..: Lokomotivy Vítkovice Doprava postupně získávají netradiční design :..

740, EightyFourOstrava - Dceřiná společnost Vítkovice Doprava, která zajišťuje provoz firemních tratí a obsluhuje všechny společnosti strojírenského holdingu Vítkovice i huť Vítkovice Steel, letos investuje okolo 23 milionů korun do modernizace a oprav svého vozového a lokomotivního parku.

V součtu s investicemi za loňský rok tak výdaje na modernizaci - výměnu stávajícího motoru jedné z lokomotiv za moderní americký motor, dálkové ovládání lokomotiv, na opravy a nákup vozů i další technické novinky pro železniční provoz, převýší už 40 milionů korun. Mimo to firma každoročně vkládá více než 17 milionů korun do oprav a modernizace kolejového svršku. Zajímavostí je fakt, že každá z renovovaných lokomotiv získává nový, netradiční design. Na vlečku Vítkovice Doprava tak v těchto dnech vyjíždí lokomotiva Mrož. Z loňska a předloňska je už k vidění například také Velryba či Nosorožec.

Design lokomotiv vzniká ve spolupráci s výtvarníkem Borisem Holubem. Navržený, barevně provedený velkoplošný obrazec je pak při opravě lokomotiv ve vlastním depu dopravní firmy malován pod dohledem autora vysoceodolnými barvami. Poslední lokomotiva Mrož byla vyhotovena u firmy Oplas Moravia Krnov. "Těžkotonážní zástupci fauny jsou vybírání záměrně, protože naše lokomotivy mají výkon až 880 kW. Letos jsme chtěli designéra přemluvit, aby navrhl něco jemnějšího, ale nedal se zviklat," usmívá se ředitel Scelavík.

Společnost Vítkovice Doprava se stala samostatnou dceřinou společností Vítkovic v roce 2002, kdy vznikla z původního dopravního nákladového střediska. V říjnu 2004 získala smluvní přístup na trať Českých drah. Na železnici mezi Štramberkem na Novojičínsku a Ostravou, tedy na trase dlouhé 40 kilometrů, pravidelně jezdí vítkovická vlaková souprava s deseti vozy. Jejím úkolem je přepravovat vápno, případně další komodity, nezbytné pro chod ocelářské výroby, kterou provozují společnosti propojené firemním kolejištěm Vítkovic. Roční obrat ostravské dopravní firmy s asi 300 zaměstnanci se pohybuje okolo 350 milionů korun.

zdroj: Listy Moravskoslezské


Railman Poslat mail autorovi | 30.1.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
31.01.2007 (10:13)  
ZavináčLibraEuroDolar: Sorry že žiju, jen mi přijde velryba výraznější než mrož ;o)
31.01.2007 (7:07)  
Tak vam dekuju za vase tragicky prispevky, 84 dekuju doopravdy
registrovaný uživatel Luxian  mail  
30.01.2007 (21:27)  
ČD4ever: Tak to je poprvé, co jsem se mad tvým příspěvkem skutečně zasmál.
EightyFour : Tak tohle je ta velryba? Když jsem to viděl porpvé, tak jsem si akorát říkal, co je to za nasmyslný nátěr...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
30.01.2007 (18:31)  
Nechcete tam hodit moji verlybu? http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/740079.jpg

:o)))
30.01.2007 (17:48)  
Na www.zoo.ostrava jsou všichni, včetně osla.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
30.01.2007 (17:27)  
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
30.01.2007 (17:26)  
Si z vás dělám srandu :-D...... Stránky samozřejmě nefungují :-) protože neexistují.... Ale když zkusíte www.mroz-velryba-nosorozec.cz třeba budete mít štěstí :-)
30.01.2007 (15:34)  
A neni to uz trat SZDC?:) Mno ale na fotky bych byl take zvedavej.
30.01.2007 (15:14)  
ČD4ver:mě to nenabíhá.Čekal bych od teba hlášku typu,že se opičej od ČD s cityelefantem.Mrož to by mohla bejt reklama na nanuky ne???
registrovaný uživatel Jim  mail  
30.01.2007 (14:51)  
ČDčtyřiever: Ty jsi fakt OCAS!
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko