..: Podmínky platnosti síťových jízdenek ve vlacích IC/EC beze změn :..

Ilustrační obrázekPraha - Spolu se zahájením platnosti nového jízdního řádu 10. prosince 2006 vstoupil v platnost nový tarif TR10. V souislosti s tím se na stránkách ČD věnovaných síťovým jízdenkám objevila následující formulace: "Držitel síťové jízdenky Klasik neplatí ve vlacích vyšší kvality příplatek EC/IC, v plné výši ale musí zaplatit cenu místenky (30 Kč, 86 Kč nebo 200 Kč podle druhu vlaku a nutnosti prokázat nárok na slevu Rail plus)".

O nejvýznamnějších tarifních změnách Vás již ŽelPage podrobně informovala, stranou pozornosti však doposud zůstávaly síťové jízdenky. Ty nově ponesou produktové označení "Síťové jízdenky Klasik" a budou opět nabízeny ve třech základních provedeních (pro cestující mladší 15 let, cestující se slevou ISIC/In-Junior a cestující starší 15 let) a s dobou platnosti dva dny, jeden týden, jeden měsíc anebo čtvrt roku. Na základě formulace uvedené na webu Českých drah však vyvstává otáka, zda-li je k síťové jízdence potřeba do vlaku IC/EC povinně zakoupit místenku?

V tarifu TR10 se povinnost zakoupit místenku při použití vlaku vyšší kvality uvádí výslovně pouze k jízdence SoNe+. Nastanou-li případně rozpory, má před ostatními uváděnými informacemi přednost příslušné ustanovení v tarifu TR10. Podle vyjádření Českých drah platí to, co je uvedeno v TR10 - to znamená, že v případě síťové jízdenky Klasik se nic nemění. Povinnost zakoupit místenku tak zůstává pouze pro povinně místenkové vlaky. Cestující nadále mohou se síťovými jízdenkami cestovat bez příplatku pro vlak vyšší kvality i bez místenky ve spojích IC/EC a s místenkou ve spojích SC. Dráhy uznávají, že informace na internetových stránkách není jednoznačná a bude upravena. Pod nejasnou formulací se rozumí možnost zakoupení rezervace za standardní cenu k síťovým jízdenkám.

Změny v tarifech komplikací pro cestující i zaměstnance ČD

Dvoudenní síťová jízdenkaJaké další možnosti lze v současnosti využít pro bezplatné cestování vlaky kategorie IC/EC? K jednorázové cestě mezi krajskými městy je vhodná nová jízdenka eLiška za cenu 140 Kč. Pro příležitostné cestování lze ve vlacích IC/EC stále použít bez příplatku a povinné místenky Kilometrickou banku ČD s cenou 1.400 Kč (platí na 2.000 ujetých kilometrů). Další možností, jak cestovat vlaky IC/EC ve vymezeném časovém období opravdu neomezeně, je síťová jízdenka In-Gold, která vyjde na 22.000 Kč na rok (v příštím roce by měla být nabízena i pro kratší časová období). Množství změn v TR10 bohužel uvádí ve zmatek nejen na cestující, ale také působí negativně na zaměstnance Českých drah.

zdroj: Síťové jízdenky ve vlacích ČD


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 18.12.2006 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
19.12.2006 (12:08)  
In-Gold na kratší dobu až ode dne vyhlášení - asi chtějí vybrané pokladny vybavit přístroji, které umožní nahrání aplikace na kartu.
19.12.2006 (11:09)  
In-karta je kus plastu s čipem, na který se nahrávají různé In-aplikace. Kdo ji nemá, ji dostává zdarma s první In-aplikací. Myslím si, že stejné to bude i s kratšími In-goldy. Jedinou komplikací je, že se objednává 4 týdny předem.
registrovaný uživatel Mozek 
19.12.2006 (9:26)  
Nevite nekdo, kdy je tak realne spusteni avizovane nabidky In-GOLD na kratsi obdobi (napr. tydenni)? A bude k ni potreba vlastnit In-kartu?
registrovaný uživatel TinTin  mail  
18.12.2006 (20:13)  
Trochu se na to zapomíná, ale povinně místenkový je i EN 352 a EN 353, takže kdo se chce svézt ať si připraví 86 kč. Jen na 353 jsou v Děčíně připojeny dvě B, kde se lze svézt do Prahy bez místenky. Průvodčí vás jinak vyhodí, takže pozor na to!!!
18.12.2006 (18:46)  
V KJŘ u sítověk místenka povinně na SC,nikoliv EC,IC,takže pohoda.
Měl jsem připravený extra dotazy na informace v Praze na hlaváku a nestačil jsem se divit on je za celou dobu nikdo neproškolil a dokonce v práci nemaj přístup na net a ani na intranet!!!Rok 2006 Praha hl.n.Bohužel z pikantostí z TR 10 mi nedokázali snad ani jednou odpovědět.
18.12.2006 (17:26)  
Dnesni skutecnost.
Kupoval jsem si jizdenku z Breclavi do Vidne tzv. Wien special karty. Pokladni mi nebyla schopna rici, zda lze tuto jizdenku koupit i na papirovou in-kartu Z-1/1. Misto aby se pokladni snazila zjistit, jak to je, nabizela mi jizdne za plnou cenu. To jsem odmitl a volal do Prahy na infolinku, tam se asi deset minut radili a pak me rekli, pokud je tam logo Rail+plus, ze to lze koupit. Na cele situaci mi nevadi nevedomost pokladni, ale to ze se ani nesnazi zjistit, jak se veci maji. Chudak cestujici ktery se nevyzna. Pro uplnost - stalo se tak dnes v Sumperku...
18.12.2006 (15:36)  
Komentáře před 18.12. se týkaly původní verze zprávy, která vyzněla dost jinak. Byla proto stažena do doby, než se k ní vyjádří ČD. Dneska byla po opravě vrácena na ŽP.
18.12.2006 (15:16)  
To babilon) Díky za objasnění, ten předpis, resp. konkrétní ustanovení jsem louskal snad 3x a pokaždé jsem tomu méně a méně rozuměl. Tím se vše řeší a nechápu, o čem tahle diskuse celá je ...
18.12.2006 (14:10)  
JP: Poznámka se týká papírového Junior pasu. Škrabkového in-Juniora se omezení netýká.
18.12.2006 (12:37)  
Zajímá mě jiná věc. Síťový lístek pro II. třídou na InJunior se podle TR10 prodávám, ale je tam nějaká divná poznámka, že jen pro InJ platící do 30.5. 2007. Tzn. co? Že pro novější karty už tohle existovat nebude?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko