Chateau-Thierry - Týden před Vánoci, v pondělí 18.12.2006, dosáhla na nové trati LGV-EST sériová jednotka TGV rychlosti 360,6 km/h. Stalo se tak mezi Chateau-Thierry a novou stanicí Meuse TGV v rámci testování na maximální rychlost 320 km/h (+ 10%), kterou zde budou vlaky od 10.6.2007 běžně jezdit.
Zkoušek se účastnil rovněž ministr dopravy Dominique Perben. Test proběhl na 150 km dlouhém úseku z celkových 300 km nové trati. Zástupci všech tří stran, Philippe Mellier za Alstom, Michel Boyon za RFF a Anne-Marie Indrac za SNCF slíbili, že ke schválení celé trati by mělo dojít dle plánu počátkem dubna 2007.
Zkušební souprava sestávající se z dvou hnacích vozů a osmi vložených, z nichž jeden byl přestavěn na pojízdnou laboratoř umožňující 6 inženýrům na palubě měřit například různá zrychlení, kvalitu odběru elektrické energie, chování pantografu, měření vibrací a spousty dalších parametrů, byla oproti jiným, které se vyskytují v běžném provozu s cestujícími, upravena pouze nepatrně. Dle zástupců Alstom byl pouze lehce upraven software řízení výkonu motorů. Byla odstraněna bezpečnostní rezerva, čímž bylo získáno ještě několik desítek kW u každého motoru navíc. Rovněž došlo k odstranění rychlostního limitu v software řízení jednotky. Vše dopadlo v pořádku, a i když toto řešení není v běžném provozu možné, ukázalo se, že i sériové jednotky mají ještě své skryté možnosti.
Pokořit rekord - získat pro Francii nové trhy
Nyní se budou na trati odehrávat ještě různá měření včetně dalších rychlostních zkoušek a vybraný úsek trati se bude postupně připravovat k překonání rychlostního rekordu 515,3 km/h z roku 1990. Zástupci Alstom, RFF a SNCF deklarovali, že chtějí na prostřední části trati zkusit 550 km/h a možná 570 km/h... "Trať je vybavena aby podporovala mnohem vyšší napětí a rychlosti, má také mnohem táhlejší oblouky," vysvětluje Michel Boyon, šéf RFF. Na otázku, zda bude možné dosáhnout rychlosti 570 km/h nebo vyšší, odpovídá pouze lehkým šibalským úsměvem.
Je to jediný způsob, jak si může Francie zachovat svojí vedoucí roli na světě ve vysokorychlostní železniční technice, protože konkurence, zejména v Japonsku sílí. Je třeba dobýt exportní trhy. Šéf Alstom Transports Philippe Mellier je ještě mnohem konkrétnější, když zdůrazňuje nezbytnost uchování si náskoku 200 km/h oproti ostatní vysokorychlostní technice, a proto "jít přes 550 km/h". Speciální souprava pro překonání rekordu brzy vyjede z výrobního závodu v La Rochelle.
zdroj: L'est républicain, Ministere des Transports, de l'Equipement du Tourisme et de la Mer
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jen aby se po dostavbě 4. koridoru začaly VRTky stavět i u nás - také potřebujeme získat prestiž a zdiskreditovat silniční dopravu ! :-))
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.