Berlín - Sdružení německých soukromých dopravců "Netzwerk Privatbahnen" dnes ostře kritizovalo Německé dráhy (DB). Sdružení poukazuje na to, že za zastavení dopravy při vichřici Kyrill nese část viny přímo DB. Sdružení dále kritizuje podfinancovanost železniční infrastruktury, díky čemuž tento týden nepojede ani jeden nákladní vlak ze Skandinávie do Evropy.
Nelze vše svádět na Kyrilla
Důvodem celoplošného zastavení železniční dopravy v Německu během orkánu Kyrill není podle sdružení jen silný vítr, ale i úspory DB na železniční infrastruktuře. Například během posledních několika let se výrazně snížily výdaje na odstraňování dřevin v okolí železničních tratí. Stromy tak často rostou nebezpečně blízko tratí a při každé větší bouři poškozují elektrické vedení nebo blokují tratě. Bežným pohledem v Německu tak můžou být tratě s profilem širokým a vysokým akorát jako kontejner. Sdružení uvádí, že na tratích přímo provozovaných soukromými dopravci byl provoz zachován i během bouře Kyrill.
DB se rozhodly zlepšit informovanost cestujících při krizových situacích. Karl-Friedrich Rausch, člen představenstva DB pro osobní dopravu, se dnes cestujícím omluvil za špatnou informovanost hlavně den po bouři a uvedl, že expertní týmy nyní pracují na komunikačních manuálech pro zaměstnance DB.
Skandinávie odříznuta od Evropy
Nehoda na trati mezi městy Tornesch a Elmshorn zablokovala provoz na jediné nákladní železniční trati mezi Německem a Švédskem. Po zprovoznění této trati byla ostatní spojení zrušena, trajekty převedeny jinam a odstavná a seřazovací nádraží byla zrušena. Sdružení kritizovalo politiku DB a její dceřiné společnosti DB Netz, která se snaží šetřit, kde se dá a odepisují jednu trať za druhou. Sdružení dále vyjádřilo obavu, že poloprivatizovaná DB by v tomto trendu dále pokračovala a chtějí po vládě důsledné oddělení sítě od koncernu DB.
zdroj: Lok-Report

Spravne melo byt ze nehoda zablokovala veskerou tranzitni nakladni dopravu mezi Nemeckem a Svedskem. Nektere nakladni vlaky mezi Nemeckem a Danskem jely odklonem, ale ty tranzitni do Svedska ne. Odklonova trasa ma omezenou kapacitu a je v mizernem stavu. Ale sotousi se radovali, protoze se tak na S-bahnu v HH objevily naklady :)
Anku: To je nesmysl. Mestecka Tornesch a Elmshorn lezi od sebe asi 5 km a jsou severne od Hamburku. Tato trat byla zprovoznena nekdy v 19. stoleti. V te dobe nebyly zadne trate k jinym terminalum ruseny, prave naopak.
K ruseni dochazi az v posledni dobe.
(Mam pocit, ze je to dokonce na vubec nejstarsi danske trati, Kiel-Altona.)
Puvodni zprava zrejme mela na mysli zprovozneni tranzitu Nemecko-Svedsko pres Storbælt a Øresund, nikoliv tech 5 km.
Takovy paskvil vznika nekolikerym prekladem a prepisovanim zpravy. Potom snadno dojde k takovemuto mlzeni.
V zeměpisu jsme se učili – a na mapách je to stále zobrazeno – že obě země jsou odděleny Baltským mořem, takže dopravu je nutné uskutečňovat po moři … Suchou nohou se lze dostat po kolejích ze Švédska do Německa jen přes Dánsko díky Öresundskému mostu mezi Dánskem a Švédskem, resp. tunelem a mostem mezi ostrovy v Dánsku …
Nezdá se mi, že by tzv. náletové dřeviny měly nějaké zvláštní růstové vlastnosti, aby dokázaly během několika posledních let dorůst do takové výše, aby ohrožovaly trakční vedení při silnějším větru.
No to je nápad, doufám, že to tu lustruje Bazalův přítel, to by už nemuseli vůbec vyjet soukromí dopravci ani v ČR. Česká železnice zachráněna !!! :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










