..: Kvůli sněžení nabíraly vlaky zpoždění :..

Ilustrační obrázekPraha - Sněžení, které zasáhlo Českou republiku, ochromilo české silnice a dálnice. Ušetřeno nebylo ani letiště v Praze. Vlaky jezdí sice se zpožděními, ale svých cílů zatím dosahují. Situaci budeme nadále sledovat a informovat Vás.

Auta stojí, vlaky jedou!

Tento reklamní slogan ČD se na dnešní den hodí více než přesně. Provoz na páteřní dálnici D1 se dal do pohybu až kolem 10:30 hod. Výjezdy z Prahy jsou blokovány kamiony a automobily, které si stále nevyměnily letní pneumatiky za zimní. Pražské ruzyňské letiště zastavilo provoz dnes ve 3:35 hod. Obnovení provozu se očekává kolem 16:00 hod.

Na železnicích byla nejhorší situace kolem 9. hodiny v okolí Brna, v okolí Jihlavy a na Chebsku, kde se v té době pohybovalo nejvíce vlaků se zpožděním nad 30 minut. Nyní se situace zhoršila i v Praze a středních Čechách. Zpoždění spojů SuperCity se nyní (11:30 hod.) pohybuje nejvýše kolem 20 minut. Z mezinárodních vlaků jsou nejvíce zpožděny EC 172 o 30 minut, EC 370 o 42 minut, EC 107 o 46 minut, R 451 o 69 minut, EC 108 o 83 minut a EC 140, který ještě nevstoupil na území ČR o 111 minut.

Podle aktuálních zjištění bude letiště Praha Ruzyně otevřeno dnes kvůli silnému sněžení až po 5. hod. ranní 25.1.2007. Rozhodl tak kalamitní štáb po poradě s meteorology. Dnešek má být podle meteorologů z hlediska sněžení nejhorším dnem v týdnu, v noci na čtvrtek by měly sněhové srážky již ustávat. Zítra očekávají meteorologové celodenní mráz a o víkendu by se mělo začít oteplovat, teploty však zůstanou pod nulou.

Osobní vlaky v okolí Prahy začínají nabírat zpoždění kolem 20 minut (najdou se ovšem i 75 minutová). Regionální vlaky na Ostravsku jezdí bez větších potíží, stějně jako vlaky IDS JMK.

Vlaky nabírají zpoždění, i 219 minut

Ilustrační fotoVe 13 hod. byla zpožděna o více než 30 minut zhruba dvacítka dálkových spojů. EC 107 směřující do Varšavy o 49 min., EC 108 do Prahy o 89 min., EC 140 do Ostravy o 115 min., EC 172 do Berlína o 38 min., EC 370 do Aarhusu o 59 min., R 451 do Mnichova o 69 minut, R 662 do Plzně o 46 min., R 664 do Plzně o 81 min., R 667 do Brna o 53 min., R 675 do Brna o 48 min., R 676 do Prahy o 37 min., R 702 do Chebu o 33 min., R 707 do Luhačovic o 36 min., R 712 do Ústí nad Labem o 48 min., R 915 do Nymburka o 51 min., R 956 do Prahy o 42 min., R 957 do Hradce Králové o 49 min. a Sp 1782 do Trutnova o 36 min. Vlaky SC jsou zpožděny do 30 min. - např. SC 75 do Vídně o 29 min., SC 504 do Prahy o 30 min., SC 507 do Ostravy o 22 min. Z osobních vlaků jsou nejvíce opožděny Os 9340 do Prahy o 90 min. a Os 9370 do Prahy o 73 min.

V 15:30 hod. mělo zpoždění větší než 30 min. již 40 dálkových vlaků. V řadě případů nestihly spoje do cíle dojet včas a kvůli zkrácené době na obrat nabírají zpoždění i vlaky v opačném směru. Největší zpoždění nabírají vlaky přímo a nebo v okolí hlavního města Prahy (např. R 637 do Českých Budějovic 126 min., EC 109 do Krakova 89 min., R 875 do Brna 85 min.). České dráhy zatím žádnou tiskovou zprávu k dnešní situaci na železnici nevydaly.

Všechny tratě v Česku jsou sjízdné, ale vlaky mají nadále zpoždění

Teplice nad Metují, foto: Pavel VlčekPodle aktuálního sdělení Českých drah jsou všechny tratě v České republice i přes sněžení sjízdné bez větších problémů. "Z důvodu silného sněženého může docházet k dílčím zpožděním v délce přibližně 30 minut," napsaly dráhy ve svém sdělení. V 17:30 hod. měly vlaky největší zpoždění nadále v Praze a blízkém okolí, dále pak na Jihlavsku, Českobudějovicku a Orlickoústecku. Z vlaků vyšší kategorie mají největší zpoždění spoje SC 511 SC Pendolino do Ostravy (31 min.), EC 109 Comenius do Krakova (87 min.), EC 129 Hradčany do Žiliny (70 min.), EC 175 do Budapešti (41 min.) a IC 541 Hutník do Českého Těšína (87 min.).

Zatímco pražské letiště zůstane uzavřené nejméně do zítřejší páté hodiny ranní, vlaky v Česku i nadále jezdí, i když se zpožděními. Na známé mapě zpoždění vlaků se zvyšuje počet vlaků se zpožděním vyšším jak 100 minut (jedná se o vlaky R 754 do Františkových Lázní - 131 min., R 664 do Plzně - 102 min., R 637 do Českých Budějovic 219 min., R 903 do Jeseníku - 118 min., R 963 do Trutnova - 108 min.). Značná zpoždění mají i osobní vlaky na trati 231 (Os 9459 do Lysé nad Labem - 138 min., Os 9425 do Kutné Hory 123 min., Os 9423 - 137 min., ostatní vlaky na trati mají zpoždění okolo 40 min.). Vybrané spoje SC jsou opožděny do 30 minut, EC a IC až o 80 minut. Řada spojů jede včas (například Jóže Plečnik opouštěl republiku se zpožděním 6 minut a vstupoval zpět včas), či se zpožděním max. 15 minut.

Na cesty se vydaly už i noční rychlíky

Ilustrační foto, foto: Jan JirkůNoční vlaky ze Slovenska vyjely bez zpoždění. Noční spoje z Česka do zahraničí ale zpoždění mají - R 378 Kopernikus 124 minut, EN 352 Johannes Kepler je opožděn o 65 min., R 207 do Salcburku s přímými vozy do Benátek a Curychu o 102 min. a R 421 Excelsior do Košic o 69 min. Ve 20:30 hod. bylo nejvíce zpožděných vlaků nadále v okolí Prahy. Kromě dálkové dopravy se zpoždění přesunula i na příměstské vlaky do Berouna, Kralup nad Vltavou, Benešova u Prahy, Kutné Hory a Kolína. Zpoždění se zvýšila i vlaků kategorie SuperCity - SC 135 Slovenská strela do Bratislavy (41 min.), SC 510 do Prahy (50 min.) a SC 512 do Prahy (24 min.).

Ve 22 hod. měly největší zpoždění mezistátní vlaky směřující z Mnichova (R 455 - 74 min.), ze Žiliny (EC 126 - 33 min.), do Wiesbadenu (EN 352 - 55 min.), do Dortmundu (R 378 - 96 min.), do Bratislavy (SC 135 - 41 min.), do Krakova (R 201 - 36 min.) a do Košic (R 423 - 58 min.). Většina vlaků Ex/IC/EC/SC již dojela do své cílové stanice a nebo opustila území České republiky (se zpožděním jedou např. IC 519 Manažer, IC 581 Ostravan, EC 179).

Hodinu před půlnocí bylo na území republiky zpožděno o více než 30 minut 20 vlaků, přičemž z toho pouze 3 na Moravě a zbytek v Čechách. Nejhorší situace zůstala na trati 231, kde byly osobní vlaky opožděny až o 118 min. a rychlíky až o 103 min.

Těsně před půlnocí vypadala zpoždění nočních vlaků takto: EN 352 - 53 min., R 421 - 61 minut, R 375 - 14 min., R 201 - 41 min., R 423 - 60 min., R 209 - 27 min., R 420 - 33 minut, R 376 - 3 min.

ČHMÚ hlásí dnes v noci ustávání srážek, dále by se měly vyskytovat jen ojediněle. V pátek by mělo být polojasno, beze srážek. Na sobotu a neděli jsou hlášeny další sněhové přeháňky.


CSPSV | 24.1.2007 (15:55)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
28.01.2007 (18:50)  
Dotaz, mají na ONJ ohřev výhybek? A přestavují se tam výměny aspoň dálkově, nebo ručně? Někdy mi přijde, že ONJ je docela džungle. Přece není možné, aby se každý rok opakovala tatáž písnička (zpoždění v řádu několika desítek minut už na příjezdu z ONJ).
registrovaný uživatel M 
27.01.2007 (2:34)  
Tak to je teda super prace - sedet hodku na perone ve trech a pak odpojit lokomotivu... Jak vidno, CD maji penez stale dost...

Ale libi se mi jak neustale hazete nejruznejsima paragrafama (kdyz se hodi, tak jsou dobre), ale jeste jsem tady nezaznamenal ani jedno vysvetleni toho, proc nikdo nebyl schopnej rict - do Nymburka vlak nepojede, jedte timto do Kolina a tam si prestupte. Misto toho tlachani vo hovne na tema, snezi cm za hodinu, nezvladame to...

Ono totiz, to ohlasovane zpozdeni, jeho aktualnost apod. nema se snehem vubec co delat, protoze stejne xyndlackej system CD "uspesne" praktikuji i kdyz je venku 20 stupnu (30 radeji psat nebudu, protoze to pak je zase jina kalamita - krouti se koleje...)
26.01.2007 (23:02)  
To Jim:
Ti posunovači na hlavním nevymetali výhybky, protože v Praze hl.n. mají fungující ohřevy výhybek.
26.01.2007 (22:59)  
To kenny:
Protože ti je projíždějící vlak zafouká, nebo z vlaku popadají kusy zledovatělého sněhu mezi jazyky.
registrovaný uživatel kenny 
26.01.2007 (16:54)  
Může mi někdo ze "zasvěcených" vysvětlit, proč dneska, kdy už dva dny nesněží nejdou například v Kolíně stále přehazovat výhybky? No jo, já zapomněl, on sníh na sluníčku kupodivu taje a protože mrzne, tak se zase na takovém studeném povrchu, jako je ocel mění v led...
registrovaný uživatel Jim  mail  
26.01.2007 (14:52)  
Pro zastánce (hyvrysák a spol.):
Píšete tady milióny důvodů, proč musel mít každý druhý vlak půl druhé hodiny zpoždění. Co takhle napsat apsoň jedinou věc, která by šla udělat jinak. Nebo si myslíte, že bylo všechno o.k.?

Ve středu jsem jel z hlaváku dopoledne domů (v době největší "kalamity") R 707. Na 3. nástupišti seděla skupinka asi třech posunovačů, kouřili jednu cigaretu za druhou, smáli se přes celé nádraží, jakej mají dneska veget. Po půl hodině přijel vlak od Ústí, jeden z nich odpojil lokomotivu, a milí zaměstnanci odešli na kafe.
A pointa. Proč tito zaměstnanci (a určitě nebyli jediní) nevzali do rukou smetáky a lopaty a nešli odmetat výhybky.
Že by u ČD byl nedostatek smetáků nebo že by posunovači nemohli do kolejí, to těžko.

Ono kdyby se aspoň trošku chtělo, tak by to určitě šlo. Ono to sněžení nebylo zas tak intenzivní, napadlo něco přes 20cm za cca 20 hodin, stačilo by promést jednu určitou výhybku 1x za pár hodin.
registrovaný uživatel xyz  mail  
26.01.2007 (14:51)  
TomášK:

ad 2)
Hromada vlaků kolem 120 minut zpoždění není "mimořádnou provozní situací". Proč mě to nepřekvaupuje? A proč se tedy ČD tvářili, že ta situace mimořádná je a na vysvětlení to stačí? Je ten pojem přesně definován? Kdyby to někdo přece zkusil řešit v dobré víře, že to je "mimořádná provozní situace", kdo by podle čeho dokazoval, že ne a jak by byl potrestán.

Nevím, proč všichni zaměstnanci ČD přirovnávají vymetání sněhu k mytí pozvracených záchodů. To se Vám zvedá žaludek z úplně každé práce? Mě třeba ten sníh až tolik nevadí.

Ale popravdě řečeno, kdyby to bylo v centru pro zákazníky a nikdo jiný to udělat nemohl... Umím být loajální a zákazník je priorita, protože i když s ním osobně do styku nepřijdu, přesto mě živí.

ad 3)
Na dráze... málo lidí? Ten je fakt dobrej.

ad 4)
vysněný není taxík, ale dostat se domů, nezaměňujte účel a prostředek. Zcela v pohodě bych byl s náhradní soupravou nebo autobusem.

ad 5)
o čem byste takového mladého člověk, o kterém píšete, přesvědčil nevím. Problém nutně není jen v lenosti některých, ale také v organizaci jako takové, která sama o sobě na zákazníky kašle a k pěči o ně své zaměstnance nevychovává... bohužel ani nemusí, protože má své jisté. :(

ad 6)
Jsem přesvědčen o tom, že kdyby se například panu xyz udělalo po tom čaji nevolno, bez váhání by na tu dámu podal trestní oznámení. Kdy by to udělal a neocenil dobrou vůli je nevděčný blb. Je škoda, pokud vám takové myšlení je vlastní. :(

Pokud panem xyz myslíte mou maličkost, tak ten by ocenil, kdyby ČD sami ten čaj organizovali. Ostatně soupravu, kterou odsunuli na Hrabovku a nechali tam celou dobu stát by šlo použít k tomu, aby zákazníci nemrzli: Tohle by prostě měla být priorita.
26.01.2007 (13:14)  
Pro kritiky:
1) Drážní předpisy vychází zákonných a podzákonných norem ČR, dráha si je nevymýšlí proto, aby se udržela ve stavu c.a k. monarchie, nebo aby měla odpověď na všetečné dotazy cestujících.

2) Padání sněhu samo o sobě není živelní událostí, nehodou nebo mimořádnou provozní situací, takže nasazení někoho, kdo nemá v kolejišti co dělat, by asi neobstálo. To, že příslušné vyšetření trvá den není chyba drah, ale dílem chyba zdravotnictví a dílem je to dané rozsahem vyšetření. Nahnat lidi bez vyšetření hromadně k doktorům na základě přepovědi počasí, by znamenalo, že se nebude dělat jejich práce, což by zase bylo znát někde jinde. Mimochodem, nelze tak úplně snadno někoho nahnat na jinou práci. Počítám, že vy byste se taky nenechal uvrtnout do mytí pozvracených záchodů v práci jen proto, že je jich pozvracených hodně a uklízečka to nestíhá ...

3) Lidí celkově je málo a je to dobře. Držet si stovky lidí jenom proto, že dvakrát do roka hodně zasněží, je poněkud drahý špás.

4) Postupné narůstání zpoždění - ony se ty výhybky neucpávají postupně těsně před vlakem. Celé to může být třeba takto: Libeň nevezme panťák, protože ho nemůže poslat dál na Vysočany a čeká se, až Vysočany vymetou a budou brát. Nahodí se 15 minut. Za 15 minut Libeň nevezme panťák, protože nepřestaví svoji výhybku. Tak vezme z Masny panťák na Brod, protože na to má výhybky naházené a bez problémů to projede. KLíčová výhybka se vymete, ale dispečerskej rozhodne, že ji přednostně využije Pinďa z Ovy. Libeň tedy stále nebere. Pak je třeba poslat něco z Vysočan do Libně, protože ve Vysočanech jsou jen dvě sjízdné koleje a musí se na ně krom 231 vejít také 070 ... a tak dále a tak dále. Je těžké za takové situace dělat nějaké přesné odhady. A je otázka, zda je lepší mrznout na Masaryčce a mít možnost vzít si toho vysněného taxíka sám, nebo sedět v teple vlaku někde mezi stanicemi a být zcela bezmocný ...

5) Je mi jasné, že mladého a sebevědomého člověka, který všechno zvládne na 3 až 5 kliknutí myší asi nepřesvědčím o tom, že ne všechna ta zpoždění jdou na vrub líných zaměstnanců ČD, kteří celou dobu posedávali nad kávičkou ve vytopených kancelářích a vzájemnými hovory blokovali telefony, aby nikdo nemohl informvat cestující.

6) Ta dáma, co vám vařila v informacích horký čaj porušila zákon o ochraně veřejného zdraví a zákon o společném stravování (což opět nejsou žádné nesmyslné výmysly ČD, ale zákony naší demokratické republiky). Jsem přesvědčen o tom, že kdyby se například panu xyz udělalo po tom čaji nevolno, bez váhání by na tu dámu podal trestní oznámení.
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
26.01.2007 (12:55)  
Taky se mi příliš nezamlouvá postoj mistra Zikmunda, který hledá tisíce důvodů, proč to moloch nemohl zvládnout lépe a zjevně záměrně zastírá skutečnosti, které ukazují na to, že mohl.
registrovaný uživatel xyz  mail  
26.01.2007 (11:36)  
M:

"Děkuji, náčelníku, že jsi se mě zastal."

PES38:

Ty předpisy byli jen reakcí na M. Zikmunda (příspěvek z 25.01.2007 - 20:18), kde obšírně vysvětloval, proč to prostě ani jinak nešlo.

hyvrysák:

nepochopil jsem úplně, jak to pan Zikmund myslel, ale z jeho příspěvku vyplývalo, že ne každý zaměstnanec, který vstupuje do kolejiště, což dělá kde kdo alespoň při přechodu mezi peróny, je oprávněn vymetat. Tak jsem se na tu vyhlášku podíval a...

M. Zikmund:

Pokud je to Vaše práce, tak je to smutné, že se tím předpisem oháníte, a přitom jej pořádně neznáte, nebo z něj záměrně citujete jenom části a podstatné pro tuto situaci vynecháte:

101/1995 Sb., § 1, odst. 3:
"Posouzení zdravotní způsobilosti se nevyžaduje u osob provádějících činnosti, kterých je třeba k odvrácení živelní události, nehody nebo mimořádné provozní situace nebo ke zmírnění jejich bezprostředních následků v souvislosti s provozováním dráhy a drážní dopravy, jde-li o činnosti vykonávané nejdéle po dobu deseti dnů. Tyto činnosti mohou být vykonávány pouze pod dozorem osoby zdravotně způsobilé."
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko