..: Oprava kroměřížského nádraží bude stát skoro půl miliardy :..

Ilustrační foto - PřibyslavKroměříž - Kompletní rekonstrukcí za skoro půl miliardy korun projde v příštích čtyřech až pěti letech kroměřížské vlakové nádraží. Na levé straně nástupiště dnes cestující vidí řídicí věž těsně u silničního přejezdu. Za ní stojí vozové depo s točnou a čerpací stanicí pohonných hmot. To vše by mělo být zbouráno. Na vzniklé proluce pak vznikne malé autobusové nádraží městské hromadné dopravy.

Přímo před peronem je kolejiště, které dnes připomíná spíš příkopy z udusané hlíny. Ty nahradí nástupiště z betonových desek usazených půl metru nad kolejemi pro pohodlný nástup do vlaku. Pro soupravy ve směru Kojetín - Hulín vznikne nový 250 metrů dlouhý oboustranný nástupní ostrůvek s osvětlenými přístřešky s lavičkami a elektronickými informačními cedulemi. S podobným, sto metrů dlouhým „jednostranným“ nástupním ostrůvkem napravo od nádražní budovy počítá projekt i pro vlaky jedoucí směrem na Zborovice.

Moderní nádraží? Snad v roce 2011

810

Nádraží projde téměř kompletní výměnou kolejiště včetně asi 20 výhybek. Část kolejiště by měla být osazena sloupy pro pozdější elektrifikaci trati Kojetín - Hulín. Rekonstrukce by se měly dočkat i zbylé nádražní budovy. "Modernizace celé stanice je zařazena do plánovaných akcí Státního fondu dopravní infrastruktury," řekl poslanec Josef Smýkal, který zařazení rekonstrukce kroměřížského nádraží do Státního fondu prosadil. "Je zpracovaná studie a pro rok 2007 je ze státního rozpočtu vyčleněno 14 milionů na přípravu projektové dokumentace," přiblížil stav příprav Smýkal. Náklady rekonstrukce se pohybují okolo 400 mil. Kč. Konečná cena ale bude záviset na tom, jestli se čerpací stanice přemístí jinam, jestli pro rok 2010 připravíme část elektrifikace trati. To všechno jsou alternativy, které stavbu zdražují nebo zlevňují. Stavba rozdělená do 4 etap by podle něj mohla začít roku 2008 a trvat by měla kolem 3 let.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 9.1.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2      Zpráv na stránku:   
09.01.2007 (20:41)  
Zdarec,
akorát jsem z Kroměříže přijel :-)
Ta stanice to potřebuje jako sůl, nástupiště jsou opravdu odporné a obrat cestujících je zde tuším, v rámci uzlové žst. Otrokovice, největší...
09.01.2007 (20:23)  
ČD se nějako překonávají...:-) Ta zastávka je moc pěkná. Je vidět že se myslí i na regionální tratě.
09.01.2007 (19:41)  
Kurnik, Kroměříž půl miliardy, praha miliardu... :-D
09.01.2007 (19:25)  
no huráá :o)) vypadá to tam hrozně, nádražní budova je sice po reko, ale tím to prozatím končí. Jsem si teď vzpomněl na zastávku Jankovice na téže trati - viz: http://jankovice.hyperlinx.cz/obec/images/zastavka.jpg
registrovaný uživatel mira 
09.01.2007 (19:17)  
Taky by mně zajímalo kde budou nocovat a dobírat naftu ty motoráky a mašiny. To jako budou jezdit do Otrokovic?
09.01.2007 (18:54)  
Nástupiště bych podporoval... ale bourání toho krásného depíčka v tak §tulném oblouku široko daleko není, dyť je to tam hezké a určitě i potřebné!
09.01.2007 (18:18)  
Nechci bejt protivnej šťoura, ale ta fotka pribyslavskýho perónu je jen ilustrační, nebo má nějaký hlubší vztah ke Kroměříži...? ;-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko