Kodaň - Deutsche Bahn chce podat přihlášku do vypsané mezinárodní soutěže o provozování regionální osobní dopravy na trati Helsingor - Kodaň - Kastrup - Malmö, která vede mostem přes Öresundský průliv.
DB podává přihlášku prostřednictvím svých dceřiných společností DB Regio AG a DB Regio Sverige AB a dopravu chce provozovat přes nově založenou švédsko-dánskou dceřinou společnost. Z dánských železničních kruhů v této souvislosti zaznělo varování, že další nový dopravce by výrazně zkomplikoval dopravu na stísněném Kodaňském hlavním nádraží. DB toto razantně odmítají, s oduvodněním že sami mají dlouholeté zkušenosti s provozem na stísněných nádražích, kde také působí několik různých dopravců.
V současné době probíhájí v okolí Malmo rozsáhlé stavební práce pro lepší napojení hlavního nádraží v Malmo na trať přes Öresund. Kromě stavby městského tunelu, který změní současné hlavové nádraží na průjezdné, probíhá stavba mimoúrovňové výměny kolejí z levé strany doprava a naopak. Ve Švédsku totiž vlaky stále jezdí na dvoukoljených tratích na levé straně. Celkové náklady projektu jsou 650 miliónů € (18 miliard Kč).
zdroj: Lok-Report
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.