..: Na novou železniční přeložku vyjede první vlak v dubnu :..

Ilustrační foto - tunel, DBChomutov/Praha - Během několika týdnů by měla být dokončena železniční přeložka Chomutov - Březno. Nyní se dodělávají závěrečné úpravy v téměř dvoukilometrovém tunelu skrz kopec Farářka u obce Březno a dle mluvčího dodavatelské firmy Metrostav se začnou již v průběhu tohoto týdne pokládat koleje Dále uvedl, že první vlak by měl přeložkou projet 1.4.2007.

Tato stavba prospěje především uhelné společnosti Severočeské doly. Pod starou tratí Chomutov - Žatec jsou totiž velké zásoby hnědého uhlí, a nyní ho doly konečně mohou začít těžit, což byl hlavní důvod stavby. Dále tato stavba pomůže i obci Droužkovice, přes kterou nová přeložka povede a díky tomu se v obci dočkají nové železniční zastávky. Celková délka železniční přeložky Chomutov - Březno je 7.109 metrů.

Nejnáročnější stavbou přeložky bylo proražení 1.750 metrů dlouhého tunelu skrz kopec Farářka u Března. To se Metrostavu podařilo loni na podzim. Stavbu však komplikovaly havárie, jejichž příčinou byly špatné geologické podmínky. Největší byla zřejmě havárie při ražbě tunelu z roku 2003, kdy se zřítila část klenby a hlína pohřbila stroj za 160 milionů korun. Právě "špatná" hlína v kopci Farářka byla údajně hlavní příčinou téměř tříletého zpoždění zahájení provozu na této přeložce a i díky tomu náklady na stavbu značně přesáhly 2 miliardy korun.

zdroj: Chomutovský deník


Payus Poslat mail autorovi | 10.2.2007 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
10.02.2007 (18:09)  
K tomu viz: http://www.reflex.cz/Clanek20114.html (článek je z doby před rokem a půl).
10.02.2007 (17:40)  
Jízdní doba se nezkrátí,protože trať důl objíždí dost velkým obloukem.Proto je Vmax 110km/h.
10.02.2007 (17:25)  
O kolik se tím zkrátí jízdní doba mezi Žatcem a Chomutovem pro rychlíky?Je dobře,že stavba bude složit jak trati 120 tak i MUS(jestli se to ještě tak jmenuje).Ten tunel/přeložka bude jedno nebo dvojkolejná?Hlavně aby půda nezačla znova"pracovat".NKU určitě prohlásí,že je stavba drahá a zbytečná.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko