (10:15)  
to jsou krasne motoraky vozy831 jeste jezdi na trati Sumperk jesenik
registrovaný uživatel pipo 
20.02.2007 (20:09)  
zdendo a na to si ako prišiel že 850006 je brnenský stroj? :)Nemýliš si to s 008 alebo 009?
registrovaný uživatel Kykin 
20.02.2007 (19:32)  
T334.722 byla prodána, aby KPL přežilo, k její fyzické likvidaci by ale nedošlo
registrovaný uživatel zdenda 
20.02.2007 (17:41)  
já si říkal, protože 850006 je brněnskej stroj:-)
registrovaný uživatel pipo 
20.02.2007 (14:44)  
Paráda :).Akurát tá 850006 nie je 006 ale 047 ..
19.02.2007 (20:39)  
Taky by bylo fine kdyby se podarilo zachranit aspon 1 860...
19.02.2007 (20:33)  
Roman Pethö:
no ty přívěšáky budou přečíslované a dostanou původní čísla Balm 5-0607 (020.372), Balm 5-0796 (020.557), Balm 5257 (050.029)
19.02.2007 (19:37)  
Není v plánu zachránit ještě nějaká vozidla z Kamenickošenovské lokálky?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko