Borová u Poličky - Dnes před 7 hodinou ranní se na přejezdu v Borové u Poličky střetl osobní vlak vedený motorovým vozem 810 s nákladním automobilem.
Kamion plně naložený ocelovými pásy nestihl dobrzdit před přejezdem a narazil do boku právě projíždějícího osobního vlaku. Motorový vůz 810.454 po nárazu vykolejil. Ve vlaku byl zraněn průvodčí a dva cestující, z nichž jeden těžce. Celková škoda na vlaku a kamionu činí cca 1,5 mil. Kč. Dle výpovědi řidiče kamionu a dalších svědků signalizace na přejezdu nefungovala. Toto však bude předmětem dalšího vyšetřování.
Další informace ve zpravodajství ČT24 (začátek cca v 14:30 minutě) a v článku na katastrofy.com.
Zdroj: Zprávy ČT24
1 2 | Zpráv na stránku: |
Tomu drobátko nerozumím. Policie musí podle trestního řádu zkoumat všechny okolnosti, které vedly ke spáchání trestného činu. Čili pokud řidič tvrdí, že signalizace nesvítila (podezřelý / obviněný / obžalovaný) má právo hájit se jakýmkoli způsobem, včetně nemluvit pravdu (takže se vyšetřování / soud prodlužuje a prodražuje, aniž by byl pachatel za lhaní postižen, např. tím, že se mu uložený trest zvýší za odměnu na dvojnásobek [pokud nevyužil svého nevypovídat, musí mluvit pravdu]) – tak musí policie tuhle skutečnost prověřovat. Musí se tedy hrabat ve veškeré dokumentaci týkající se přejezdového zabezpečovacího zařízení.
Pakliže je dokumentace v pořádku a prokáže se, že PZZ vykazovalo správnou činnost, pak má viník smůlu.
V rámci ukládání trestu pak může soud uložit zákaz řízení na nějakou dobu, nikoli však doživotně. Bohužel náš právní řád neumožňuje soudu prohlásit takového výtečníka za osobu nezpůsobilou k řízení motorových vozidel – pro nedostatek kázně (ale je možné prohlásit osobu za zcela nebo částečně nezpůsobilou k právním úkonům).
Možnost soudu prohlásit řidiče "za nezpůsobilého …" pro nedostatek kázně by totiž byla mnohem účinnější trest na takovéto hazardéry, protože důkazní břemeno, že "se již stal ukázněným" v případě podání návrhu na "vrácení způsobilosti …" by ležela na řidiči.
Já se domnívám, že českým přejezdům by slušela změna světelné signalizace. Místo stereotypně blikajících světel a vyzvánějícího "umíráčku" by oživení přinesla záblesková světla = červené světelné majáčky jako mají hasiči. Tohle jsem viděl ve Švýcarsku na mnoha nově postavených nebo rekonstruovaných přejezdech, majáčky jsou jednak fázově posunuté, jednak svítí na obě strany, takže u každého přejezdu jsou nejméně čtyři světla (pokud je světelná signalizace na obou stranách přejezdu, tak jich je tam osm), což se dá přehlédnout pouze ve spánku. A hlavně, ty záblesky jsou vidět na mnohem větší vzdálenost.
/edit: tak pozitiva tam bude, predesly prispevek beru zpet
vyděl jsi někdy pořádně jak ten přejezd funguje? Tím nenám na mysli,že jsi přes něj někdy jel.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.