Olomouc - Více připomínek a stížností k novému jízdnímu řádu vlaků než v minulých letech přišlo na olomoucký krajský úřad. Lidem se nelíbí, že vlaky nenavazují na městskou hromadnou dopravu, dětí nestíhají školu a vypadly také některé důležité spoje, které využívali třeba běžkaři.
„Letos řešíme větší množství připomínek než v minulosti,“ potvrzuje Jaroslav Tomík, vedoucí oddělení veřejné dopravy olomouckého kraje. Zástupci Českých drah míní, že více stížností je kvůli tomu, že jízdní řád prošel velkými úpravami. „To, že přichází více podnětů od cestujících, podle nás neznamená, že by řády nevyhovovaly více lidem, ale je to právě kvůli razantním změnám,“ říká mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Přiznává však, že všemi připomínkami lidí se budou jeho kolegové zabývat. „Jsme v kontaktu s krajským úřadem. Jde nám o to, aby byla železniční doprava stále lepší,“ dodává. A na co si třeba lidé nejvíce stěžují? Posuny v jízdním řádu přinášejí podle zástupců kraje potíže hlavně těm, kteří cestují za prací do Uničova. Když přijede vlak o 10 minut později, mají problém dostat se včas do zaměstnání.
Řada lidí také kritizuje krátké časy na přestup. „Hodně stížností přišlo na Olomoucký kraj také od lidí, kteří cestují směrem na Senici na Hané, Šternberk a Zábřeh na Moravě,“ dodává Jaroslav Tomík. „Cestujícím určitě nevadí, když je na přestup 15 až 20 minut. Stávající časy na přestup, které jsou v nových jízdních řádech, však přímo vytvářejí nutné zpoždění přípojů,“ míní jeden ze stěžovatelů Zdeněk Bordovský.
zdroj: Mladá fronta DNES
To si dělají srandu, on je v Olomouci letos sníh?
MůŽou taky udělat z OHD MHD.
ČD4ever:ČD cestuje cca 180 mil cestujících,MHD je to přes 500 mil cestujících,tak z tohoto pohledu není MHD podřadná dokonce s ní cestuje víc lidí než IAD.Jinak souhlas MHD se maj zařídit vlakům, protože se dělá JŘ pro celou ČR s návazností na cizinu,tedy se nedá vyhovět MHD.Jinak tento JŘ je největší blivajz za poslední léta.Cílem je zrušit co se dá a prohlásit,že nikdo nejezdí.Nechme se překvapit ale počet cestujících příští rok bude mín.
A s tim razenim vlaku si taky rypnu :). Co se tyce kapacit - klasika mela 224 mist ve 2. tride a kapacita stavajiciho razeni je 184 mist. Takze pokles o 40 sedadel. No nevim, ale zas tak k smichu mi to rozhodne nepripada.
1. krizovani v Postrelmove se samozrejme hojne vyuziva, ale podle nakresneho jizdniho radu je jasne, ze ma 810-024 naprostou pravdu, cela 291 ma temer vycerpanou kapacitu a zpozdeni okolo 5-10 se prenasi i diky krizovani v Postrelmove, v Zabrehu ci Bludove na dalsi vlaky.
2.Co se tyce zruseni Bradla: jak sem jiz psal, byl nahrazen Sp vlaky, ktere jedou v podobnych casovych polohach s jizdni dobou, ktera se temer nelisi (Sp 1633 je dokonce rychlejsi nez litovane Bradlo).
3. Oblast Unicov-Stenberk je s Olomouci spojena vic nez dobre - interval 30-60 min. je na mistni pomery velmi slusny (jizdni doba 30min).
4. Co se tyce spojeni samotneho Sumperka s Olomouci, nemuze si stezovat uz vubec - jizdni doba Sp/R pres Unicov je cca 60-65min. a os. vlaku asi 80 min. Pres Zabreh je to take asi 65-80 a jede to doslova kazdych 30 min.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.