..: 350. Taurus ÖBB ve službě :..

Ilustrační obrázekVídeň - V lednu 2007 byla do služeb ÖBB zařazena již 350. lokomotiva Taurus. První Taurus byl dodán v roce 2000 a od té doby odjezdila tato moderní a spolehlivá vozidla přes 280 miliónů kilometrů.

Prvních 50 lokomotiv, označovaných jako řada 1016, je jednosystémových (15 kV; 16,7 Hz) a jsou určeny pro provoz v Rakousku a Německu. Druhá generace těchto lokomotiv je označovaná jako řada 1116 a je dvousystémová (navíc 25 kV, 50 Hz), což rozšířilo jejich možnosti nasazení také na Česko, Slovensko, Maďarsko a Francii. Lokomotiv řady 1116 bylo dodáno celkem 282 kusů a tak se díky své všestranosti staly páteřním vozidlem ÖBB. Výkon 10.000 koní umožňuje nejen vozbu dálkových osobních vlaků rychlostí až 230 km/h, ale i těžkých nákladních vlaků.

V současné době jsou dodávany lokomotivy Taurus 3. generace, které jsou opravdovými evropskými lokomotivami, protože je možné jejich nasazení na skoro celé evropské železniční síti. Tyto lokomotivy řady 1216 jsou třísystémová vozidla (15 kV; 16,7 Hz, 25 kV; 50 Hz a 3 kV DC) a mají výkon okolo 9.000 koňských sil. První výhody se už ukázaly, když ÖBB uzavřely smlouvu o průjezdu lokomotiv se Slovinskými železnicemi a lokomotivy Taurus tak vozí vlaky až na chorvatské hranice bez nutnosti přepřahu nebo výměny strojvedoucích. O uzavření podobných smluv usiluje ÖBB také v Česku, Slovensku a v Maďarsku. Investice do lokomotiv Taurus přesáhla 1 miliardu € (cca 29 miliard Kč) a stala se tak největším nákupem lokomotiv v historii ÖBB.

357 km/h

Lokomotivy Taurus vyrábí společnost Siemens a uplatňuje v nich nejmodernější dostupné technologie a výrobní procesy. Lokomotivy jsou například vybaveny brzdami spojenými s generátory a při brždění vyrábí elektrický proud, který je vracen zpět do sítě. Ušetří se tak až 15% elektrické energie. Lokomotiva Taurus také 2.9.2006 překonala s rychlostí 357 km/h světový rekord v rychlosti lokomotiv.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB


ANKU | 25.1.2007 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
28.01.2007 (16:55)  
EightyFour: Nesouhlasím. Při přerozdělování financí ze státního rozpočtu jde teoreticky vžy něco na úkor něčeho jiného a i v praxi k tomu velmi často dochází (viz každoroční hádky mezi ministry o rozpočty svých rezortů). Vždy jde o určení priorit a z toho vyplývající strukturu výdajů. A Rakousko má zřejmě železniční dopravu za větší prioritu, než my, proto i na obnovu vozového parku jde z jejich státního ropočtu procentuálně větší objem financí než z našeho. Kolik mld. korun šlo na nákup vozů a lokomotiv z našeho rozpočtu za posledních 7 let? Myslíš, že je to v poměru k celkovému rozpočtu (tedy určité procento) stejná částka, jako v Rakousku? Asi sotva.
Je to tedy určitě víc, než jen fakt, že Rakušani jsou bohatší. Je to prostě o přístupu a stanovených prioritách.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
28.01.2007 (12:55)  
Luxian: Spíš to dokládá to, že oni na to mají, ale my ne. Nic víc. Nemůžeš dotovat něco na úkor něčeho jiného...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
27.01.2007 (15:05)  
Co mě spíš irituje je fakt, že rakušani nakoupili od roku 2000 již 350 moderních vysokorychlostích lokomoiv, zatímco ČD budou mít za několik let možná 20 lokomotiv, které jsou ovšem neodzkoušené reálným provozem a celkově jsou dražší.
Mimochodem, tu 1 mld € mají ÖBB ze státního rozpočtu Rakouska? Pokud ano, jenom to dokládá obrovský rozdíl v přístupu k železniční dopravě u nás a v záp. Evropě
26.01.2007 (14:57)  
M. Zikmund? proč nemužou Taurusy na čekse trate jenom za nejakých podminek?
25.01.2007 (23:12)  
A jak vypadá s lokomotivami pro Railtrans...nějak se o ničem nemluví....
25.01.2007 (20:33)  
Zásadní problém TAURUSU spočívá v tom, že na české koleje může jenom za zvláštních podmínek - v rámci příhraniční dopravy do Břeclavi a s ročním zpožděním může do Českých Budějovic … Pro Siemens není obchodně zajímavé upravovat lokomotivy tak, aby neměly problémy s českými tratěmi, resp. zabezpečovacím zařízením.
25.01.2007 (20:07)  
No je to rozdil. Siemens dodava stovky loko, Skoda bude rada za tech 20 pro CD, plus casem mozna dalsich 20. Pokud bude cena vyssi nez u Taruse, tak nelze predpokladat, ze by si ji koupili zahranicni dopravci. Chapu smysl toho, proc investovat do vlastniho vyvoje, udrzeni se na technologicke spicce, podpora domaciho prumyslu, zamestnanost atd. Ale kdyz uz se rekne A, melo by se rict i B. Tedy objednat (stat by mohl dotovat) vice kusu a to vcetne dotacim pro soukrome ceske dopravce (samoze omezeny pocet kusu a za urcitych pravidel). A dale pomoc pri propagaci a nabizeni lokomotivy v zahranici. Jenze i tak, Skoda proste nemuze nabidnout zazemi, servis, ostatni sluzby (pucjeni v priapde opravy apod.) jako Siemens.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
25.01.2007 (16:26)  
to Payus: 350 ks bylo vyrobeno jenom pro ÖBB, ale tyhle lokomotivy vlastní víc železnic. Čili ten výrobní "frkot" je ještě větší.
25.01.2007 (14:11)  
Nechapu, proc CD radeji neobjednaly lokomotivy Taurus (rak.rady 1216). Cekani na lok. ř. 380 od Škody je nekonečné...Vývoj lokomotivy, ktere je vyrobeno 20 ks je dle mého laického mínění mrhání peněz a lidských zdrojů...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
25.01.2007 (14:03)  
Pánové...doporučuji navšívit diskuzní fórum, sekci Kolejová vozidla, vlákno "Řada 380 - třísystémovka ze Škodovky" - tam se tomuto tématu věnujeme vskutku obšírně ;o)

http://forum.zelpage.cz/viewtopic.php?t=94
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko