..: Nehoda na přejezdu v Borové u Poličky :..

Borová u Poličky - Dnes před 7 hodinou ranní se na přejezdu v Borové u Poličky střetl osobní vlak vedený motorovým vozem 810 s nákladním automobilem.

Kamion plně naložený ocelovými pásy nestihl dobrzdit před přejezdem a narazil do boku právě projíždějícího osobního vlaku. Motorový vůz 810.454 po nárazu vykolejil. Ve vlaku byl zraněn průvodčí a dva cestující, z nichž jeden těžce. Celková škoda na vlaku a kamionu činí cca 1,5 mil. Kč. Dle výpovědi řidiče kamionu a dalších svědků signalizace na přejezdu nefungovala. Toto však bude předmětem dalšího vyšetřování.

Další informace ve zpravodajství ČT24 (začátek cca v 14:30 minutě) a v článku na katastrofy.com.

Zdroj: Zprávy ČT24


GlEx | 2.2.2007 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2      Zpráv na stránku:   
06.02.2007 (20:21)  
GlEx: V pripade kolejovych obvodu jsem ovlivnenim samozrejme myslel propojeni obou kolejnic napravou vozidla (i dratem). A spatnym ovlivnenim zase stav, kdy vlivem prechodovych odporu mezi kolem a kolejnici vlivem rzi, napadaneho listi, ... (pripadne i konstrukci vozidla) nemusi poklesnout napeti na prijmacovem konci tak, aby odpadla kotva rele a zustala tak po celou dobu obsazeni useku.
05.02.2007 (19:43)  
GlEx: A jak ovladaci prvek vyhodnoti obsazeni useku, pokud by nebyl ovlivnen jizdou zeleznicniho vozidla?
05.02.2007 (5:29)  
M.Z.: Od jake doby je rekonstrukce prejezdu trestnym cinem?
04.02.2007 (22:30)  
Majáčky by každopádně vedly ke snížení havárek na přejezdech a ochránily alespoň částečně ty, kde jde o selhání lidského faktoru (naší nedokonalosti), sebejistý prasata by to taky trochu zastrašilo, alespoň pokud by majáčky nebyly běžný. Havárek by podle mne ubylo alespoň o polovinu a to už by stálo za námahu.
04.02.2007 (22:04)  
ad FS :
Tomu drobátko nerozumím. Policie musí podle trestního řádu zkoumat všechny okolnosti, které vedly ke spáchání trestného činu. Čili pokud řidič tvrdí, že signalizace nesvítila (podezřelý / obviněný / obžalovaný) má právo hájit se jakýmkoli způsobem, včetně nemluvit pravdu (takže se vyšetřování / soud prodlužuje a prodražuje, aniž by byl pachatel za lhaní postižen, např. tím, že se mu uložený trest zvýší za odměnu na dvojnásobek [pokud nevyužil svého nevypovídat, musí mluvit pravdu]) – tak musí policie tuhle skutečnost prověřovat. Musí se tedy hrabat ve veškeré dokumentaci týkající se přejezdového zabezpečovacího zařízení.
Pakliže je dokumentace v pořádku a prokáže se, že PZZ vykazovalo správnou činnost, pak má viník smůlu.
V rámci ukládání trestu pak může soud uložit zákaz řízení na nějakou dobu, nikoli však doživotně. Bohužel náš právní řád neumožňuje soudu prohlásit takového výtečníka za osobu nezpůsobilou k řízení motorových vozidel – pro nedostatek kázně (ale je možné prohlásit osobu za zcela nebo částečně nezpůsobilou k právním úkonům).
Možnost soudu prohlásit řidiče "za nezpůsobilého …" pro nedostatek kázně by totiž byla mnohem účinnější trest na takovéto hazardéry, protože důkazní břemeno, že "se již stal ukázněným" v případě podání návrhu na "vrácení způsobilosti …" by ležela na řidiči.
Já se domnívám, že českým přejezdům by slušela změna světelné signalizace. Místo stereotypně blikajících světel a vyzvánějícího "umíráčku" by oživení přinesla záblesková světla = červené světelné majáčky jako mají hasiči. Tohle jsem viděl ve Švýcarsku na mnoha nově postavených nebo rekonstruovaných přejezdech, majáčky jsou jednak fázově posunuté, jednak svítí na obě strany, takže u každého přejezdu jsou nejméně čtyři světla (pokud je světelná signalizace na obou stranách přejezdu, tak jich je tam osm), což se dá přehlédnout pouze ve spánku. A hlavně, ty záblesky jsou vidět na mnohem větší vzdálenost.
04.02.2007 (19:16)  
maty: Jsi mi pripomnel situace, ktere casto nastavaji na rekonstrukcich prejezdu. Policie totiz strasne rada slidi po tom, jestli je ze strany Ceskych Drah a stavby vsechno v poradku, ale nerespektovani pravidel silnicniho provozu na prejezdu ze strany ridicu je temer nikdy nezajimala.
registrovaný uživatel maty 
04.02.2007 (13:06)  
pořád se jen rozebírá funkce přejezdů, ale že řidiči jezdí jako prasata nevadí nikomu. kolik se ještě musí stát nehod, než se začne něco řešit?
02.02.2007 (19:22)  
Myslis tento konkretni prejezd nebo obecne?

/edit: tak pozitiva tam bude, predesly prispevek beru zpet
registrovaný uživatel eman22 
02.02.2007 (19:12)  
to:Flying Scotsman
vyděl jsi někdy pořádně jak ten přejezd funguje? Tím nenám na mysli,že jsi přes něj někdy jel.
02.02.2007 (18:42)  
Pozitiva tam neni...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko