..: Plánované modernizace elektrických lokomotiv a jednotek Českých drah :..

Pardubice - Zajímá Vás, jaké modernizace elektrických lokomotiv a jednotek České dráhy v nejbližší době chystají? Přinášíme vám následující přehled připravovaných modernizací.

Elektrické lokomotivy

363

Řada 150: Aby bylo možné provozovat lokomotivy jejich původně projektovanou rychlostí 140 km/h (nyní jezdí Vmax=120km/h), je zapotřebí provést úpravy sekundárního i primárního vypružení a tlumení kmitů. Dosazen musí být LS-90 a elektronický digitální rychloměr. Předpokládá se upravení všech 13 lokomotiv - pro usnadnění orientace se k inventárnímu číslu upravených lokmotiv přidává +200

Řada 162/3, 363: Výměna nespolehlivých měničů UNIPULS. Počítá se s rekonstrukcemi lokomotiv 163 na řadu 361. Ta by obnášela změnu převodu - zvýšení Vmax na 160 km/h (ze 120 km/h) a zvýšení výkonu trakčních motorů. Dále je nutné provést kompletní modernizaci trakční výzbroje.

Řady 122 a 130: Beze změn, prověřuje se možnost dosazení elektronického řídicího systému.

Řada 371: Beze změn, prověřuje se možnost dosazení elektronického řídicího systému.

Řady 230/240/242: Velmi spolehlivé, i přes svůj úctyhodný věk (až 40 let), s modernizacemi se nepočítá. Uvažuje se o dosazení elektronického řídicího systému.

Řady 110/1, 210: Počítá se se zásadní modernizací, zejména s dosazením spalovacího motoru.

Elektrické jednotky

Řada 460 - uvažuje se o její modernizaci

Řady 451/2: Jedná se stále o nenahraditelná vozidla, kvůli jejich nižší Vmax budou postupně odsouvány na vedlejší tratě. Se zásadní modernizací se vzhledem k jejich stáří neuvažuje.

Řada 460: ČD přistupují k zásadní modernizaci. Nově bude řešen interiér a zejména vložené vozy, které budou upraveny na nízkopodlažní. Nepotřebné osobní vozy budou rekonstruovány na vozy řídicí. Tak vznikne 51 třívozových jednotek se dvěma nízkopodlažními vozy. Budou splňovat všechny současné požadavky (nízkopodlažnost, klimatizace, přeprava imobilních cestujících, informační systém, 1. třída apod.)

Řada 471: Počítá se s nákupem dalších jednotek s určitými změnami oproti již dodaným vozům. Nejzásadnější změny budou aplikovány i na již dodané jednotky.

Řada 560: Procházejí v současné době modernizacemi trakční výzbroje a interiéru. Nadále budou v provozu v okolí Brna.

U ostatních řad elektrických jednotek a vozů se s modernizacemi nepočítá.

Budoucnost

České dráhy

U ČD byla přijata zásada zajišťovat osobní dopravu především ucelenými dopravními jednotkami, které bude možno podle požadavků spojovat do větších celků, a to i bez ohledu na druh trakce. To vede k nutnosti vývoje univerzální jednotky (skříně), kterou bude možno vybavit spalovacím motorem nebo příslušnou elektrickou výzbrojí.

Je třeba zvážit, zda využít výhod, které dává stavebnicová konstrukce jednotek řady 471 a jednotku pro dálkový provoz z ní odvodit, či zda koupit jiné vozido, ať již nově vyvinuté nebo existující na světových trzích.

zdroj: Od Křižíkovy Elinky ke škodováckému ESU... (a ještě kousek dál) - příloha GRAND EXPRESU, Ing. Martin Roubal, odbor kolejových vozidel GŘ ČD


Ninja Poslat mail autorovi | 10.1.2007 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
11.01.2007 (15:16)  
Hawkeye: tak na te 240 bych trval aj já :-)
registrovaný uživatel happy 
11.01.2007 (15:09)  
EDB má pouze řada 240 z výroby
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
11.01.2007 (12:51)  
padly_andel: mas pravdu, omlouvam se, ale na ty 240 trvam :)
11.01.2007 (12:28)  
Hawkeye: pokud me pamět neklame, tak na 230 neni EDB
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
11.01.2007 (10:05)  
No takle napsaný to vypadá dobře, ale jsem zvědav co z toho zbyde až někdo veme do ruky kalkulačku a kus papíru a pěkně to celé spočte na kolik to vše vyjde. A také v jak dlouhém časovém horizontu chtějí mít ČD tyto modernizace hotové.

Jen mě trošku mrzí, že se na 242 nepočítá s dosazením EDB, vždyť to by neměl být zase tak veliký problém, EDB je na 230, 240 a dokonce i na plecháčích BŽD.
11.01.2007 (9:11)  
tak myslím, že vyjednat dotace na nákup nových vozů je docela složitý proces a proto za každý vůz bychom asi měli být rádi. Faktem ale zůstává, že současným tempem modernizace železničního parku budou vlaky i nadále spíše zastarávat. Nové vlaky jsou spíše jen v okolí Prahy a na EC/IC, jinak je to jen v jednotkách kusů...
registrovaný uživatel Petryk 
11.01.2007 (8:40)  
Omluva: Předchozí příspěvek byla reakce na "George_Cousera" nikoliv na "Farkače Karla"...
registrovaný uživatel Petryk 
11.01.2007 (6:25)  
2Farkač Karel: Já tušil, že někde něco bylo už takhle prezentováno, ale pak jsem to spíš připsal svojí neexistující schizofrenii :-D No a Pendolíno by mohli posílat do ciziny na tratě, kde se využije a kde vydělá víc, třeba v páru do Hamburku...
11.01.2007 (2:12)  
Luxian: No na čem to tehdy asi padlo - na financích, ale je dobré vidět (číst), že to úplně nezapadlo...

Jinak otázka do pléne - jak je to s dotacemi na nákup nových vozidel? Kdo jakou částkou přispívá? (Stát, EU,...)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
11.01.2007 (1:54)  
George_Couser:
To ano, ale zajímavá je věta ke konci:
ČD plánují mezi lety 2004 a 2006 nakoupit 5 těchto vlaků, každý cca za 500 milionů, což znamená 2,5 mld. Kč za celou zakázku.
Pokud jsem si dobře všímal, tak jsem o žádném takovém nákupu neslyšel. A zřejmě ještě hodně dlouho neuslyším.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko