Olomouc - Dnes v 14:00 hodin začnou vlaky Českých drah jezdit po zmodernizované trati Olomouc – Přerov rychlostí 160 km/hod. Znamená to další krok pro zkracování jízdních dob vlaků ČD mezi Moravou a Prahou. Nejrychlejší z nich už dnes spojují Prahu s Ostravou za dobu 3 hodiny 9 minut. Po dokončení všech stavebních a rekonstrukčních prací budou nejrychlejší vlaky Českých drah – SC Pendolino - jezdit mezi Prahou a Ostravou za dobu přibližně 2 hodiny 55 minut. Železniční doprava díky modernizaci tratí dále posiluje svou konkurenceschopnost, zvyšuje se nejen rychlost vlaků, ale také propustnost tratí a dále posiluje bezpečnost železničního provozu.
zdroj: ČD
Nyni nema cenu trate 230 a 250 z KO do BRN nejak razantne modernizovat, je to vsechno neskutecne drahe a trate jsou v dobrem stavu pro vozbu R a nakladnich vlaku. Prachy je treba cpat jinam.
K tem EC vlakum na 230 a 250 - Proc? Aby tam opet byly? Nechapu smysl. Jizdni doba se nezkrati, zabiraji kapacitu trate pro rychliky, ktere jsou mnohem uzitecnejsi /vice zastavek/ a pro vozbu nakladu. Navic vyuziti lokomotiv r. 350, 362 apod. je diky tratovym rychlostem omezene. O 380
ani nemluvim.
Taky bych byl pro koridorovou rekonstrukci trati 250, ale myslím, že naprosto nemá cenu o tom mluvit - musela by se velmi výrazně napřimovat trať, aby to bylo aspoň na těch 120 km/h (hlavně H. Brod - Kolín), na 160 km/h hádám, že by se muselo napřimovat v celém úseku Brno - Kolín. A dost pochybuji, že by se někomu chtěo nalít extra cca 100 miliard (jen velmi zhruba) do zhruba srovnatelného výsledku. Bylo by to samozřejmě skvělé hlavně kvůli kapacitě tratí, ale zhruba podobně má vést budoucí VRT (vysokorychl. tratě), jen trochu jižněji, takže bych to pro 250 viděl na postupné chátrání. Ale kdoví, třeba se peníze najdou. 250 je stále životně důležitou tepnou hlavně pro náklady. Určitě by prospěla i jen menší rekonstrukce (nekoridorová), aby ta trať umožnila aspoň to, na co svými obloukovými a sklonovými poměry teoreticky má. Někdo mě opravte, ale mám pocit, že současných většinou 90 až 100 km/h na trati 250 mezi Brnem a HBrodem bylo ještě tak před 20 lety víc (120?).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.