Brno - Společnost Radima Jančury Student Agency sníží počet autobusových spojů mezi Prahou a Ostravou. Důvodem je zavedení mýta na českých dálnicích a rychlostních komunikacích od začátku roku 2007. Elektronické mýto zvedne ceny autobusových jízdenek až o 20 procent. Například cesta z Prahy do Brna přijde na 180 Kč (nárůst o 20%), z Prahy do Liberce bude stát 85 Kč (nyní 70 Kč). Mýtné jsou povinna platit všechna vozidla nad 12 tun, a to včetně autobusů. Společnost Student Agency zaslala také stížnost antimonopolnímu úřadu, které se nelíbí, že na třínápravové autobusy se vztahuje o 70 procent vyšší mýtné než na dvounápravové. Antimonopolní úřad není podle jeho předsedy Martina Peciny kompetentní k řešení takové stížnosti. Do 3 let by chtěl Jančura provozovat i vlakové spoje.
zdroj: MF Dnes

Zkuste si 50x "osudlat" auto nejakym hadrem (nebo treba kosili) a potom 5x smirkovym papirem:-))
Ale no to se podívejme. Děkuji za odborné drážní vysvětlení a vyvedení z bludu, ve kterém jsem žil. Totiž, že silnici až tak neošoupe valící se gumové kolo, jako spíše ji ničí, když přes to kolo působí příliš velký tlak. Ale nyní již vím, že 12t na jediné nápravě představuje menší opotřebení, než kdyby těmi 12t byli tři.
A máme zde skoro odborný termín pro mýto: "ošupné"... kde já jen slyšel něco podobného. ;)
vědecké – nepochybuji o tom, že správné výpočty dynamického působení vozidel na povrch pozemních komunikací jsou dobré jako témata odborných diskusí, ale pro jednoduché pochopení toho, proč má vozidlo s více nápravami platit více, než vozidlo s méně nápravami.
Mýtné je poplatek za "ošoupání" povrchu pozemní komunikace. Vozidlo se dvěma nápravami, tedy nejméně čtyřmi pneumatikami "ošoupe" povrch v hodnotě 4x, vozidlo se šesti nápravami v hodnotě 6x.
Zadní nápravy nákladních vozidel a autobusů jsou zpravidla osazeny dvěma pneumatikami, takže to ošoupání je ještě větší.
Podle autora na busporálu-finexperta je opotřebení projetí 8x3,125t o 4% větší než 6x3t. Ať dělám co dělám, tak mi vychází o 39% více(ve skutečnosti je to ješ více->vibrace, rázy atd).
No asi neovládám "finanční matematiku".
2. stat subvencuje silnicni, ale i zeleznicni dopravce (pendolina se z listku nezaplati, koridor z poplatku za drahu taky ne), takze nedelejme ze silnicnich dopravdu nejaka privilegovana ditka (plus je tu jeste ten fakt, ze auto maji "vsichni", ale drezinu malokdo:)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











