..: Muzejní železnice do Kamenického Šenova vyjede i letos :..

M131 - ilustrační obrázekČeská Kamenice - Historická lokálka, uvedená na konci jízdního řádu ČD jako trať číslo 901, vyjede i letos. Její provoz ohrozily dluhy provozovatele trati, Klubu přátel lokálky, u Správy železniční dopravní cesty. Dluh ve výši několika set tisíc korun dokonce v létě zastavil provoz lokálky na části trati.

Začátkem srpna České dráhy vjezd do stanice Česká Kamenice historickým vlakům zakázaly s odůvodněním, že do své stanice nemohou vpustit vlak, kterému Správa železniční a dopravní cesty zrušila povolení na jízdu po českých kolejích. "Dohodli jsme se se Správou železniční dopravní cesty na splátkovém kalendáři o postupné úhradě dluhů. Bez problémů v současné době peníze převádíme, a tak nehrozí další zastavení dopravy. Cestující tedy o svůj unikátní vlak v příštím roce nepřijdou," řekl tajemník Klubu přátel lokálky Erik Prošek. Provoz na trati Česká Kamenice - Kamenický Šenov se podařilo obnovit 9. září 2006.

Historický vlak, který vyhledávají stovky turistů měsíčně, tak nakonec bude jezdit zcela v souladu s jízdním řádem. "Ten je standardně zanesen do grafikonu Českých drah," řekl Prošek. Vlaky jsou vedeny historickým motorovým vozem M 131.1441 přezdívaným „Hurvínek”. Smíšené vlaky se soupravou historických nákladních a osobních vozů veze motorová lokomotiva T 211.1532 „Kocour” nebo lokomotiva T 334.0722 „Rosnička”. Ve vybraných dnech (prázdninové jízdy) jede v čele vlaku parní lokomotiva. V budově stanice Kamenický Šenov je při jízdách vlaků otevřena i malá železniční expozice s prodejem suvenýrů.

zdroj: Českolipský deník, Klub přátel lokálky, Jízdní řád tratě


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 1.1.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Ústecký


registrovaný uživatel Kykin 
04.04.2007 (14:34)  
Add František: KPL se dostalo do druhotné platební neschopnosti, když dodnes nedostalo zaplaceno od ČSD s.r.o. a Olpas Moravia s.r.o., kteří hojně používali licenci na provozování drážní dopravy a neplatili za ni. Velkou měrou se na dluhu též podílelo i špatné vlastní hospodaření KPL.
registrovaný uživatel Kykin 
04.04.2007 (14:15)  
Ad Twix: Provoz vlaků je financován z vlastních kapes členů klubu a tržeb z jízdného, majoritní část financí přinášejí jízdy na objednávku po této trati a tratích SŽDC. Vzhledem k tomu, že se jedná o soukromé muzeum, nedostává žádné pravidelné finance z veřejných rozpočtů.
03.01.2007 (18:02)  
Zajímalo by mě, jak je provoz vlaků na téhle trati financován. Protože jízdné od třiceti cestujících stěží uživí parní lokomotivu, že ano. Dostávají ti obětavci nějaké dotace?
02.01.2007 (18:06)  
Zajímalo by mě, za co Klub přátel lokálky SŽDC dluží. Za pojíždění tratě, kterou si - pokud vím - musí před zahájením sezóny sám prosekat a upravit, aby tam vůbec mohl projet vlak?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko