..: V Boskovicích občané uspěli s peticí proti houkání vlaků :..

810 do BoskovicBoskovice - Železniční přejezd v Boskovicích na Blanensku bude kvůli stížnostem lidí přestavěn na přejezd se světelnou signalizací. Jeho přeměna přijde na zhruba sedm milionů korun s termínem dokončení do konce roku 2008.

"K tomuto kroku jsme se rozhodli na základě petice občanů. Přejezd je velmi frekventované místo a tím, že je nechráněný, je i nebezpečný," řekl starosta Jaroslav Dohnálek. "Od čtyř hodin ráno tady houkají vlaky, mají pískáček, a protože je přejezd nechráněný, musí tady třikrát zatroubit tak silně, aby to slyšel i člověk v uzavřeném autě. Mně osobně to vadí strašně a nejsem sám. Nedá se tu spát, denně zde projede vlak dvaapadesátkrát," uvedl Pavel Musil, iniciátor petice.

Výstražné houkání vlaků u nechráněného přejezdu drásá nervy nejen zhruba 150 lidem, kteří žijí poblíž a kteří se obrátili na radnici a chtěli jeho zrušení. Boskovičtí navrhli hned několik řešení - postavení protihlukové stěny, změnu přejezdu na chráněný nebo rovnou jeho zrušení. Mánesova ulice, kde se problematický přejezd nachází, je nyní na okraji Boskovic. V budoucnu však v této lokalitě vzniknou domy s 200 byty, jejichž majitelé přestavbu přejezdu jistě uvítají.

Přestože jsou Boskovice druhým největším městem Blanenska, zajíždí do nich jen motorový vlak z nedaleké Skalice nad Svitavou a v opačném směru od Chornic na Svitavsku. V budoucnu se počítá s výstavbou boskovické spojky. Bude ji tvořit nová železniční trasa vedoucí z Boskovic přes Lhotu Rapotinu, Doubravici do Blanska a dále do Brna. I kvůli ní je podle vedení města přeměna přejezdu nutností. Již v březnu 2007 bude Boskovicko integrováno do IDS Jihomoravského kraje.

zdroj: MF Dnes


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 27.12.2006 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
28.12.2006 (10:31)  
Aj tak sa nevyhnú trúbeniu, v prípadoch poruchy PZS je to povinnosťou !
27.12.2006 (19:36)  
Vlasto, děkuji.
27.12.2006 (18:54)  
Přečtěte to ten dycvok,to je kotel.
registrovaný uživatel vlasta  mail  
27.12.2006 (18:35)  
Dale Cooper: IGK= individuální gumokol neboli osobní auto. Více zde http://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html
27.12.2006 (17:36)  
Poborskiii: Vysvětlil bys prosím zkratku IGK? Děkuji.
registrovaný uživatel Semík  mail  
27.12.2006 (15:48)  
V tom případě u nás žádný chráněný přejezd neexistuje, protože žádná závora nezadrží auto a každou může člověk nadzvednout a jít....
27.12.2006 (15:16)  
Semík: Driv se prejezdy s krizem oznacovaly jako nezabezpecene, ale v soucasne dobe jsou i tyto prejezdy zabezpecene (pouze vystranymi krizi). Ale jako nechraneny lide oznacuji jakykoliv prejezd, ktery nema zavory. Jeden z mnoha prikladu je zde: http://www.mvcr.cz/aktualit/regiony/hradec/2003/duben/030423.html

27.12.2006 (15:04)  
Semík: nejde o vyhlášku, pojem "chráněný" je pojem všeobecný a relativní, u veřejnosti (nejen u novinářů) platí obecný názor, že přejezd zabezpečený pouze výstražnými kříži není dostatečně chráněn proti debilům v IGK, takže je nechráněný. Čím více je přejezd zabezpečečen, tím lépe je chráněn. Dalšími stupni jsou PZS, PZZ (polozávory), PZZ (plné závory popř. mechanické závory). A 100% chráněný přejezd je pouze žádný přejezd, čili zrušený či nahrazený mimoúrovňovým křížením (podjezd, nadjezd).
Kdyby ubylo magorů v autech, tak by zabezpečení přejezdu kříži možná postačovalo a i veřejnost by jej považovala za chráněný.
registrovaný uživatel Semík  mail  
27.12.2006 (14:35)  
No podle vyhlášky u nás nechráněné přejezdy neexistují. To jen lidé co se pokládají za novináře tím označují přejezd označený kříži ( nechráněný ) a doplněný světelnou signalizací poř. i závorami je (chráněný).
27.12.2006 (14:27)  
Co to je ta změna autorů u předchozích dvou příspěvků?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko