Vídeň - Tři lidé přišli o život při železniční nehodě na západě Rakouska. Dva policisté a zaměstnanec pohřební služby u města Lochau odstraňovali tělo oběti jiného neštěstí, při práci v kolejišti je však srazil projíždějící vlak InterCity mířící z Mnichova do švýcarského Curychu.
Tragédie se stala krátce po 10. hodině ráno poblíž města Lochau ve spolkové zemi Vorarlbersko. Informoval o ní rakouský deník Der Standard. Dva policisté a zaměstnanec pohřební služby na trati mezi Lochau a Bregenzem odstraňovali z kolejiště mrtvolu muže, o kterém se neví, zda-li spáchal sebevraždu, nebo jestli šlo o nehodu. Podle rakouské policie zemřeli všichni na místě. Strojvůdce prý v momentě, kdy uviděl osoby v kolejišti, už nebyl schopen snížit rychlost.
zdroj: Novinky.cz
| 29.12.2006 (15:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Podle předpisů platných na českých tratích by musel být strojvedoucí informován o tom, že se na určitém místě pracuje, musel by být zpraven rozkazem o snížení rychlosti "v pracovním místě".
Pracovní místo by muselo být označeno stanovenou návěstí, před pracovním místem by musela být "instalována" bezpečnostní hlídka oděná do oděvu výstražné barvy (oranžová nebo světle zelená); při rychlosti do 60 km/h umístěná na vzdálenost 300 metrů, při rychlosti vyšší na 500 metrů. Hlídka musí být vybavena jednohlasnou nebo dvojhlasnou trubkou, kterou by dávala návěst upozorňující na blížící se vlak.
Jen pro doplnění, nejedná se o vlaky ICE, ale o vlaky EC sestavené z klasických vozů tažené švýcarskou lokomotivou a švýcarským strojvedoucím, doprovázené vlakovou četou DB.
Ten švýcarský strojvedoucí tam jistě nejel poprvé, do Lindau jezdí pouze vybraná skupina lokomotiv SBB, která má namontovány "standardní" sběrače proudu používané u ÖBB.
Uvědomte si, že policisté ani pracovník pohřební služby nejsou školeni z toho, jak se mají chovat v kolejišti a jak mají být zabezpečeni.
"Person von Zug überrollt"
ist mir in zivildienst auch fast passiert.
"Person von Zug überrollt" war die Meldung. Als wir beim Aufräumen waren schreit auf einmal ein ÖBB Typ das die Strecke schon wieder frei gegeben wurde, und 20 sek. später ist der Zug mit 160km/h an uns vorbeigerauscht. Wir haben die Ausrüstung und den Körper einfach schnell den Bahndamm hinuntergezerrt. Und nur damit ein Zug 2 min. weniger Verspätung hat.
Ale zas tolik mě to nepřekvapuje, v zemi, kde jsou schopni volit nacisty, hystericky protestují proti jaderným elektrárnám a přitom totálně kašlou na bezpečnost lanovek, tunelů apod., je možné, stejně jako u nás, nejspíš opravdu všechno.
...
Strojvedoucí v noci oznámil, že vlak do něčeho najel, a zalarmoval policii. Vyšetřování ve tmě nic nepřineslo a proto se mělo pokračovat brzo ráno. Po obnovení vyšetřování byla nalezena neidentifikovatelná mrtvola muže.
Při nehodě nebo sebevraždě nemusí být na jednokolejných tratích podle ÖBB bezpodmínečně provoz zastaven. Po dohodě s policií mohou vlaky místo pomalu projíždět. „Tak tomu mělo být i v tomto případě“, řekl mluvčí ÖBB Thomas Berger.
...
neví přesně, jak se to mohlo stát
...
všichni jsou v péči psychologů
...
není jisté, jakou jel vlak v místě nehody rychlostí
...
lokomotiva nebyla po nárazu schopná pokračovat
...
lidé nesměli opustit vlak a čekali až do zajištění stop neštěstí několik hodin ve vlaku než byl odtažen do Bregenze
...
od 16 hodin je obnoven provoz
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










