..: Mimořádná změna jízdního řádu ZSSK :..

Logo ZSSKBratislava - Železničná spoločnosť Slovensko od neděle 21. ledna 2007 mění jízdní řád na vybraných tratích. Důvodem mimořádné změny jsou připomínky cestujících k časům odjezdů a příjezdů vlaků v novém jízdním řádu, který platí od 10. prosince 2006.

Mezistátní vlaky: Spoje EC 126/127 Fatra ze Žiliny do Prahy a zpět a též EC 128 Hradčany ze Žiliny do Prahy budou nově zastavovat i v železniční stanici Považská Bystrica. Důvodem zastavovaní vlaků kategorie EuroCity v Považské Bystrici je žádost cestujících, aby nemuseli cestovat osobnímy vlaky a rychlíky do Žiliny či Púchova a tam přestupovat na mezistátní vlaky. EC 126 Fatra ve směru ze Žiliny odjíždí z Považské Bystrice v 17:01 a do Prahy hl. n. přijíždí ve 21:54. EC 127 Fatra ve směru do Žiliny odjíždí z pražského hlavního nádraží ve 12:07 a do Považské Bystrice přijíždí v 17.00 h. EC 128 Hradčany ze Žiliny do Prahy odjíždí z Považské Bystrice v 7:01 a do Prahy hl. n. přijíždí ve 11:54. Odjezdy a příjezdy těchto vlaků do/ze Žiliny se nemění.

Ve vnitrostátní dopravě se mění jízdní řád tří osobních vlaků v úseku Košice – Žilina a jednoho osobního vlaku v úseku Spišské Vlachy – Spišské Podhradí. Mimořádná změna jízdního řádu se dotkne i šesti osobních vlaků Tatranských elektrických železnic. Důvodem změny je zlepšení přípojů jednak mezi jednotlivými vlaky, tak mezi vlaky a autobusy ve Vysokých Tatrách.

Košice - Žilina: Vlak Os 7830 pojede v úseku Poprad-Tatry – Štrba o 3 minuty dříve. Z Popradu odjíždí v 4:19 a do Štrby přijíždí ve 4:37. Ve Štrbě zůstane zachován přípoj na vlak Ozubnicové železnice na Štrbské Pleso. Os 7832 pojede v úseku Margecany – Poprad-Tatry o 2 minuty dříve. Z Margecan odjíždí ve 3:53 a do Popradu přijíždí v 5:10. V Popradě zůstane zachován přípoj na vlak Tatranských elektrických železnic do Starého Smokovce a na Štrbské Pleso. Os 7841 bude v úseku Liptovský Mikuláš – Poprad-Tatry zrušen a nahrazen novým osobní vlakem číslo 7805. Z Liptovského Mikuláše odjíždí ve 4:00 a do Popradu přijíždí ve 4:57. V Železniční stanici Štrba tak vznikne nový přípoj na vlak Ozubnicové železnice na Štrbské Pleso.

Spišské Vlachy - Spišské Podhradie: Os 8602 ze Spišských Vlachů do Spišského Podhradí pojede o 15 minut později než jezdil doteď. Ze Spišského Podhradí odjíždí v 5:40 a do Spišských Vlachů přijíždí v 5:56.

Poprad–Tatry – Štrbské Pleso: Nový vlak Os 8142 v úseku Poprad – Tatry – Starý Smokovec, odjezd z Popradu ve 22:40, příjezd do Starého Smokovce ve 23:05. Os 8101 pojede dříve, odjezd ze Starého Smokovce ve 4:49, příjezd do Popradu v 5:13. Os 8102 pojede dříve, odjezd z Popradu bude nově v 5.15 h, příjezd na Štrbské Pleso v 6:17, čímž se vytvoří přípoj ve Štrbském Plese na osobní vlak 8003 do Štrby. Os 8103 pojede dříve, odjezd ze Štrbského Plesa bude ve 4:58, příjezd do Popradu v 6:04. Os 8137 pojede později, odjezd ze Starého Smokovce ve 23:07, příjezd do Popradu ve 23:31.

Štrba – Štrbské Pleso (Ozubnicová železnice): Os 8000 pojede dříve, odjezd ze Štrby ve 4:41 h, příjezd na Štrbské Pleso ve 4:56. Ve Štrbě zůstane zachován přípoj k osobnímu vlaku ze Spišské Nové Vsi a zároveň se vytvoří přípoj na osobní vlak do Košic. Na Štrbském Plese zůstane zachován přípoj do Starého Smokovce. Os 8003 pojede později: odjezd ze Štrbského Plesa bude posunut na 6:19 h a příjezd do Štrby bude v 6:36 h, čímž vznikne nový přípoj na Štrbském Plese směrem ze Starého Smokovce.

zdroj: Tisková zpráva ZSSK


PETR Poslat mail autorovi | 21.1.2007 (22:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JOHNZ 
24.01.2007 (12:34)  
Tak si ten svoj prispevok poriadne precitaj ... ale je to diskusia o hovne ... vlaky su ake su a je to takto dobre ... akekolvek predstavy o rychlom EC ZA-AB su len planymi idealmi ...
registrovaný uživatel M 
24.01.2007 (0:05)  
A ked sme pri tych aerolinkach ... podla tvojej definicie by potom nemalo zastavovat ani v Olmiku a Pce, lebo to je tiez ako Poprad alebo Kosice ...

Proti vlaku v Kosicich, Popradu, Olmiku nebo Pardubicich nic nemam a nejsem si vedom, ze bych neco takoveho naznacil...
registrovaný uživatel JOHNZ 
23.01.2007 (22:17)  
M: Ked myslis, mozno blby priklad. Mne ide o jedno. Nie je chyba, ze tie vlaky zastavuju v PB, chyba je v tom, ze su to EC. Nic viac ... Keby sme tu mali prinutit zastavovat EC Moskva - Vieden, alebo Varsava - Budapest (keby take chodilo, este aj Bathory idu zrusit) tak nepoviem. Dokonca ani EC Kosice - Praha (ktore je uz za EC aspon akotak s oboma ocami prelepenymi paskou povazovatelne) tu nezastavuje ... ja neviem, kde vy hladate problem ... skuste rozmyslat REALNE ... toto su len blbe fandovske vymysly "keby bolo keby" ...

Ja by som napr. chcel aby zo ZA cez PB a HL chodil R az do Brna ... to sa mi asi nesplni, ale som s tym zmiereny, lebo viem, ze je to nerealne. A prave tak je nerealne EC ZA-AB ...

A ked sme pri tych aerolinkach ... podla tvojej definicie by potom nemalo zastavovat ani v Olmiku a Pce, lebo to je tiez ako Poprad alebo Kosice ...
registrovaný uživatel M 
23.01.2007 (3:43)  
JOHNZ - nechapu, proc by SkyEurope mela byt "dukazem" pro zastavovani EC v Povazske Bystrici. Sky lita z Blavy, nelitaji na Sliac, coz by tak zhruba odpovidalo te Bystrici. A kdyby bylo letiste v Malackach, tak pochybuju, ze by tam litali (soucasne pak i do Blavy)...

Priklad s tim NY byl proto opravdu celkem trefny (a neni treba rypat do toho, jestli je NY velky az moc; podstata byla jasna), jen to pripustit... Ostatne sam jsi tim SkyEuropem potvrdil, ze ma pravdu, protoze Sky na SK lita jenom z Blavy (plus Poprad-Londyn) a z Kosic na tyto lety posila jen pripoj. Prelozeno do modreho jazyka. EC v Bystrici nezastavuje, ale ma tam pripoje lokalkou...
registrovaný uživatel JOHNZ 
23.01.2007 (0:19)  
Do Brna sa dá presadnúť aj v Hranicích. Všetky rýchliky Přerov - Brno totiž vychádzajú z Bohumína ... dokonca je to na prestup lepšie ako samotný Přerov. Akurát to vyžaduje tebou preklínané zastavenie v menšom meste ...

A čo bráni ČD zaradiť Apmz na rýchlik (a k tomu tento "honosne" pomenovať "Expres")? Dúfam, že predvčerom moc Kórejcov nešlo ... vozňom Aee(lex) z prvej série, v dosť otrasnom stave a plochami na dvojkolesiach, by asi tiež potešení moc neboli (je to stále lepšie ako keď som tam prvý poprázdninový týždeň videl A150 /x-hnus/) ... pridávať k EC ešte 2 páry R je "hore" podľa mňa nepriechodné ...

ad. ČSA ... ja som už našiel jeden kmeňový, čo nezavadí o územie ČSR (malo by to lietať Frankfurt - Toronto) ... išlo mi len o nepriame poukázanie na to, že je sakra rozdiel medzi EC Berlin - Budapest a "EC" Praha - Zilina ...
22.01.2007 (23:41)  
mira: Proti spojom Praha - Přerov nemám vôbec nič. Naopak, mám možnosť (z dôvodov, ktoré tu nemá cenu rozpisovať) sledovať genézu spojení Olomouc - Chropyně a aj napriek zavedeniu priamych to nie je v novom GVD žiadna sláva. Ja tu len naznačujem možnosť predĺžiť dva páry rýchlikov Praha - Olomouc - Přerov až do Považskej Bystrice, čím by sa
- nijako neohrozila súčasná situácia rýchlikov Přerov - Praha
- dá potrebné zadosťučinenie Bystričanom a umožní im v Přerově prestupovať na spoje smer Brno
- odľahčí súčasné EC

JOHNZ: Z logiky veci (napr. cesty do Brna) by to potom chcelo zastavovať aj v Přerově, čo ale znamená úvrať, a to je hovadina. Práve vypustenie tohto pobytu je jednou z hlavných výhod nových EC na južnej trase.
Že sa EC na južnej trase neuživia je problém ČD a ZSSK, keďže na túto kategóriu nedostávajú dotácie. Považská Bystrica ich ale neurobí o nič ziskovejšími. Zato spojenie Praha-Žilina sa využíva čoraz viac - pred Vianocami som sa viezol Fatrou do ZA a v Ampz skoro polovicu cestujúcich tvorili Kórejci, ktorých teraz u nás máme, ako iste vieš, viac než dosť. A tí môžu letieť alebo môžu ísť EC, lebo v Ačku alebo nedajbože niečom humusnejšom cestovať nebudú.

No a lety ČSA mimo Prahy... Nebudeš mi veriť, ale v auguste som letel s ČSA New York JFK - Orlando Intl. :) (samozrejme codesharing, ale poznámku som si neodpustil)
registrovaný uživatel JOHNZ 
22.01.2007 (23:14)  
marco: Takisto ako nemozes porovnavat vlak a lietadlo ... ano s kludom to zohladnit mozes, a nie len 70 ... hlavne si uvedom, ze dva tyzdne potom ako zastavovanie obnovili tam nebude kvantum ludi ... ludia sa nasrali a zacali chodit busmi a autami ... az ich naserie bus/auto, az potom sa vratia do vlaku ... a obzvlast este tym, ze v CR ma 90% vysokych skol koniec skuskoveho, teda nebudu cestovat studenti ... teraz mozno nenapocitas ani tych 22 ... ale za to si mozu zeleznice ciastocne same ...

Georgo: No dobre, ale ty tiez porovnavas neporovnatelne. Ak chces porovnavat s lietadlom EC Zilina - Praha, porovnavaj akurat tak so spojmi max. do Frankfurtu ci Brusselu (a tie lietaju). Najlepsie ak tak firmou Sky Europe alebo rovno Slovenskymi aeroliniami. Takisto mi ukaz pocet letov CSA, ktore sa nedotknu Prahy ... Ale ona sa relacia musi hlavne UZIVIT. A relacia Zilina - krajske mesta na severnej trase v CR sa bez PB, PU, Valasska a relacii smer Brno (zastavovanie v Hranicich) neuzivi ... ja tiez obdobne travim svoj zivot, akurat ze v metropole Juhomoravskeho kraja a viem, kolko ludi chodilo pred 10.12 vlakom a kolki s tym potom prestali (v zasade som vo vlaku z okruhu mojich znamych /a ze ich bolo vela/) ostal len ja s jednym spoluziakom z Puchova (ktory povedal, ze keby to mal robit na 2 prestupy serie na to) ... na rychle a komfortne spojenie ZA - AB je tu o.i. Kosican ... ten dokonca v PB ani nezastavuje ...
registrovaný uživatel mira 
22.01.2007 (22:29)  
Georgo: Co máš proti spojům Praha-Přerov, už tak jich z 13 jezdí letos jenom 11 a chybí hlavně ty ráno. Sice na moje dojíždění do Olomouce do školy je to v pohodě, ale někam dál to už je horší. No a třeba spojení s Žilinou je z Přerova úplná katastrofa ze 7 přímých vlaků jezdí letos jenom 2! A to ještě ve 3 ráno a o půl paté večer.
22.01.2007 (21:52)  
JOHNZ: My už takto spolu putujeme po železničných serveroch, ako ide táto správa :) Fakt to prosím neber nijako osobne.
Absolútne beriem argument, že to nemali byť EC, resp. mali hodiť IC (bývalú Odru a Hradčany) na južnú trasu za súčasného zachovania rýchlikov. Celkový traffic na 010 ČD je síce už tak celkom drsný, ale tie dva rýchliky naviac by sa tam vopchali - hlavne keby sa zaviedli namiesto spojov Praha - Přerov. Toto je myslím vec, na ktorej sa zhodneme.

Na druhej strane by som nepovažoval za správne vzdávať sa rýchleho a pohodlnejšieho spojenia ZA-Pha.

K prestupom: je to menej pohodlné, ale je to spôsob. Príklad s leteckou dopravou nepovažujem za prehnaný - jeden čas som lietal pravidelne do Madridu a tiež ma mohlo štvať, že nelieta nič priame z Bratislavy. Holt, musel som chodiť busom na nejaké významnejšie letisko. A prežil som. V pohode.
No a keď už sme pri busoch: do Námestova sa jazdí vtedy, keď je to bus SAD Námestovo a pod. Od Student Agency, EuroLines či SlovakLines by si to vo väčšine prípradov chcel márne. A ani ten exodus od vlakov k busom nebol taký závratný - v ČR trávim obrovskú väčšinu času (akademický rok i prázdniny) a ľudia, ktorí jazdili vlakom, vlakom stále jazdia. Študenti typu Praha-Humenné zase odjakživa chodili busom na ISICa. Záleží aj od destinácie. Keď som šiel zo Žiliny za kamarátkou do Luhačovic, tak bol jasnou voľbou bus z Trenčína a nie za každú cenu loziť do St.M.u Uh.Hr. a odtiaľ 810.
registrovaný uživatel marco 
22.01.2007 (18:38)  
johnz: no nemozes porovnavat BUS a zeleznicu. a ak ano, tak by to mohlo byt asi takto: bus Rim - Benatky - Vieden - Bratislava - PB.

Cize ked na buduci tyzden napocitam 22 ludi nastupujucich do EC tak mam zohladnit ze dalsich 70 sa vezie busom?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko