..: Patnáctého v měsíci nový rozhovor na ŽelPage :..

Ilustrační obrázekPraha - Aktualizováno 16.2.2007 v 15:00 hod.: Redakce ŽelPage pokračuje ve svém projektu: Patnáctého v měsíci nový rozhovor na ŽelPage. Tentokrát byla oslovena společnost JLV - Jídelní a lůžkové vozy. Otázky jsme i tentokrát zaslali e-mailem před 20 dny. Vzhledem k tomu, že jsme odpověď do začátku tohoto týdne neobdrželi, napsali jsme ještě jeden e-mail na JLV. Bohužel do včerejšího dne odpověď nedorazila, takže byly zveřejněny jen otázky bez odpovědí. Dnes (16.2.2007 v 9:11 hod.) odpověď s omluvou za zpoždění z JLV přišla, takže ji zveřejňujeme v plném znění. Na dotazy odpovídal Jan Valeš, vedoucí kanceláře generálního ředitele JLV.

1) Jste spokojeni s produktem SuperCity? Jak se stavíte ke stížnostem na pohoštění ve vlacích vedených jednotkou pendolino?

Bistro v pendolinu, ČD Produkt SuperCity získává stabilní místo v dopravním systému mezi Prahou a Ostravou, kde funguje již 2. rok. Křivky obsazenosti napovídají, že zájem cestujících neklesá a že si pendolina nacházejí stále větší podíl pravidelné klientely. Hodnotit provoz na tzv. „jižním křídle“ je po cca 2 měsících provozu předčasné. Stížnosti na pohoštění v jednotkách pendolino jsme především v době náběhu zaznamenávali a odpovědně je řešili. Většina stížností přitom pramenila především z technických problémů jednotek samotných (viz např. i reportáž v ŽM na jaře loňského roku). Postupně se nám ale podařilo ve spolupráci s ČD provoz stabilizovat, rozšířit nabídku jídel a nápojů a v současné době jsou stížnosti na kvalitu služeb v jednotkách pendolino zcela ojedinělé a převažují spíše pochvalné reakce cestujících. Servis občerstvení zdarma pro cestující 1. třídy, který na objednávku ČD rovněž zajišťujeme, se odvíjí od ceny jízdenky = 100 Kč navíc ve srovnání s cenou jízdenky ve 2.třídě. Tato stokoruna není poplatek za občerstvení, ale rozdílem v jízdném za použití vozu 1. třídy – částka za poskytnuté občerstvení z toho činí pouze určitý podíl. JLV se musejí „vejít“ do tohoto limitu a též do zadání ČD. Avšak i zde hledáme cesty, jak pravidelným cestujícím nabídku zpestřovat: mění se náplně baget, druhy servírovaných cukrovinek a od ledna 2007 jsme zavedli možnost výběru ze 3 druhů nealkoholických nápojů.

2) Považujete koncept nových bistrovozů řady ARmpee61 za zdařilý?

Bude vyhlášeno výběrové řízení. Odpovědi na tento dotaz bude možné zodpovědět tedy až po ukončení tohoto výběrového řízení.

3) Co očekáváte od nového konceptu rychlíku Jadran? Uvažuje se o zařazení jídelního vozu alespoň ve dnech pátek - sobota - neděle?

Rychlík Jadran bude jezdit v roce 2007 v mírně pozměněné podobě – jiná trasa, jiná časová poloha, jiná četnost jízd a hlavně jde o vlak v obligatorním režimu, nejde o klasický charter. Očekávání jsou tradiční – zájem cestující veřejnosti o pohodlnou přepravu do chorvatských přímořských letovisek, neboť i přes delší dobu přepravy jde o konkurenceschopnou alternativu vůči cestě autem nebo autobusem. V minulých letech jsme registrovali vysoký podíl cestujících, kteří jinak vlakem nejezdí – „Jadran“ je tedy vhodným nástrojem, jak jim výhody železniční dopravy demonstrovat in natura. JLV jsou pouze servisní organizace, která poskytuje servis dle objednávky dopravce a tím jsou ČD. Technologické aspekty, které mluví pro nebo proti řazení jídelního vozu, musí kvalifikovaně zodpovědět ČD. Dále musejí ČD dostát závazkům při řazení jídelního vozu do pravidelných vlaků EC/IC - za JLV můžeme uvést, že díky vyšší turnusové potřebě jídelních vozů je t.č. záloha jídelních vozů na minimální možné hranici. Prodej občerstvení pro cestující v „Jadranu“ však bude zajištěn servisem z lůžkového a lehátkového vozu.

4) Co si myslíte o vysoké fluktuaci zaměstnanců ve Vaší společnosti? Osvědčilo se zřízení detašovaného pracoviště v Bohumíně?

Praha, jako hlavní město, nabízí na pracovním trhu stále širší možnosti uplatnění než jiné regiony v ČR a to zejména vlivem zahraničních firem, a obzvláště v našem oboru podnikání. Se zvyšující se fluktuací se u pražských zaměstnanců potýkáme již od doby sametové revoluce, kdy se změnou politického systému změnila také atraktivnost povolání na jídelních a lůžkových vozech. Detašované pracoviště v Bohumíně předčilo naše očekávání. A to jak v téměř nulové fluktuaci na tomto středisku, tak nás také příjemně překvapila kvalita, schopnosti a zaujetí zaměstnanců pro novou práci. Toto středisko nám také pomáhá lépe splňovat povinnosti, které nám klade zákoník práce v oblasti stanovené délky pracovní doby a odpočinkových dob. Nemůžeme pominout také snížení personálních nákladů a vysokou motivovanost moravskoslezských zaměstnanců.

5) Očekáváte ve spolupráci s ČD zahájení modernizace dalších zastaralých jídelních a lehátkových vozů v nejbližších letech?

Rozhodnutí o modernizaci vozového parku je plně v kompetenci ČD. Na pravidelných jednáních jsou zástupci ČD seznamováni s návrhy JLV o možnostech dalšího vývoje u vozů speciální stavby.

6) Které spoje jsou nejvíce využívané (noční - lůžka/lehátka; denní - jídelní vozy)?

Ilustrační obrázekO řazení jídelního, lůžkového nebo lehátkového vozu, jak již bylo řečeno, nerozhodují JLV. JLV pouze poskytují servis v příslušném voze, pakliže si tento servis některý z dopravců objedná. Z tohoto pohledu je významným oceněním kvality služeb JLV, že od jízdního řádu 2006/2007 poskytujeme služby i pro dopravce zahraniční – DB AutoZug a CityNightLine – v nočních vlacích vyšší kvality mezi ČR a Německem. Obsazenost vozů speciální stavby není konstantní a je proměnlivá jak během týdne, tak i během roku – a to prakticky u všech vozů, kde poskytujeme servis. S tímto jevem se však potýká každý dopravce a každá servisní firma – např. nyní, uprostřed února, jsme v období, kdy jsou vozy speciální stavby využívány méně než v letní sezóně. Ke vzestupu přepravních proudů dochází vždy kolem velikonoc a projevuje se to zvýšeným zájmem o všechny naše služby, tedy jak o ubytování ve vozech ubytovacích, tak i o stravování ve vozech jídelních. Ke kulminaci poptávky pak dochází logicky v období letních prázdnin. V zásadě platí, že je přímá úměra mezi výší mezisezónního výkyvu obsazenosti a mezi podílem zahraniční klientely. Také zavedení nové linky (noční i denní) do plného využití cestujícími trvá 1 až 2 roky (resp.1 až 2 GVD).

Redakce ŽelPage děkuje za zaslané odpovědi. Zároveň věříme, že příště již nebude nutné čekat na odpovědi více než 20 dní a oceňujeme snahu vedoucího kanceláře GŘ vyjít příště ŽelPage opět vstříc.

Bližší informace o společnosti najdete na internetových stránkách JLV.


CSPSV | 16.2.2007 (15:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Rozhovory

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honzík  mail  
16.02.2007 (10:49)  
JLV opět nezklamalo:-(
Kdysi jsme u nás na stránkách měli anketu: Odstranit či neodstranit automaty na nápoje a potraviny z Pendolina.
Intervence od JLV u majitelů stránek byla velmi rychlá.
Přepis e-mailu:
Dobrý den,

na Všem serveru www.pendolino.cz se před časem objevila tato anketa:
"Před počátkem
provozu Pendolin se budou demontovat z těchto vlaků všechny automaty na
nápoje a na
drobné potraviny. To vše na "žádost" firmy JLV a.s., která je nechce
provozovat a
také se bojí konkurence v případě pronájmu jiné firmě. Myslíte, že je
tak činěno
správně?"

Vzhledem k tomu, že anketní otázka je položena sugestivně a předjímá
nekalé úmysly
JLV, a.s., uvádíme na pravou míru několik skutečností:

1) Zcela musíme odmítnout tvrzení, že se JLV, a.s., "bojí konkurence".
Pokud by Vaši
autoři byli objektivní a měli zájem o ověřené informace, pak by museli
zjistit, že
provozovatelem automatů by byla z technologických důvodů servisní
společnost
provozující ostatní služby na vlaku. Tvrzení, že se odstraněním automatů
porušilo
konkurenční prostředí, je tedy mylné.

2) Na sklonku léta muselo padnout rozhodnutí o investicích do aktivace
prodejních
automatů. V této době rovněž byla předána informace, že na místo
automatu na teplé
nápoje bude pravděpodobně do tohoto prostoru instalováno technické
zařízení.

3) Odborná servisní firma vyslovila vážné obavy ve věci funkčnosti
automatů v tomto
náročném prostředí.

4) Zcela zásadní se však jeví provozní problémy, ke kterým by docházelo
během jízdy
vlaku:
- pokud nastane okamžik, kdy zákazník vhodí do automatu peníze a navolí
svou volbu a
poté bude z provozních důvodů přerušeno napájení (pro provoz jednotky
technicky nutný
proces), dojde k vypnutí automatu = zákazník nedostane ani zboží, ani
peníze zpět;
tato obava není jen teoretická, s podobným problémem se potýkáme např. u
stroje na
espresso
- vzhledem k naklápění soupravy je velké riziko opaření nebo znečištění
oděvu
teplými nápojem; případné stížnosti by pak šly na vrub ČD jako majitele
jednotky a
dopravce.

5) JLV, a.s., budou provozovat v jednotkách Pendolino službu minibaru.
V nabídce
minibaru budou nejen teplé nápoje a cukrovinky, ale též nealko nápoje,
pivo,
lihoviny, bagety, noviny a jiný sortiment. Minibar bude projíždět celou
soupravu a
obsluhovat cestující přímo na jejich místě - jde tedy o službu mnohem
pestřejší než
je nabídka automatů.

6) Odstranění automatů může pomoci zvýšit objem prostoru pro zavazadla,
kterého je
kritický nedostatek.

Po zvážení všech těchto důvodů bylo od příprav na zprovoznění
prodejních automatů ze
strany ČD, a.s. upuštěno.

JLV, a.s., mají zájem na obchodním úspěchu jednotek Pendolino. Z tohoto
pohledu se
snaží technologii obsluhy cestujících přizpůsobit tomuto úspěchu a
eliminovat
jakékoli stížnosti cestujících na některou z nabízených služeb.

Náš zájem je společně s ČD podporovat železnici a navrátit jí prestiž,
kterou užívá
ve vyspělých zemích.

Pokud bude z Vaší strany zájem o informaci o gastronomických službách ve
vlacích, a
to nejen v jednotkách Pendolino, jsme připraveni s Vámi spolupracovat.


Petr Vítek
ředitel produktu a marketingu
registrovaný uživatel PZ 
16.02.2007 (10:30)  
Tak jo:-) Já se jen ptal, co si o tom myslíte:-) Jsem stejného názoru. Ať si to vyžerou. Psal to tu i ZM:-P
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
16.02.2007 (9:50)  
Ale co by takovy clanek nemel smysl? Jednou zde byl sliben projekt "Patnacteho v mesici rozhovor na ZelPage" a najednou by rozhovor nebyl. Prinejmenjsim tento clanek dokazuje, ze v tomto pripade neni vina na strane ZelPage. A i kdyz spolecnosti JLV neodpovedela na polozene otazky, odpovedela tak na otazku jinou...
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
16.02.2007 (9:33)  
Já už nikdy nepojedu s JLV. Když jsou tak zlý :))!
registrovaný uživatel Jugy  mail  
16.02.2007 (8:00)  
Upřímně: já být na vedoucí pozici v JLV a dostat e-mailem(!) takovýhle otázky, tak se na to taky vybodnu.
16.02.2007 (5:57)  
Zveřejňovat takový článek smysl má! Želpage je významným oborovým serverem, ať se to někomu líbí nebo nelíbí a je třeba k těmto médiím přistupovat úplně stejně jako k tištěným periodikům nebo rádiu a TV.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
16.02.2007 (2:25)  
PZ: Má. I to, že se JLV na otázky vybodlo je informace ze železničního prostředí.
15.02.2007 (23:29)  
Koukám, že pan Kratěna si dal dovolenou... :) Jak si tady ale kdosi kdysi stěžoval na mírně řečeno "neslušnou" stevardku na Pendolinu, tak to přišla omluvná odpověď od vedení hned druhý den... :)
15.02.2007 (22:55)  
Já myslím, že být tiskovým mluvčím/zástupcem firmy JLV a dostat takový dotaz z od ŽP-jednoho z největších nezávislých sdružení, neriskoval bych mediální problémy a raději spolupracoval ... v tomto případě přece záporná reklama nepřinese nic dobrého.

Divím se, že krátká zmínka o vozech ARmpee61 nezapadla. Docela se na ně těším a snad se jimy skutečně podaří pozvedout kulturu cestování (nejen) v první třídě. Hlavně, aby se nestaly levnou náhradou za plnohodnotné jídelní vozy ...
registrovaný uživatel M 
15.02.2007 (22:51)  
Slovy autora: na to si musi kazdy odpovedet sam:-))
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko