..: Zastávka Plzeň Zadní Skvrňany cestujícím zatím neslouží :..

Ilustrační obrázekPlzeň - Nejdříve v květnu začne fungovat nové 140 metrů dlouhé nástupiště s vlakovou zastávkou Zadní Skvrňany, která vyrostla na okrajové části plzeňského sídliště. A to i přesto, že České dráhy původně počítaly s jejím zprovozněním už od zavedení nového jízdního řádu v polovině prosince loňského roku.

Otevření nové zastávky blokují nedokončené přístupové cesty. Chybí i úpravy povrchů a osvětlení. Potvrdil to Ladislav Kadlec, náměstek pro dopravní stavby z Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně, který má v současné době staveniště na starost. České dráhy skončily práci na nové železniční zastávce v listopadu 2006. Budování přístupových ramp i úpravy povrchů komunikací převzal Útvar investic města Plzně. „Po převzetí v listopadu už jsme tam ale nestihli nic provést. V současné době se pracuje na odvodnění přístupových komunikací. Zbudovat se musí rampy k podchodu, který je pod zastávkou a ústí na Křimickou ulici. Právě tam se odvodnění zakládá,“ popisuje Ladislav Kadlec.

Aby mohly zastávku začít využívat cestující, je třeba vybudovat i výstupní rampy, a to jak na straně vedoucí ke skvrňanskému sídlišti, tak na straně navazující na komunikaci Křimická. „Pokud ale od zítřka zamrzne, tak se tam dělat přestane. Stavbu komplikují i dodatečné projektové úpravy. Dodělat se tam musí například opěrná zeď, se kterou původní projekt nepočítal,“ dodává Kadlec. Od vybudování speciálních podchodů pro pěší i cyklisty si odborníci slibují i zvýšení bezpečnosti. „Už se nestane, že by tam někdo ze zahrádkářů i dalších přecházel trať načerno. Ve směru od sídliště jsou osazeny také protihlukové stěny,“ uvedl František Medek, asistent správce stavby.

Do stavby zastávky investovaly České dráhy přibližně 13 milionů korun. Nový podchod zaplatilo město Plzeň ze svého rozpočtu. Platit bude i přístupové bezbariérové rampy, komunikaci na Křimickou ulici, povrchy cest i osvětlení podchodu. Počítá se s částkou celkem 6 a půl milionu korun. Vlaková zastávka Zadní Skvrňany vznikla v rámci modernizace celé trati Plzeň - Stříbro. To je jedna z prvních staveb III. tranzitního železničního koridoru Praha - Plzeň - Cheb - státní hranice. Stavební úpravy na trati do Stříbra odstartovaly už vloni na jaře a pokračovat mají i letos.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 23.1.2007 (20:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


25.01.2007 (20:51)  
Hezká formulace – přecházet trať načerno …

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko