..: Na Karlovarsku se vystřídali dopravci :..

Ilustrační obrázekKarlovy Vary - Trať z Mariánských Lázní do Karlových Varů byla otevřena 17.12.1898. Hned od počátku drážní dopravu na této trati zajišťovaly státní železnice, byť dráhu postavila společnost Eisenbahn Karlsbad–Marienbad.

Po téměř 110 letech přešlo provozování osobní dopravy do rukou soukromé společnosti – od 10.12.2006 ji provozuje Viamont, pronajatými motorovými vozy RegioSprinter společnosti Vogtlandbahn. Ke změně dopravce došlo na základě výsledku soutěže, vypsané Karlovarským krajem. Vedle ceny byly dalšími kritérii rychlost, částečná nízkopodlažnost vozidel a taktová doprava. Právě ta pak přinesla podstatnou změnu zaběhlého jízdního řádu. Nicméně první zkušenosti ukazují, že podstatné zrychlení přepravy použitím moderních vozidel o výkonu 2x228 kW je možné a vlaky jezdí včas.

zdroj: Železničář


Adys Poslat mail autorovi | 17.1.2007 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel greens 
22.01.2007 (12:52)  
Dráha je taky úplně blbá nevim proč všude(nejenom tady)udržujou padesátku.Přišel viamont a hned je jízdní doba kratší.Kdyby daly někde aspon sedmdesátku tak mohlo bejt o důvod mín procto nechat externákovi.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
20.01.2007 (23:29)  
Už jsem to jednou psal, ale přidáte mi tu všichni nějak rozmazlení. Nijak se nezastávám 810, je to starý krám, ale opravdu mi nedělá problémy v něm jet třeba i 2 hodiny. Ty sedačky mi zase tak tvrdý nepřipadají a se špínou to kupodivu v 810 nebývá tak hrozné, jako v mnohých Béčkách na rychlících. Sice denně jezdím 451, ale v ní nejsou sedadla o moc pohodlnější. A můžu říct, že se mi v nich sedí docela dobře.
Každopádně Viamont na tarti KV - ML vítám a doufám, že soukromní dopravci budou přibývat i na jiných tratích.
registrovaný uživatel mira 
20.01.2007 (17:08)  
Nevím k čemu je takt když na něj nejsou žádné přípoje v ML ani v KV. Navíc ten takt si určil kraj a ne Viamont.
registrovaný uživatel DC 
18.01.2007 (19:31)  
to Venca Bugár : RS na Moldavu? No při letošní zimě by nejspíš nebyl problém, ale při troše sněhu bych to moc rád viděl - proboha, vždyť je to lepší tramvaj!!! Ke zkrácení doby na "lázeňský" - zkrácení o 13 až 23 je ve srovnání s 810, regionova by to taky zmákla. A taktovka je objednána krajem, kdyby si jí objednal (a hlavně zadotoval), tak jí ČD nejspíš s radostí jezdí i na Merklínce. Nerad se opakuji, ale zase jde "jenom" o peníze.
registrovaný uživatel lada 
17.01.2007 (20:45)  
Taky se pridam s nazory na vagonky:

810, 010, atd - po ctvrt hodine jizdy me boli zada. K tomu neovladatelne topeni, tvrde lavice, spina vsude, zachod skoro nepouzitelny (chtel bych videt jak to tam delaji zenske).

814 - lepsi vzhled nez 810, zatim cisto, ale jizdni vlastnosti zcela stejne tragicke jako u 810 - ono se neni co divit, ono to je to stejne.

RegioSprinter - jel jsem s nim jen jednou Kraslice-KV. Sedacky prijatelne, jizdni vlastnosti nic moc (ale nesrovnatelne lepsi nez 810). Vsude cisto.

Desiro - nejlepsi ve vsech ohledech.
17.01.2007 (19:21)  
Cože to není možný.Tento článek fakt vyšel v politickým Bazalníku-Železničář,to mě snad trefí šlak!
17.01.2007 (19:10)  
Ano i já bych chtěl aby soukromíci chodili na lokálky daleko více.Regiošmejd to nevytrhne,navíc se v tom lidi mačkaj než v 810+010 jediná výhoda sedačky,vokna a vzhled.RS je rychlejší má lepší jízdní rychlosti,zkrátka je o třídu výš.At si vemou Moldavu a další lokálky.Nicméně na ochranu ČD si myslím že Viamont si taky dopuje osobku z nákladky a z stavebních činosti.Byl by dobrej důkaz,at se mejlim.
registrovaný uživatel ladik 
17.01.2007 (18:55)  
no nevím sice sem v RS neseděl,ale přiznejmesi ýe v regijonově je taky tvrdý sezení.Když sem se podíval do RN tak sedadla mi připadla dost tvrdá. (prostě potaýenej plast
17.01.2007 (17:40)  
pro ČD4ever: Koukám, že jste zarputilý příznivec vozidel Regionova. No budiž. Je to samozřejmě Váš názor a nikdo Vám jej nemůže vzít. Nedávno jsem měl ale možnost jízdu v obou typech vozidel porovnat a musím uznat, že 80kilometrovou rychlostí jedoucí překopaná 810 mě zrovna nenadchla. Chválím sice barevné řešení a souhlasím, že design je celkem povedený, přesto se toto vozidlo nedá s RegioSprinterem prakticky vůbec srovnávat. Rád bych upozornil na to, že vůz Regionova není novým vozidlem, jak tady tvrdíte, ale starým modernizovaným vozem v novém kabátě. Co se týče sedění, uznávám, že v Regionově se sedí lépe a sedačky Regiosprinteru jsou poněkud tvrdé, na druhé straně na hodinovou tu jízdu mi to nijak nevadilo.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
17.01.2007 (16:02)  
sersa: Samozřejmě, že jsem seděl..... Jel sem s ním asi před 2-3 roky na trase K.Vary d.n.- Kraslice....... Sedadla sou tvrdá, a vlak vypadá daleko starší než Regionovy....
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko