..: Vichřice způsobila již první škody :..

Česko - Vichřice, která během dnešního dne přišla do Česka, již způsobila několik problémů a škod. Silný nárazový vítr dosahující rychlosti přes 100km/h vyvrací v Čechách, ale i na Moravě stromy, vytrhává tašky ze střech, přerušuje elektrické vedení. Vichřice způsobuje výrazné problémy i v dopravě a to nejen na silnicích nebo v letecké dopravě, ale také na železnici.

Mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou nejezdí tramvaje. Provoz přerušily popadané stromy. Obnoven bude zřejmě ráno.

Silný vítr přerušil železniční dopravu mezi mezi Děčínem a Německem na trase z Prahy do Berlína. Na německé straně železnici zablokovaly popadené stromy.

Popadané stromy zastavily na jihu Čech mezinárodní rychlík z Vídně. Silný vítr zavinil také přerušené je také železniční spojení mezi Českými Budějovicemi a Plzní.

Mezi Aší a Hazlovem na Chebsku kolem 19:00 narazil osobní motorový vlak do stromu. Jeden z cestujících utrpěl lehké zranění.

Dle hlášení na pražském hlavním nádraží bude dnešní spoj EN 352 Johannes Kepler odjíždět z Děčína se zpožděním asi 300 minut z důvodu kritických povětrnostních podmínek v Německu. Prostřednictvím SMS o tom ŽP informoval Josef Petrák. -JCh-

U Milína na Příbramsku v 17.50 narazil vlak jedoucí z Berouna do Českých Budějovic do spadlého stromu. Strojvedoucí je zraněný, provoz na trati je přerušený.

Mezi Mostem a Litvínovem je kvůli spadlým trolejím vyřazená tramvajová doprava. Náhradní spoje zajišťují autobusy.

V úsecích Týniště nad Orlicí - Choceň a Letohrad - Ústí nad Orlicí je přerušen provoz.

Z České Třebové se směrem na Svitavy jezdí s přípřeží nezavislé trakce.

Evropa - Vichřice působí škody i v zahraničí. Např. v Amsterdamu bylo evakuováno hlavní nádraží, protože bouře strhala část střechy. Do kolejiště padaly skleněné tabule z nádražní haly.

Zdroj : iDnes.cz , Novinky.cz

O situaci Vás budeme průběžně informovat.


JRtrain Poslat mail autorovi | 18.1.2007 (22:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
21.01.2007 (20:30)  
A ještě k „rotrženým” vlakům - např. od Vídně a Lince to bylo v Budějcích jediné rozumné řešení. To ale jel za dvě hodiny další vlak.
Zde se jednalo pro část cestujících o spoj poslední (čekající Plečka už to v Budějcích moc nezachránila).
21.01.2007 (20:20)  
MZ:
Takto mi to bylo přeříkáno kámoškou, co jela R 663 z Plzně a musela ze Strakonic až Os 8015 (ti, co měli smůlu, přijeli až 80 minut zasekaným R 361). Nemám důvod jí nevěřit, na to ji znám docela dost. V Nepomuku prý na NAD dost dlouho čekali.
A potvrzují to i ty davy, co v Os 8015 seděly, tolik lidí tam nikdy nejezdí. A i dle slov fíry Otavy jel nebývale obsazený...

Pokusím se zjistit víc a pošlu když tak na mail.
21.01.2007 (19:19)  
ad Martin Jarath : zajímavé, osobník (814.013) do Tábora v Ražicích na ten 663 čekal asi 20 minut, nastupovalo tam tak 40 lidí, postupně strojvedoucí zkrátil asi 8 minut, vlakvedoucí dojednala telefonem čekání R 646 v Táboře … Nezdá se mi, že by ze Strakonic jelo "z místa" na Os 8411 tolik lidí …
Cožpak může dispečer nařídit výpravčímu, aby nečekal na NAD ? Jak ho chce donutit k tomu, aby vlak vypravil. Tím, že vydá DP ????
Tohle by se mohlo stát nebezpečným precentem …
Tady něco nehraje …
20.01.2007 (2:12)  
Petr Krček: nevim jak v Libochovicích, ale v Litoměřicích, Mšených Lázních a okolo těch blesků bylo podstatně víc. V Litoměřicích krupobití trvalo asi 15 minut.
registrovaný uživatel Qaws 
20.01.2007 (1:01)  
Pravděpodobně se chtějí setkat na svém obvyklém místě, protože Pannonia na Slovensku má stejné zpoždění =))
20.01.2007 (0:58)  
Pannonka i Vltava čekaly na přímé vozy od zpožděného Excelsioru.
20.01.2007 (0:39)  
Pochopím asi všechno, ale proč má vlak vyjíždějící z Prahy hl.n. zpoždění v Praze-Běchovicích 67, respektive 73min? (Pannonia, Vltava).
20.01.2007 (0:03)  
MZ:
Zde byl zásadní problém s dispečery, kteří např. způsobili, že R 663 (=poslední spoj na Brno) ve Strakonicích ujel NAD a nebýt pár provozních zaměstnanců, tak se lidi dostali leda tak do prčic. Dokonce nebyl nikdo z dispečerského aparátu, když už s R 663 NAD za týž vlak ujeli, schopný zajistit vyčkání osobáku nebo jakokoliv informaci pro cestující z NAD.
Cesta z Plzně do Budějc tedy u těch šťastnějších trvala 5 hodin (využili Os 8015), pro zbytek o 20 minut víc.

Navíc na www.cd.cz visela (visí) lživá zpráva, že se na 190 jezdí. Minmimálně v době vydání byl úsek za Nepomukem stále nesjízdný.
19.01.2007 (22:34)  
Stanice Nepomuk byla dopoledne zcela "potmě", návěstidla zhaslá. Nepomuk – Strakonice se "jakýmsi" způsobem jezdilo NAD, cestující R 665 čekali cca hodinu na autobusy, cesta do Strakonic trvala hodinu. Jak vypadalo TV v úseku Nepomuk – Horažďovice předměstí není z autobusu vidět, ale mezi H.p – Strakonice bylo poškozeno TV na zastávce Dolní Poříči, kde se poroučel betonový stožár TV …
Takže cesta Praha – Strakonice mi trvala "plus" 240 minut.
R 750 čekal v Praze hl.n. na lok od Sp 1651 – odsun lok 362/363 z Prahy je z tohoto pohledu nešťastným rozhodnutím, obsluha vlaku byla k dispozici, čili ten vlak mohl odjet včas. Takhle dostal cca 100 minut, pak se sbíraly nějaké minuty (Zbiroh) a v Plzni cca 110 minut. R 866 jel za 750. Pozoruhodné bylo, že R 750, který bral fakticky frekvenci dvou vlaků byl v podstatě prázdný …
Až na jednu poněkud netrpělivou "babu", která měla přiblblé poznámky o neschopnosti železničářů – pravda, kdyby staniční rozhlas zakvákal, že R 750 čeká na lokomotivu od vlaku zpožděného z důvodu nesjízdnosti tratě, tak by to vypadalo líp (takhle naskakovalo na Pragotronu jen zpoždění) - vzal by jí vítr z plachet, brali cestující nastalou situaci celkem klidně a bez reptání, což nebývá zvykem.
Podél silnice po niž vedla NAD byly vidět rozsáhlé polomy, mnohé stromy zatarasily silnici, v poledne byla silnice bez problémů sjízdná …
19.01.2007 (22:27)  
Tak máme další najetí vlaku na strom - Os 9246 na něj najel nedaleko Ledče n.S. Rozbitá 810 je odstavená v Ledči. Nyní už se na téhle trati jezdí.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko