..: Student Agency sníží počet spojů mezi Prahou a Ostravou :..

Student AgencyBrno - Společnost Radima Jančury Student Agency sníží počet autobusových spojů mezi Prahou a Ostravou. Důvodem je zavedení mýta na českých dálnicích a rychlostních komunikacích od začátku roku 2007. Elektronické mýto zvedne ceny autobusových jízdenek až o 20 procent. Například cesta z Prahy do Brna přijde na 180 Kč (nárůst o 20%), z Prahy do Liberce bude stát 85 Kč (nyní 70 Kč). Mýtné jsou povinna platit všechna vozidla nad 12 tun, a to včetně autobusů. Společnost Student Agency zaslala také stížnost antimonopolnímu úřadu, které se nelíbí, že na třínápravové autobusy se vztahuje o 70 procent vyšší mýtné než na dvounápravové. Antimonopolní úřad není podle jeho předsedy Martina Peciny kompetentní k řešení takové stížnosti. Do 3 let by chtěl Jančura provozovat i vlakové spoje.

zdroj: MF Dnes


CSPSV | 23.12.2006 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
27.12.2006 (17:47)  
tak si to tady čtu....nezdá se vám, že z té "ekonomiky" a "propočtů" nějak zmizel cestující = občan? Zdá se že ho nikdo nepotřebuje. Asi ti, co o tom rozhodují, mají svou dopravu zajištěnou jinak..a ještě na ni pobírají paušál......
Registrierter Benutzer M 
27.12.2006 (11:25)  
Ad 4x nebo 6x
Zkuste si 50x "osudlat" auto nejakym hadrem (nebo treba kosili) a potom 5x smirkovym papirem:-))
Registrierter Benutzer xyz  mail  
26.12.2006 (22:01)  
MZ:

Ale no to se podívejme. Děkuji za odborné drážní vysvětlení a vyvedení z bludu, ve kterém jsem žil. Totiž, že silnici až tak neošoupe valící se gumové kolo, jako spíše ji ničí, když přes to kolo působí příliš velký tlak. Ale nyní již vím, že 12t na jediné nápravě představuje menší opotřebení, než kdyby těmi 12t byli tři.

A máme zde skoro odborný termín pro mýto: "ošupné"... kde já jen slyšel něco podobného. ;)
26.12.2006 (16:52)  
Vážení,
vědecké – nepochybuji o tom, že správné výpočty dynamického působení vozidel na povrch pozemních komunikací jsou dobré jako témata odborných diskusí, ale pro jednoduché pochopení toho, proč má vozidlo s více nápravami platit více, než vozidlo s méně nápravami.
Mýtné je poplatek za "ošoupání" povrchu pozemní komunikace. Vozidlo se dvěma nápravami, tedy nejméně čtyřmi pneumatikami "ošoupe" povrch v hodnotě 4x, vozidlo se šesti nápravami v hodnotě 6x.
Zadní nápravy nákladních vozidel a autobusů jsou zpravidla osazeny dvěma pneumatikami, takže to ošoupání je ještě větší.
Registrierter Benutzer Glagol  mail  
26.12.2006 (12:16)  
Několik poznámek o tzv. výpočtech.
Podle autora na busporálu-finexperta je opotřebení projetí 8x3,125t o 4% větší než 6x3t. Ať dělám co dělám, tak mi vychází o 39% více(ve skutečnosti je to ješ více->vibrace, rázy atd).
No asi neovládám "finanční matematiku".
Registrierter Benutzer M 
25.12.2006 (12:42)  
Nepsal jsem vsichni, ale jen osobni HROMADNA preprava. Na to ropa potreba neni, je to o dopravni politice statu
Registrierter Benutzer vb007 
25.12.2006 (12:26)  
To M: mně připadá že koridory platí EU. Ten rozpočet je na stavbu koridorů a dálnic a silnic první třídy je okolo 57 mld kč(2007) z toho 7,5 na dráhu, ale z těch sedmi platí únie 4mld a kraje dávaj další mld na výstavbu silnic a na výstavbu či opravu kolejí dávaj prd, to se platí z poplatku za dopravní cestu. A taková dálková autobusová doprava je škodlivější než dálková žel.d. pod drátama a to se musí započítat. Ikdyž by bylo pěkné kdyby všichni užívali doprvaní cestu zdarma, ale ropu nemáme....
25.12.2006 (10:16)  
Svědek: kdy bide jezdit SA z Budějc do Krumlova? Jíá tam jezdim do škly... a někteří dopravci by opravdu potřebovali konkurenci:-D Bude taky jezdit jenom ČB - ČK ?
Registrierter Benutzer M 
25.12.2006 (2:26)  
1. (vb007) - no, o trznich podminkach bych v souvislosti s CD radeji nemluvil, ale vtip spociva v tom, ze narovnat to jde jaksi i druhym smerem, ne? Obecne mi prijde normalnejsi chtit neco, co "ten druhy" nema, nez brat neco nekomu jen proto, ze to nemuzu mit ja...

2. stat subvencuje silnicni, ale i zeleznicni dopravce (pendolina se z listku nezaplati, koridor z poplatku za drahu taky ne), takze nedelejme ze silnicnich dopravdu nejaka privilegovana ditka (plus je tu jeste ten fakt, ze auto maji "vsichni", ale drezinu malokdo:)
25.12.2006 (0:43)  
Tajemný pan M má naprostou pravdu, když platí jeden, musí platit všichni. Autodopravci potřebují silnici, bez ní by to nešlo tu cestu někdo staví a spravuje. Zatím se ve formě silniční daně a dálniční známky paltila směšně malá částka a stát tak svým způsobem subvencuje silniční dopravce. Pozor ..... argument spotřební daně je lichý, je to jen forma daně se spolehlivou výtěžností, pokud nebude stát zdaňovat paliva zdaní něco jiného. Neříkám to pejorativně .......... ty peníze se musí někde vygenerovat a nediskutuju o jejich výši. železniční doprava je dnes v celé evropě postavena do role konkurenta silnice a přes systém plateb za dopravní cestu se dostává do nekonkurenční polohy. A argument že dnešní externisté na železnici to umí je také lichý, zatím dochází k systémovému vyzobávání lukrativní vozby z portfolia globálních železničních dopravců. Je celkem jednoduché realizovat Pn z háku na hák, bez potřeby řazení atd atd. Nejsem totiž zastánce konkurence oborů, ať si konkrují velké dopravní firmy, ale cesta je v kombinované dopravě v nákaldní dopravě a integracích v osobní dopravě, dnes bohužel zásadní střet probíhá v mezioborové konkurenci železnice versus AD. A pokud má někdo systémovou výhodu, tak je potom vymetýno :)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko