..: Konec jízdenky EuroDomino se blíží :..

EuroDomino-26, TCDDPraha - K 31.3.2007 skončí výdej síťových jízdenek EuroDomino a bude zastaven prodej jízdenek InterRail v současné podobě. Od 1.4.2007 by se měl objevit na trhu nový produkt InterRail 2007 v pozměněné podobě pro jednotlivé země, čímž by tato jízdenka měla nahradit oblíbená EuroDomina. Termín změny je načasován na období, kdy dochází vždy ke změně ceníků těchto síťových jízdenek, které se hojně využívají pro cesty do zahraničí. Dosud hlavní výhodou ED byla skutečnost, že ve většině vlaků vyšší kvality nebylo třeba platit příplatek. Jízdenky EuroDomino a InterRail budou sloučeny do jedné nabídky InterRail 2007. Jízdenky InterRail budou určeny pro cestující všech věkových kategorií, s různou dobou platnosti a budou se vydávat ve 2 modifikacích:
- síťová globální jízdenka: InterRail Global Pass
- síťová jízdenka pro jednotlivou železnici, kterou si cestující sám zvolí: InterRail One Country Pass.

Pozn. redakce: Všechny ceny uváděné v textu jsou v € a platí pro mládež do 26 let. Kompletní ceníky lze najít na internetových stránkách InterRail. Dosud zatím nebylo zveřejněno, zda budou ceny jednotné pro všechny, či zda obyvatelé "východní" Evropy si budou moci kupovat síťové jízdenky za nižší cenu.

EuroDomino zmizí, InterRail bude rozdělen na skupiny zemí

Ilustrační obrázekSíťové jízdenky EuroDomino z trhu zcela zmizí a jízdenky InterRail čeká zásadní revoluce. Síťové jízdenky InterRail již nebudou rozděleny na jednotlivé zóny a zcela zmizí z nabídky africké Maroko. Ceny budou rozděleny pro starší 26 let v 1. a 2. vozové třídě a pro mladší 26 let pro 2. vozovou třídu. V platnosti zůstane InterRail Global Pass platný pro 31 evropských zemí a trajekty mezi Itálií a Řeckem. Tento doklad se bude prodávat na dobu 5 dní z 10 (159€), 10 dní z 22 (239€) - oba InterRail Flexi Pass, na 22 dní (309€) a na 1 měsíc (399€) - oba InterRail Continuous Pass.

Dalším typem jízdenek budou tzv. InterRail One Country Pass: Price level 1 - 4, které budou rozlišeny podle cenové úrovně. Jedná se de facto o náhradu EuroDomina, neboť tyto jízdenky budou platit v 1 ze skupiny zemí, pro kterou bude platit jednotná cena v období 3, 4, 6 nebo 8 dní v měsíci.
Cenová úroveň 1
Platí pro 1 ze zemí: Francie, Německo, Norsko, Švédsko, Velká Británie (3 dny - 125€, 4 dny - 139€, 6 dní - 175€, 8 dní - 194€)
Cenová úroveň 2
Platí pro 1 ze zemí: Benelux (Belgie, Nizozemsko, Lucembursko), Finsko, Irsko, Itálie, Rakousko, Španělsko, Švýcarsko (3 dny - 71€, 4 dny - 90€, 6 dní - 123€, 8 dní - 149€)
Cenová úroveň 3
Platí pro 1 ze zemí: Dánsko, Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Rusko, Řecko (3 dny - 45€, 4 dny - 58€, 6 dní - 77€, 8 dní - 90€)
Cenová úroveň 4
Platí pro 1 ze zemí: Bulharsko, Česko, Makedonie, Srbsko, Slovensko, Slovinsko, Turecko (3 dny - 32€, 4 dny - 45€, 6 dní - 64€, 8 dní - 77€).

Frankfurt (M)U původních jízdenek EuroDomino nebylo třeba většinou platit příplatky na vlaky vyšší kvality, ale nutností bylo doplatit povinné rezervace. Zvýhodněné ceny platily navíc i pro osoby starší 60 let a variabilita platnosti byla od 3 do 8 dní v měsíci (i 5 a 7 dní). Zatím také není jasné, zda bude možné uplatňovat slevu na transferní jízdenky ve výši 50% z normálního jízdného pro daný stát. Porovnáme-li ceny nových jízdenek InterRail One Country Pass s původními EuroDominy, tak například u Německa stojí ED-26 na 3 dny 112€, od 1.4.2007 přijde IR na 125€, o poznání menší cenový rozdíl zažijí cizí státní příslušníci při nákupu ED-26 na 3 dny pro Českou republiku. Do konce března zaplatí za klasické ED 31€, od počátku dubna za nový IR jen o 1€ více. Není však zatím známo, jak to bude s příplatky na vlaky vyšší kvality a povinnými rezervacemi.

Do současné doby se nejvíce jízdenek EuroDomino na území České republiky prodalo pro Německo, Rumunsko a Rakousko. Naopak největší zájem o jízdenku EuroDomino platnou pro Českou republiku mají v Maďarsku, Rakousku a Německu. Nejpravděpodobnějším důvodem, proč dochází ke změně podmínek u síťových jízdenek, jsou stížnosti železničních správ na nemožnost rozpočítání nákladů mezi jednotlivé dopravce. Problematice síťových jízdenek do zahraničí (Rail Pass) bude věnováno i květnové vydání Evropského jízdního řádu 2007, který vydává nakladatelství Thomas Cook. Díky změnám od 1.4.2007 se do této skupiny opět vrací Francie, Itálie i Španělsko - do těchto zemí nebylo možné od loňského dubna zakupovat jízdenku EuroDomino.

Na závěr je nutné připomenout, že jízdenky EuroDomino a InterRail za současných podmínek lze zakupovat až do soboty 31.3.2007. Protože je možné uplatnit až dvouměsíční předprodej, bude možné za starých podmínek cestovat i v dubnu, květnu a červnu. Poté se budou muset zájemci o síťové jízdenky do zahraničí smířit s novým typem jízdenek InterRail.

zpracovali: CSPSV, Rail-2005 - jakmile zjistíme další informace, budou na ŽelPage zveřejněny!

zdroj: EuroDomino - ČD, InterRail - ČD, EuroDomino, InterRail


CSPSV | 6.2.2007 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Evropa


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel D_N 
06.02.2007 (22:12)  
Máte pravdu, za tohle ČD ani Ondrůj opravdu nemohou. Jenom mě naštvalo, když jsem to četl, tak mi to ujelo.
registrovaný uživatel Hamster  mail  
06.02.2007 (18:48)  
....teda vlastne loni!
registrovaný uživatel Hamster  mail  
06.02.2007 (18:47)  
to D_N: Teda ne ze bych byl zrovna fanouskem prohlaseni pana Ondruje, ale nejde mi nejak dohromady ta souvislost mezi nim, potazmo CD a nabidkou InterRail.

Jinak se nechme prekvapit, jak bude vypadat ta konecna cenova nabidka. Jezdil jsem na ED relativne dost, ale napriklad letos jsem poprve misto nej vyuzil CityStar do Istanbulu a vysla cca. o 1k CZK levneji.
registrovaný uživatel pato 
06.02.2007 (18:46)  
D_N:Proboha už zase. Sahá tvoje inteligence tak daleko, aby jsi pochopil, že ČD, respektive Ondrůj s tím nemá absolutně nic společného.
registrovaný uživatel Redispero  mail  
06.02.2007 (17:31)  
Je to nejaky disproporcni - v IV. cenove skupine: 3 dny 32 EUR, 6 dni 64 - cili presny dvojnasobek; navic v tridenni stoji jeden den necelych 11 EUR, ve ctyrdenni pres 11 EUR! Cim vic clovek jezdi, tim by pro nej mel byt den levnejsi, ne?
registrovaný uživatel D_N 
06.02.2007 (17:21)  
Čili se bude zdražovat a to dost. Například měsíční interrail 26- o 91 euro a 26+ dokonce o 162 euro. Pro jeden stát pak osmidenní zhruba o 20 euro. Ale jistě nás Ondrůj v tiskové zprávě ubezpečí, že se jedná o obrovský úspěch, protože třídenní Slovinsko zlevní o 1 euro.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko