..: ČD nabízejí denně mezi Ostravou a Prahou 10 tisíc míst v každém směru :..

Ilustrační obrázekPraha - ČD budou uvažovat o zvýšení kapacity spojů mezi Prahou a Ostravou. Důvodem je oznámené zdražování a rušení autobusových spojů mezi těmito městy, které je způsobeno zavedením elektronického mýta. ČD v obou směrech nabízí dnes přepravní kapacitu asi 10 tisíc míst. Ceny začínají na 140 Kč při využití produktu eLiška ve vlacích EC/IC, nejrychlejší jízdní doba těchto spojů je 3,5 hodiny. Na všechny spoje EC, IC a SC je možné koupit si jízdenku s rezervací přes internet.

Přibližně v dvouhodinovém intervalu spojují denně vlaky kategorií InterCity a EuroCity Ostravu s Olomoucí a Prahou. Společně s 6 páry spojů SC Pendolino a dalšími spoji kategorie rychlík tak České dráhy denně nabízejí v obou směrech přepravní kapacitu přibližně 10 tisíc míst. To je téměř dvacetinásobně vyšší kapacita, než nabízí na svých linkách z Ostravy do Prahy autobusoví dopravci. Jízdní doba spojů EC a IC mezi Ostravou a Prahou je přitom přibližně 3:45 hod., spoje SC Pendolino zvládnou trasu Ostrava – Praha za 3:09 hod. Pro srovnání – jízdní doba nejrychlejšího autobusového spoje je o hodinu delší než jízda vlakem EC/IC a trvá 4:50 hod.

České dráhy současně v návaznosti na oznámené zdražení a rušení některých autobusových spojů po zavedení elektronického mýta situaci sledují a v případě nutnosti posoudí další možnosti rozšíření stávající kapacity nabízeného spojení. Obdoba elektronického mýta je přitom na železnici běžnou praxí – České dráhy zaplatí ročně několik miliard Kč za použití dopravní cesty (ta ČD nepatří, České dráhy si ji pronajímají) – a to bez rozdílu kategorie vlaku.

zdroj: Tisková zpráva ČD


Adys Poslat mail autorovi | 2.1.2007 (18:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Služby

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ M 
02.01.2007 (20:43)  
cunce - potom ale asi posileni vlaku CD nebude mit zadnou spojitost s autobusy, ne? Zruseni autobusu ma spojitost s posilenim vlaku asi jen o neco vetsinez zlevneni zajezdu do Chile s mirou inflace v CR...
02.01.2007 (19:57)  
No nakonec ani Jančura ani Šimral ale ČD s produktem SC Pendolíno je ten kdo si mastí nejvíc kapsu při snížení či anulování kapacity konkurence z Prahy do Ostravy. Kdo to ještě na podzim čekal?
registrovaný užívateľ čunče  mail  
02.01.2007 (19:51)  
Burgáne, ČD nemůžou jezdit místo RTE, protože si ty trasy neobjednaly. Respektive můžou, ale platily by za ty trasy mnohem víc a to se už třeba nevyplatí.

Jugy: Lžeš. Ve špičkách jsou vlaky ČD nacpané, v sedlech poloprázdné.
02.01.2007 (19:33)  
ČD by měli dokázat,že jim skutečně záleží na zákaznících.Kdyby nasadily svoje soupravy místo RTE aspon v atraktiv časech,tak by stouply u lidí.Prázdný by to nejezdilo.I loko 162 s B by byly gut.Že by se začaly probouzet ze zimního spánku?
registrovaný užívateľ Jugy  mail  
02.01.2007 (18:24)  
ČD nabízejí dvacetinásobně vyšší kapacitu, než nabízí na svých linkách z Ostravy do Prahy autobusoví dopravci. Zároveň "vyhrožují" posílením spojů v případě potřeby. I kdyby všechny autobusy z Ostravy do Prahy přestaly jezdit, pořád je to jenom 5% z nabízené kapacity ČD. Ať nám pan Ondrůj netvrdí, že vlaky dneska jezdí obsazené na více než 95%, takže je nutné dopravu posilovat... Spíš by se ČD měly připravit na redukci až (pokud) vyjedou RT Expressy.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko