..: Přímý rychlík Jadran z Prahy do Splitu vyjede za 5 měsíců :..

Ilustrační obrázekPraha - Za 5 měsíců, v pátek 22.6.2007, odjede poprvé v letošním roce z pražského hlavního nádraží sezónní spoj R 1203 Jadran, který bude zajišťovat spolu s R 1202 Jadran v opačném směru přímé vlakové spojení České republiky s Chorvatskem v průběhu letní sezóny. Rychlík Jadran nebude přepravovat jen cestující, ale i osobní automobily, motocykly nebo jízdní kola. Během cesty budou moci využít cestující služeb ubytovacích vozů (lůžkové a lehátkové), nikoliv však vozu jídelního.

Ilustrační obrázekRychlík Jadran bude odjíždět z žst. Praha hl. n. denně od pátku 22.6. do pátku 7.9.2007 v 7:54 hod., do Splitu přijede následující den ráno v 5:45 hod. Na zpáteční cestu ze Splitu do Prahy dlouhou 1.250 km se vlak vydá denně ve 20:56 hod. od soboty 23.6. do soboty 8.9.2007. Do Prahy hl.n. přijede následující den po 23 hodinách cesty. Jízdní řád vlaku z Prahy do Splitu najdete zde a v opačném směru zde.

Pro cestu do Chorvatska doporučují ČD využít nabídku CityStar Chorvatsko. Tento produkt je určen pro malé skupiny od 1 do 5 cestujících, jízdenka se vydává jako zpáteční a platí 1 měsíc. Zakoupit je ji nutno nejméně 3 dny před odjezdem vlaku a další podmínkou je strávení alespoň jedné noci ze soboty na neděli v Chorvatsku. Navíc alespoň 1 ze spolucestujících musí být držitelem slevy RailPlus (vyznačeno na In-kartě). První dospělý cestující při použití CityStar Chorvatsko zaplatí 2.038 Kč (CityStar), resp. 1.504 Kč (majitel RailPlus), ostatním spolucestujícím max. do 5 osob poskytují železniční správy výraznou slevu z ceny pro prvního cestujícího (např. čtyřčlenná skupina dospělých zaplatí za cestu v jednom směru z Prahy do Splitu 1.078 Kč na 1 osobu).

Ilustrační obrázekZpříjemněním cesty může být využití lůžkového nebo lehátkového vozu. Příplatek za T3 (kupé se 3 lůžky) činí 522 Kč/lůžko, za lehátko ve čtyřmístném kupé zaplatí cestující příplatek 399 Kč, v oddílu s 6 lehátky zaplatí 268 Kč. Za přepravu jízdního kola včetně rezervace z Prahy do Splitu zaplatí cestující 143 korun. Přeprava automobilů a motocyklů je možná jen mezi Prahou hl. n. a Splitem. Za přepravu automobilu zaplatí cestující 1.610 Kč, přeprava motorky je o 500 Kč levnější.

zdroj: České dráhy, Historie Jadran Expressu


CSPSV | 22.1.2007 (7:00)
Related newsopen/close

More on Služby Jízdní řád

More from Česká republika (celá) Slovensko (celé) Chorvatsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
22.01.2007 (16:11)  
M: hochu, je mě tě upřímně hodně líto...
Registered user elr 
22.01.2007 (16:00)  
Přesně, je to obyčejný mezinárodní rychlík jedoucí na náklady jednotlivých železnic. Největší rezervu pro případnou úsporu času bych viděl v Maďarsku, kde jede vyhlídkovou trasou (Rajka-Györ-Szombathely-Gyékényes). Nebo ve směru do Splitu jede v úseku Koprivnica - Dugo Selo, jako osobní vlak a zastavuje všude. Podle HŽ také Jadran končí v Zagrebu a dále jede pouze, jako přímé vozy, na 1823. Opačně zase na 1822 do Zagrbu, 783 do Koprivnice a až z Koprivnice, jako samotný Jadran.
Registered user M 
22.01.2007 (15:43)  
"A možná byste se divili, kolik lidí nastupuje v G.Jeníkově.." - no, mozna by stalo za to, zavest prime EC Golcuv Jenikov-Povazska Bystrica, jak to tak pozoruju:-))
Registered user Kubze  mail  
22.01.2007 (15:26)  
Tak já si myslím, že čím víc zastávek, tím líp. Není to vlak jen pro Pražáky. Taky zapomeňte, že je to nějaký speciální vlak. Normální letní mezinárodní rychlík se všemi neduhy.
Loni nevyjel Jadran (i přes velký zájem) z důvodu vysoké ceny, kterou si chtěly HŽ účtovat za průjezd. Kvůli tomuto důvodu skončil i slovenksý Jadran.
Nevím ovšem jestli letošní varianta je ta správná. Když jsem před dvěmi lety viděl nacpané Béčko do Splitu plné potícími se lidmi, udělalo se mi špatně.
22.01.2007 (15:15)  
Vy tady všichni zapomínáte na dost podstatnou věc - ten vlak není navíc, je to jen letní varianta R 277/276 Slovan. Takže by projíždění všech zastávek jak tady jmenoval Georgo asi na místě nebylo. A tím pádem ani pozdní vyjížděni z Prahy. Ať počítám, jak počítám, tak úspora zrušním těchto zastávek by nebyla moc velká..A možná byste se divili, kolik lidí nastupuje v G.Jeníkově..
22.01.2007 (15:14)  
Jadran má v ČR tolik zastávek protože jede v taktu řadových rychlíků na trase Praha - Brno, takže kdyby nestavěl, musel by Slovan jezdit celoročně.
Jinak je to zajímavé spojení i pro cesty ze Slovinska (přes hraniční přechod Hodoš), s kartou in-Junior to vyjde zhruba nastejno nebo i levněji (pokud kupuji doklad jen z Hodoše Gr. do Kútů Gr. a dál vnitro ČR) v porovnání s Ljubljana-Spezialem. Problém je že v Hodoši se musí přespat :-) Btw nabídnou ČD nějakou akvizici?
Registered user Semík  mail  
22.01.2007 (15:13)  
Pannonia má většinou jídelní vůz ve směru z Bukurešti do Budapešti.
22.01.2007 (15:12)  
Měl bych pár poznámek do diskuze:
1) Jídelní vůz by to skutečně chtělo, na rozdíl od jiných vlaků by se na Jadranu nepochybně uživil.
2) Současnou nevalně rychlou trasu chápu jako kompromis. Zatímco původní Jadran expres jel čistě na náklady a tržby ČD, tak o nový Jadran se nákladově i tržbově dělí všechny projížděné železniční správy, je to vlastně "normální" mezinárodní vlak. I proto jede u nás v trase Slovanu (na který nepochybně ČD dostávají dotace minimálně na vnitroúsek) a i proto zastavuje např. i v tom Golčově Jeníkově.
Registered user M 
22.01.2007 (15:05)  
hyvrysák - a co pozdejc vyjet?:)

Bez jidelnaku to znamena zrat konzervy uz ve vlaku:) Tohle je mozna trocha nedomyslenost... Nebo otazka - ma treba Pannonia v Madarsku nebo Vltava v Polsku/Belorusku zarazen jidelni vuz/vozy? Nebo to lidi v Pannonii proste nak vydrzi a z Vltavy jdou vsichni na obed v Brestu?:)
Registered user Laborec425  mail  
22.01.2007 (14:50)  
Georgo: A přidat třeba přímý lehátkový a vůz pro auta z Košic. A ty stanice bych taky zrušil. Alespoň ty malý v ČR a SR. Ale stejně bych řekl, že nejpomalejší úsek toho vlaku je ta část ze Záhřebu do Splitu....
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko