..: Ode dneška na trati Olomouc - Přerov rychlostí až 160 km/h :..

Ilustrační obrázekOlomouc - Dnes v 14:00 hodin začnou vlaky Českých drah jezdit po zmodernizované trati Olomouc – Přerov rychlostí 160 km/hod. Znamená to další krok pro zkracování jízdních dob vlaků ČD mezi Moravou a Prahou. Nejrychlejší z nich už dnes spojují Prahu s Ostravou za dobu 3 hodiny 9 minut. Po dokončení všech stavebních a rekonstrukčních prací budou nejrychlejší vlaky Českých drah – SC Pendolino - jezdit mezi Prahou a Ostravou za dobu přibližně 2 hodiny 55 minut. Železniční doprava díky modernizaci tratí dále posiluje svou konkurenceschopnost, zvyšuje se nejen rychlost vlaků, ale také propustnost tratí a dále posiluje bezpečnost železničního provozu.

zdroj: ČD


Adys Poslat mail autorovi | 1.2.2007 (11:52)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
01.02.2007 (15:02)  
Tak v puvodnich planech bylo trasovani 1.TK Decin-PHA-Kolin-H.Brod-Brno-Breclav, ale nekdo si chytre uvedomil, ze trate 230 a 250 jsou na tom ve strovnati s tehdejsim zbytkem republiky jeste celkem dobre. A ze vedenim 1.TK pres CT a Svitavy dosahne za zhruba stejne penize (ne-li mene) dvou slusnych trati z Kolina do Brna. Navic trat 260 potrebovala nutne zelektrizovat, takze to byl opravdu dobry napad. A tak se stalo.
Nyni nema cenu trate 230 a 250 z KO do BRN nejak razantne modernizovat, je to vsechno neskutecne drahe a trate jsou v dobrem stavu pro vozbu R a nakladnich vlaku. Prachy je treba cpat jinam.
K tem EC vlakum na 230 a 250 - Proc? Aby tam opet byly? Nechapu smysl. Jizdni doba se nezkrati, zabiraji kapacitu trate pro rychliky, ktere jsou mnohem uzitecnejsi /vice zastavek/ a pro vozbu nakladu. Navic vyuziti lokomotiv r. 350, 362 apod. je diky tratovym rychlostem omezene. O 380
ani nemluvim.
registrovaný uživatel js 
01.02.2007 (14:24)  
Podle me by byl nesmysl koridorizovat trat 250, trat je o neco delsi nez pres Trebovou, navic v mnohem narocnejsim terenu. Kdyz uz, tak bych ty miliardy investoval do vylepseni C. Trebova - Brno (uz treba jen proto, ze usek Praha - C. Trebova, ktery uz by se dal vyuzit z drivejska, je o neco delsi nez Praha - Kolin v druhem pripade).
01.02.2007 (14:00)  
Na Brno jezdí SC také s mnohem větší vatou než na Ostravu a zdá se, že to tak i zůstane (na brněnské větvi je mnohem víc důležitých mezinárodních přestupních vazeb).

Taky bych byl pro koridorovou rekonstrukci trati 250, ale myslím, že naprosto nemá cenu o tom mluvit - musela by se velmi výrazně napřimovat trať, aby to bylo aspoň na těch 120 km/h (hlavně H. Brod - Kolín), na 160 km/h hádám, že by se muselo napřimovat v celém úseku Brno - Kolín. A dost pochybuji, že by se někomu chtěo nalít extra cca 100 miliard (jen velmi zhruba) do zhruba srovnatelného výsledku. Bylo by to samozřejmě skvělé hlavně kvůli kapacitě tratí, ale zhruba podobně má vést budoucí VRT (vysokorychl. tratě), jen trochu jižněji, takže bych to pro 250 viděl na postupné chátrání. Ale kdoví, třeba se peníze najdou. 250 je stále životně důležitou tepnou hlavně pro náklady. Určitě by prospěla i jen menší rekonstrukce (nekoridorová), aby ta trať umožnila aspoň to, na co svými obloukovými a sklonovými poměry teoreticky má. Někdo mě opravte, ale mám pocit, že současných většinou 90 až 100 km/h na trati 250 mezi Brnem a HBrodem bylo ještě tak před 20 lety víc (120?).
01.02.2007 (13:57)  
Miloš:urcite jsem nic nerekl o tom ze to nevis,proc tomu tak je....psal jsem to padlemu andelovi...jasan ze to kazdy viiiiííí:-)
01.02.2007 (13:56)  
Semik: ono tech 160 je mezi Ol a Prerovem je mysleno hlavne v ramci trate Bohumin-Pha takze kdyz to vezmez z tohoto pohledu tak masin a souprav ktere tam budou moct jezdit tech 160 je hned nekolik,takze bych to nevidel tak skepticky:-)
dopisovatel nebo člen ŽP Miloš  mail  
01.02.2007 (13:50)  
padly_andel+AdamKo: Ja vim moc dobre ze je to tim, jednak su z Blanska a jednak je to asi 99 lidem ze 100 jasny, nase streka v udoli Svitavy sice nekde 140km/h dovoli, ale prevazne je to okolo 90-100km/h. Ale muj komentar jsem napsal, ze je to proste zajimave, rozdil 101km a pouze 32 minut navic. Proste koridory jsou paradni vec, jen to proste neni rychlodraha, ale myslim, ze i na tu casem dojde...
01.02.2007 (13:31)  
Brno má tak trochu smůlu pro spojení Pha-Brno pořádně koridorovat trat 250 přes Brod.Určitě by to bylo nejrychlejší a EC-SC bych na Viden ved tudy.Myslim,že nějaká Ecka i nyní by byla dobrá.SC 2:55 odkdy?příští JŘ?nebo až bude hotovo Liben-Běchovice,Kolín a další úseky.Nadále platí,jestliže má mít pendolíno u nás smysl musí jezdit do 200km/h.Takto si rýpnu.
01.02.2007 (13:25)  
Přerov? Zatím fasáda na nádražní budově a v přízemí nový interiér. Pak je ještě opravený oblouk na Brno, jenže ten museli opravit po vykolejení osobáku loni v létě. Stejně se tam 160 nebude jezdit, protože tam všecky vlaky zastavují - brzí kilometr před stanicí.
registrovaný uživatel Semík  mail  
01.02.2007 (12:53)  
Nechci rýpat, ale kolik lokomotiv nebo souprav s rychlostí 160km/ dnes jezdí do Přerova z Olomouce? Možná jeden. A než budou 380, tak to bude rozbyté a stejně tam zas 160km/h nepojede. Jo a je už opravený Přerov, aby se tou 160 mohlo jet plynule na Otrokovice?
01.02.2007 (12:33)  
padly andel:urcite je to tim:-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko