..: Soukromý rychlík bojuje o svoji existenci :..

Ilustrační obrázekOstrava - Nový soukromý rychlík RTexpress společnosti Railtrans byl měl mezi Ostravou a Prahou jezdit, i když je termín jeho nasazení na trať stále nejistý. Původně měl spustit svůj provoz mezi oběma městy od 10.prosince loňského roku. Český drážní úřad ale dosud nevydal souhlasné stanovisko k žádosti o schválení lokomotiv Siemens k provozu na českých železničních tratích, proto nevyjel. "Předpokládáme, že ten rychlík jezdit bude, ale schvalovací proces jako takový je zatím ještě nezměněn. Pracujeme na tom usilovně, ale nejsme schopni předjímat výsledek všech jednání," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Informace o tom, že firma Railtrans nakonec od záměru provozovat soukromý rychlík upustila, podle něj nejsou pravdivé. "Nic takového nenastalo, je to skutečně fáma. Děláme pro to mnoho kroků, ale já je nechci blíže specifikovat," dodal.

Problém je v tom, že hodnoty požadované našimi předpisy nejsou u většiny zahraničních lokomotiv dosaženy. To je i případ moderní lokomotivy Siemens společnosti Railtrans. S podobným problémem se v minulosti potýkaly i nové soupravy ČD Pendolino. Zavedení soukromého rychlíku 8x denně v každém směru by vneslo cenové "oživení" na trati mezi Ostravou a Prahou. Firma Railtrans totiž chce zavést cenu jízdného ve druhé třídě z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Jednosměrná jízdenka ve vlaku Českých drah bez místenky ve druhé třídě bez slevy dnes stojí na této trati 424 korun, s použitím Z-karty 260 korun.

zdroj: Moravskoslezský deník


Adys Poslat mail autorovi | 1.2.2007 (20:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
03.02.2007 (1:50)  
84 - já jen že ČD v podstatě tuto novou infrastrukturu nepotřebují - používaná kvalitní vozidla české výroby nijak neruší. Čili si myslím že SŽDC nemá vážnější důvod se do modernizace pouštět - majoritní přepravce si vystačí se stávajícím.
1. prosim o priklad kvalitniho vozidla ceske vyroby... (cimz se pripojuji k xyz a odpovedet tedy muze i MZ) - Ale jestli mame infrastrukturu odpovidajicici spickove technice stare tricet let a nikomu to nevadi, tak OK. V poho:-))
2. takze dokud budou dalnice kapacitne stacit Tatram CSAD a 20+ let starym Stodvacitkam, tak jejich upravy a opravy nejsou potreba (diky bohu nebyly)?

Duke123 - protoze do Ostravy nevede dalnice?:-))
Registrierter Benutzer Gor 
03.02.2007 (1:31)  
Panove, nez zacnete plodit neco o ruseni, zkuste si nastudovat jak vlastne funguje takovy napetovy stridac...(stavte se v knihovne a pujcte si skripta "Vyroba Silnoproudych zarizeni 2"od Bendy a Papeze a pak Vykonova elektronika od Pavelky a Cerovskeho) To proc lokomotivy od NEMESIS rusi a esus nikoliv(pro rypaly, ani tri esusy v souprave nerusi)je v tom, ze Schade werke pravdepodobne pouzivaji vyssi modulacni frekvenci, to je taky duvod, proc maji v menici 2nasobek IGBT a motor ma dvojite vinuti, snad si nemyslite, ze to delaji ze srandy...

Zaroven chci upozornit, ze technici NEMESIS pravdepodobne nebudou blbci, ale oni se pri vyvoji te lokomotivy asi o plneni CSN moc nestarali a tak zvolili reseni, ktery bylo v jejich situaci vyhodnejsi.
02.02.2007 (22:23)  
MZ:tak to je denodeně porušováno,ty fírové v některejch R přes celou ČR určitě jedou více jak 4 hodině v kuse.A co když je zpoždení,to fíra si hodí další +30 min a zasekává.Možná,že legislativa neco udává ale v praxi to je kravina,ale můžete mi to nějak vymluvit????
02.02.2007 (19:49)  
S tím střídáním fírů to byl snad vtip. Kamioňáci taky jezdí ve dvou. Tady fakt problém nevidím. Dokonce si troufnu tvrdit, že se fíři můžou střídat i za jízdy. U tramvají se řidiči střídají na zastávce během snad 30 sekund. Jenom vymění čipkartu v řídící jednotce, nastaví si sedadlo a případně se informuje o poruchách a hurá jede se.
02.02.2007 (19:35)  
Miroslav Zikmund: Co já vím, tak zatím vše funguje díky používaní ss motorů. I Škoda ČKD se nad problémem rušení hodně potí.
Interoperabilita fungovala třeba u vlaků OKD do Štúrova, kde byli dva strojvedoucí, kteří se střídali. Argument výměny lokomotiv má své ale, protože se na vozbě jednoho vlaku tím pádem musí zapojit různé lokomotivy a tím pádem musí firma buď mít různé lokomotivy, nebo smluvní firmu, která poveze vlak na síti druhého správce dopravní cesty. Jako příměr se silniční dopravou bych uvedl, že by se na hranicích musel vyměnit tahač. Problém pauzy strojvedoucího je tím pádem to nejmenší, protože nepotřebuji zajistit výměnu lokomotiv ani další úkony, jako je např. zkouška brzdy atd., ke kterým je mimochodem potřeba další personál, čímž se ovšem opět zvedne cena. Díky interoperabilitě nepotřebuji svůj, nebo "pronajatý" personál v pohraničních stanicích a navíc nemusím vlastnit několit typů lokomotiv pro každou dopravní cestu atd. Navíc i dnes se mnohdy nedodržuje oběh strojvedoucích a lokomotiv podle GVD na nákladních vlacích. A taky hodně vlaků jezdí podle potřeby, což ještě více komplikuje situaci.
Registrierter Benutzer xyz  mail  
02.02.2007 (18:48)  
Miroslav Zikmund:

Pokud to "umí" ŠKODA Plzeň, tak by to měl umět i Siemens a další.

Kterou aktuálně vyráběnou a dodávanou lokomotivu od Škody máte konkrétně na mysli.
02.02.2007 (18:41)  
Dost dobře nechápu, proč by SŽDC měla mít nějaké problémy s tím, že výrobce lokomotivy nezkonstruoval lokomotivu tak, aby mohla jezdit na tratích SŽDC.
Pokud to "umí" ŠKODA Plzeň, tak by to měl umět i Siemens a další.
Nemám povědomost, že by se Česko zavázalo při vstupu do EÚ k tomu, že tratě budou z hlediska zabezpečovacího zařízení vyhovovat evropským normám – a existují vůbec takovéto normy ?
Teorie o interoperabilitě jsou hezká věc, jenže podle mezistátně platných bezpečnostních předpisů může jet strojvedoucí "v kuse" nejvýše 4 hodiny, pak musí následovat nejméně 30 minutová bezpečnostní přestávka, čili co bude následovat ?
To bude vlak, který díky "interoperabilitě lokomotivy" ušetřil několik minut pobytu v pohraniční přechodové stanici – stejně tam musí zastavit, aby byl strojvedoucí zpraven o eventuálních mimořádnostech, stát někde 30 minut ? Minimálně vlak musí zastavit, aby se strojvedoucí vystřídali, takže další "časová ztráta".
Pokud se v roce 1991 mohla provádět v Břeclavi u EC Antonín Dvořák výměna lokomotivy za 7 minut, ať mi nikdo nevykládá, že se za těch 7 minut nedá vyměnit lokomotiva u nákladního vlaku. Dá, ale to musí čekat zaměstnanci na vlak a ne vlak na zaměstnance. Těch 7 minut pobytu (oproti jednoduchému zastavení pro "rozkazy" + 5 - 6 minut navíc) není strategická časová prodleva, která by prodlužovala jízdu vlaku, přesněji dobu přepravy zboží proti konkurenční silniční dopravě.
Je sice hezké, že ČD/ZSSK mají lokomotivy, které umí odtáhnout vlak z Kutné Hory až do Burgasu nebo Varny, resp. ČD mají lokomotivy, které pojedou s vlakem až do Hamburgu nebo Sassnitz, když stejně po 4 hodinách budete muset s vlakem stát 30 minut, aby strojvedoucí vyčerpal bezpečnostní přestávku nebo budete muset vystřídat strojvedoucího … Totéž platí pro vícesystémový Taurus apod.
02.02.2007 (18:20)  
Duke123: K těm asynchronním motorům. Jsem velmi zvědavý na 380. Pokud se Škodovce podaří výrazně dostat pod úroveň rušení Taurusů, tak se může stát, že si u nás Taurusy moc nezajezdí(a nebo Siemens udělá upravenou variantu pro ČR).
02.02.2007 (16:47)  
ČD4forever:"Pryč ze soukromníky" Buď vsigdá Češskije darogy...
Registrierter Benutzer vtipnýjony  mail  
02.02.2007 (16:35)  
Podle mého názoru Railtrains chtěl a chce jezdit na této trase. Někdo z Vás tady tvrdí, že pendolinem trasa Ostrava-Praha za 226,-. Snad víte za jakých podmínek se dá tak "levná" jízdenka pořídit. Hodně z Vás totiž nebere v potaz, že mezi náhodnými 100 zákazníky, by bylo dost zákazníků, kteří by In-kartu(za 600,-) nevyužily, neboť tak často nejezdí. Pak by se k tomu přidali ještě ti co nemají zkušenosti z internetem, nebo jemu neholdují apod. Kolik by potom stála nejvýhodnější varianta?;-)(vezmeme-li v úvahu jednu cestu tam a zpět). Upřímně řečeno, kdybych měl režíjku asi bych tady Railtrans, nechtěl. Ale za těchto podmínek se mě to zdá dost výhodné(zvláště první třídou). Jinak mi na tom vadí akorát to, že cestující nebude moct cestovat na jeden doklad, v případě že nepojede jen mezi městy, kde RT express "bude" stavět. Také jsem zastáncem síťových jízdenek, kmb, apod. Ale vždycky se to nějak vyřeší.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko