Olomouc - Více připomínek a stížností k novému jízdnímu řádu vlaků než v minulých letech přišlo na olomoucký krajský úřad. Lidem se nelíbí, že vlaky nenavazují na městskou hromadnou dopravu, dětí nestíhají školu a vypadly také některé důležité spoje, které využívali třeba běžkaři.
„Letos řešíme větší množství připomínek než v minulosti,“ potvrzuje Jaroslav Tomík, vedoucí oddělení veřejné dopravy olomouckého kraje. Zástupci Českých drah míní, že více stížností je kvůli tomu, že jízdní řád prošel velkými úpravami. „To, že přichází více podnětů od cestujících, podle nás neznamená, že by řády nevyhovovaly více lidem, ale je to právě kvůli razantním změnám,“ říká mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Přiznává však, že všemi připomínkami lidí se budou jeho kolegové zabývat. „Jsme v kontaktu s krajským úřadem. Jde nám o to, aby byla železniční doprava stále lepší,“ dodává. A na co si třeba lidé nejvíce stěžují? Posuny v jízdním řádu přinášejí podle zástupců kraje potíže hlavně těm, kteří cestují za prací do Uničova. Když přijede vlak o 10 minut později, mají problém dostat se včas do zaměstnání.
Řada lidí také kritizuje krátké časy na přestup. „Hodně stížností přišlo na Olomoucký kraj také od lidí, kteří cestují směrem na Senici na Hané, Šternberk a Zábřeh na Moravě,“ dodává Jaroslav Tomík. „Cestujícím určitě nevadí, když je na přestup 15 až 20 minut. Stávající časy na přestup, které jsou v nových jízdních řádech, však přímo vytvářejí nutné zpoždění přípojů,“ míní jeden ze stěžovatelů Zdeněk Bordovský.
zdroj: Mladá fronta DNES
* EC na Holešovice: přestup 4 minuty
* EC z Holešovic: přípoj těsně ujede a čeká se hodinu
* IC/EC na Ostravsko/Valašsko: hodina a něco čekání
* IC/EC/R z Ostravska: jak kdy, ale klidně i hodina.
A nejkrizovější byl Silvestry, kdy každý přípoj buď těsně ujel, nebo jel až za 2 hodiny ...
A kdyz to vezmu vazneji - kdo pouzival ty spoje pro bezkare, kdyz nebyl snih?
V diaľkovej doprave som s novým GVD spokojný, ale sám som už v Olomouci a okolí mnohým nespokojným ľuďom hovoril, aby sa obrátili na krajský úrad. No a jedna kamarátka začala namiesto vlaku jazdiť PV-OC busom, pretože aj keď je to drahšie, nemusí čakať hodinu a pol na stanici.
Semik, M: s tým snehom je to výrok skoro hodný ČD4evera. "České dráhy a.s. díky svému špičkovému a lety bezchybného provozu ověřenému systému předpovědi klimatu s přesností odhadly, že v zimě 2006-2007 prakticky nebude sníh, a tak v zájmu úspory zbytečných nákladů zrušily všechny spoje, existence kterých byla do určité míry přítomností sněhu ovlivněna."
A Ondrůj tomu - div sa svete - zase veľmi nepomohol...
To M: Linka č 1 v Brně má na jízdním řádu napsáno ve špičce interval 1 - 3 min. Osobně jsem zažil, že jely 3 tramvaje linky 1 za sebou.
Nabidni kurz a vysi sazky
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.