Paříž - Den 13.2.2007 se zapíše do železniční historie, opět se totiž přepisují tabulky rychlostních rekordů. Jednotka TGV dosáhla rychlosti 553 km/h.
Překonala tím svůj vlastní rekord 515,3 km/h z května 1990. Nový rekord byl dosažen zvláštní soupravou složenou ze dvou motorových a tří vložených vozů na budoucí trase TGV Est mezi Paříží a Štrasburkem. Rychlosti 553 km/h bylo dosaženo v úterý odpoledne poblíž malé vesničky Passavant-en-Argonne 190 km od Paříže a byla udržena 50 kilometrů, až na východ od Chalons-sur-Saone, uvádí deník Le Parisien.
Mluvčí společnosti Alstom Transport, která je výrobcem vlaků TGV, již v prosinci uvedl, že v roce 2007 lze očekávat dosažení rychlosti 550 - 570 km/h. Uvidíme tedy, zda nebudeme historické tabulky o několik dní později opět upravovat.
Vlak TGV Est Européen, který má začít jezdit 10.6.2007, překoná vzdálenost mezi Paříží a Štrasburkem za 2 hodiny 20 minut rychlostí až 320 km/h.
zdroj: Yahoo France
To, co bude behat z Pariza smerom na vychod volaju TGV Est a je su to rusne z TGV Duplex 2. generacie a vozne budu medzi nimi typu (1 vs. 2-podlazne) a v pocte podla potreby. Samozrejme (na oboch uvedenych tratiach) behat aj ICE 3.
koffr:
Na LGV urovnove priecestia nie su, su vsat kompletne oplotene (zopar krat som to preskakoval), avsak ak vlak ide cast trasy po standardnej trati, tak beha aj cez priecestia, (kde (rovnako ako Pind'o) obcas nejake auto zosrotuje.
Jinak gratulace k 553 km/h, ale to ještě patrně není všechno. Četl jsem toho více a Francouzi jsou po tomto úspěsném testu úplně posedlí poražením hranice 600 km/h. Další testy se chystají na přelom března a dubna.
Já nevěřím, že se to podaří, ale na 580 km/h bych si klidně ještě vsadil.
(konečně zde mohou 810 jezdit v pohodě na trojku :) )
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.