..: Na některých spojích SuperCity nejezdí soupravy pendolino :..

680.004 Strančice, foto: PoborskiiPraha - Od 11.12.2005, kdy poprvé vyjely vlaky označované jako SuperCity Pendolino, si většina cestujících zvykla, že v rámci standardu SuperCity pojede právě jednotkou řady 680. Podle zkušeností našich čtenářů však toto pravidlo od zahájení platnosti nového jízdního řádu na spojích SC 509 a SC 512 již neplatí.

Knižní verze jízdního řádu Českých drah na tuto skutečnost upozoňuje poznámkou číslo 70: "Na vlaku mohou být z provozních důvodů místo jednotky pendolino nasazeny vozy odpovídající standardu vlaku EC,". Jaké řazení tedy od těchto spojů můžeme očekávat? Obvykle je na spoje SC 509 či SC 512 nasazována jako náhrada za jednotku pendolino souprava ve složení Aee + Apee + WRm + 4x Bee.

Při vyhledávání spojení vlaky Pendolino na internetu Vás však na tuto skutečnost nikdo neupozorní. Oficiální stránky produktu SC Pendolino ve svém jízdním řádu tuto infomaci neobsahují vůbec. V elektronickém jízdním řádu IDOS se po vyhledání spojení z Prahy do Ostravy vlakem SuperCity opět o možnosti nasazení náhradní soupravy nic nedozvíte. Alternativně si lze otevřít detail dráhy spoje SC 509 anebo SC 512, kde tato poznámka (jako jedna z jedenácti) skutečně uvedena je. Nicméně, vzhledem ke způsobu její prezentace lze očekávat, že běžný cestující tuto informaci snadno přehlédne.

Na spojích SC 509/SC 512 platí i při nasazení náhradní soupravy standardní tarif SuperCity. Jízdné ve 2. třídě tedy vyjde na 500 Kč (respektive 600 Kč v 1. třídě) anebo je potřeba k obyčejné vnitrostátní jízdence dokoupit povinnou místenku do vlaku SuperCity za 200 Kč (při použití slevy RailPlus se cena snižuje na 86 Kč). Spoje, na kterých je náhradní souprava řazena, jezdí v těchto časových polohách:

SC 509 ... Praha-Holešovice 13:26, Pardubice hl.n. 14:22-14:23, Olomouc hl.n. 15:48-15:50, Ostrava-Svinov 16:35-16:38, Ostrava hl.n. 16:45
SC 512 ... Ostrava hl.n. 17:11, Ostrava-Svinov 17:18-17:21, Olomouc hl.n. 18:06-18:07, Pardubice hl.n. 19:31-19:32, Praha-Holešovice 20:30

zdroj: Diskuzní fórum ŽelPage, Jízdní řád ČD - trať 270


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 13.1.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
15.01.2007 (15:42)  
Tak, už si išiel ČD4ever zase sadnúť do kúta? Ten výkrik nebol veľmi presvedčivý...
Toto je zhovadilosť. Človek tu skutočne platí za niečo, čo sa prezentuje ako nadštandard. Ak to dopravca "z provozních důvodů" poskytnúť nedokáže, mal by poskytnúť adekvátnu kompenzáciu. V tomto smere súhlasím s názorom, že od 1. zmeny GVD by sa mali 509/512 zaradiť ako IC. Ak by to práve náhodou vyšlo, mohli by na to dať 680 a tým získať u prevažnej časti cestujúcich ešte aj veľké plus a tváriť sa, ako sa starajú o svojich zákazníkov. Takto je to výsmech.
A na sťažnosti k ČD by som sa nespoliehal - majú odpovedať do 30 dní, ale keď som sa sťažoval na hrubú neznalosť TR10 zo strany personálu, vinou ktorej mi ušiel vlak a musel som absolvovať veľmi nepríjemnú debatu so sprievodkyňou, aj po vyše mesiaci na to zvysoka kašlú.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
15.01.2007 (10:37)  
Já jenom nechápu v čem je tak velký problém. Proč se v těch vyjímečných případech prostě nevrací příplatek a bylo by to vyřízený. Podle mě to stejně ČD za pár dní zavedou. Třeba až si někdo přečte tuhle diskuzi :).
15.01.2007 (9:02)  
M: No výjimečně musím dát ČD4ever zapravdu. Pořád lepší Bmee než Bmw :) V Bmee mi není špatně a ani se nemusí řídit :)
registrovaný uživatel M 
14.01.2007 (23:12)  
Yep, takovy sedmickovy BMW je oproti pohodlnemu, komfortnimu a modernimu Bmee o nicem:)
registrovaný uživatel marco 
14.01.2007 (21:03)  
ad ČD4ever...

no niekedy je lepsie ist cistejsim autobusom ako v tvrdom Bmee...

Ked si tak porovname ZSSK a CD: Bmee ZSSK na R vlakoch, Bmee CD na IC a EC...

Bpee, Apee,... CD na IC a EC vlakoch a modernizovane vozne ZSSK na R, Ex, IC a EC.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
14.01.2007 (20:26)  
Ále nestěžujte si..... Lepší Bmee na EC, než cestovat Autohnusem, nedejbože gumokolem........
14.01.2007 (19:43)  
jak se tu diskutovalo, zda jde o mateni zakaznika, ci nikoliv, tak na ostravskem rameni se to jmenuje "SC Pendolino", coz je nazev spojeny s nazvem konkretniho vlaku (naklapeci EJ 680). Samozrejme jedna vec jsou mimoradne nahrady (s vracenim priplatku), jina vec je soucasna praxe kalkulujici s jednou klasikou v turnusu...

Na jiznich vetvich by se dalo zvanit o tom, ze to je "jen" SC, ktere lze ekvivalentne nahradit... v duchu nekterych prispevku zde, ale na severu je to prece uplne jasne...
14.01.2007 (18:56)  
84: Netušil jsem, že tuning pronikl i do Českých drah:-). Každopádně souhlas s tím, že Bmee na EC rozhodně nejsou vhodné. Na druhou stranu v případě těchto vlaků "EC" má 1. třída (vozy Aee) cestujícímu alespoň opravdu co nabídnout.
registrovaný uživatel tenzor 
14.01.2007 (18:55)  
Dneska jsem (oproti původnímu předsevzetí neplatit EC příplatky) jel do Brna z České Třebové Vindobonou a byl jsem příjemně překvapený. Vzhledem k celkem plným kupéčkům jsem sice jel ve velkoprostoru (což mi k vyššímu komfortu opravdu nepasuje) ale jinak jsem si nemohl stěžovat - pohodlná sedadla, klimatizace vozu, lampička pro každé sedadlo a zásuvka, která, pokud vím, v druhé třídě SC není. A to neprobírám věci typu bufet ve 'vlajkové lodi' ČD místo jídelního vozu. Otázkou tedy zůstává, proč platit zvláštní jízdné u nižšího komfortu.
Pokud jde o reklamy, tiskové zprávy a věci uveřejňované na webu cd ci na www.scpotemkin.cz, měly by se tím vážně zabývat orgány, které za to z daní platíme - jde minimálně o několikanásobnou klamavou reklamu.
Občas se ptám, jestli opravdu nemůže vyjít pořádná reportáž v třeba Na vlastní oči, kde by se probraly všechny Ondrůjovy lži a pak fakta, která by všechno uvedla na pravou míru? A odpovídám si že v tomto státě asi ne. Zjevně máme vládu jakou si zasloužíme a železniční přepravu taky.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
14.01.2007 (18:26)  
Bmee jsou na VVK taky dobrý vtip...nafasovala ho myslím všechna EC na 280, a dokonce i můj oblíbený Hutník. Kam ten svět spěje, když na takových vlacích jezdí "vytuněná" Béčka?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko