..: Na trať vyrazí nové motoráky :..

Pardubice - Cestující v Pardubickém kraji se na začátku roku dočkají na železnici většího pohodlí. Na Pardubicko totiž během několika týdnů dorazí první 2 modernizované motorové jednotky Regionova (814-914). V sousedním Královéhradeckém kraji jezdí už od léta a celkem jich zatím mají České dráhy ve svém vozovém parku 17.

„V prvním čtvrtletí roku 2007 plánujeme přesun dvou souprav vlaku Regionova do Pardubického kraje. Během příštího roku jich České dráhy zakoupí dalších 40 a z nich také několik začne jezdit na Pardubicku. V kraji chceme mít časem 6 až 8 vlaků,“ řekl tiskový mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Radní Pardubického kraje už vědí, na které tratě nové vlaky vyjedou. „Regionovy by měly začít jezdit v kraji na přelomu ledna a února. Jednu nasadíme na trať Pardubice - Chrudim - Hlinsko a druhou na trať Choceň - Vysoké Mýto,“ řekl krajský radní, zodpovědný za dopravu, Ivo Toman.

Motorové částečně nízkpodlažní jednotky vytváří šumperská firma Pars nova rekonstrukcí starých motoráků řady 810 a přípojných vozů řady 010. „Cena jedné jednotky je asi 20 milionů korun. To je výrazně méně, než stojí podobné stroje zahraniční výroby,“ řekl Ondrůj. „Vedle loga Českých drah se určitě objeví znak Pardubického kraje. Uvnitř se cestující z letáků dozvědí, že jsou vlastně v Pardubickém kraji a co zde stojí za návštěvu. Myslím, že taková forma reklamy by mohla dobře fungovat,“ těší se Toman.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 2.1.2007 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby

More from ČR Pardubický


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Racek 
04.01.2007 (9:29)  
2 Miroslav Zikmund: pohodlí v 814 je vyšší pouze v případě, že srovnávám pohodlí ve stojícím vozidle. To je v případě vlaku určeného k cestování dosti podstatná nevýhoda ...

2 Frantisek: s tím výletem máte pravdu, ale kraj má asi jiné priority, než vést v dopoledním sedle spoj navíc pro výletníky (nebo posunout o hodinu dopředu 15006 a vyrobit čtyřhodinovou díru mezi spoji). Když navíc existuje luxusní spojení z Prahy (7:32) přes Českou Třebovou (9:10 - 9:30) s příjezdem do Litomyšle v 10 hodin.
03.01.2007 (22:24)  
Dvojdílná Desira (BR 642 DB) jsou nabízena za "pouhých" 100 milionů korun, čili za pětinásobek toho, co stojí jedna 814. Přičemž minimálně v pohodlí sedaček je 814 na mnohem vyšší úrovni než libovolná varianta Desira, kterému chybí stolečky pod okny, sedačky bez loketních opěrek, topení v zimě nic moc – v 814 je tepleji.
Samozřejmě, že za tučný příplatek vám do Desira namontují sedačky podle libosti a za tučný příplatek tam budou i ty stolečky …
814 není k tomu, aby udělala díru do světa, elektrický přenos výkonu se dvěma hnacími nápravami by taky neškodila, ale od krajů nemůžete očekávat, že by ke zlepšení cestovního pohodlí "svých občanů" přispěly odpovídajícím penízem na modernizaci nebo nákup kolejových vozidel – na rozdíl od vlád německých nebo rakouských spolkových zemí …
03.01.2007 (18:07)  
Jinak spojení zpět je celkem dobré, když nepřijedu až v půl druhé, mohu odjet už ve dvě, jinak po čtvrté. Na můj vkus je sice čekání na přípoj kolem 20 minut docela dost (a je-li rychlík ze Slovenska zpožděn, což je, tak ve výsledku už je to otrava), ale na výlet se to dá přijmout. Ono je ale dost ošidné říkat "s výjimkou dvou spojů", když některý z těch spojů je z hlediska přepravních vztahů klíčový. Podle mě by bylo naopak lepší ten nepřípoj udělat až kolem té dvanácté, to by se dalo v Chocni poobědvat.:-)
03.01.2007 (18:01)  
Racek: Potřebu přípojů od Třebové do Mýta nezpochybňuji, to je uděláno velmi dobře. Když budu chtít ale vyrazot o víkendu z Prahy na výlet do Litomyšle, pak mohu jet buď ve 4:47 a být tam jíž v 7:31, což je k prdu a nikdo tak asi na výlet nepojede, nebo až v 10:55 a být tam ve 13:32, což je poměrně pozdě. Mezitím mohu samozřejmě využít nejlidštější příjezd v 10:40, akorát musím z Prahy jet v 6:55, abych trčel přesně 1 hodinu 17 minut v Chocni. Pravda, mohu si mezitím Choceň prohlédnout, ale...
Registered user greens 
03.01.2007 (14:26)  
Nevíte někdo náhodou jak to je z regionovama v Děčíně? Měly jezdit na Rumburk a jezděj na Ústí Střekov-že by skončila definytivně řada 830?
Registered user Racek 
03.01.2007 (11:32)  
2 Frantisek: nahlédl jsem do kursbuchu a shledal, že s výjimkou dvou spojů jsou přípoje od Pardubic na Mýto a Litomyšl velmi dobré.
Přípoje od Č.T. jsou naopak velmi žádoucí pro oblíbenou relaci Ústí - Mýto. Třebová a Litomyšl nejsou jediná dvě města v kraji ...
Registered user Semík  mail  
03.01.2007 (10:06)  
To je výrazně méně, než stojí podobné stroje zahraniční výroby... ( Může mi někdo říct, které srovnatelné zahraniční vozidlo je dražší ). Je to modernizace, nebo nové vozidlo. Jo a jaký je rozdíl mezi novou a starou modernizací?
02.01.2007 (23:25)  
DRNCDRNC-DRNCDRNC-DRNCDRNC- ATD
Registered user Lenny 
02.01.2007 (19:06)  
Ať žije skanzen ČD. Svezl jsem se s nim a vubec mě tento šukafon nenadchl
02.01.2007 (18:23)  
Poznámka: Litomyšl leží tak blízko České Třebové, že jezdit tam vlakem přes Choceň je výhodné snad jen pro režisty. Naopak z druhé strany by spojení vlakem bylo využitelné.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko