..: Souborné stanovisko KÚ Moravskoslezského kraje ke konceptu řešení dopravy :..
kraj moravskosl Ostrava - Zastupitelé Moravskoslezského kraje schválili Souborné stanovisko ke konceptu řešení dopravy ze dne 28.4.2005, mj. i železniční dopravy, v územním celku Ostrava - Karviná. Tady je stručný výpis některých řešení, která se týkají železniční dopravy:

Mezi Veřejně prospěšné stavby (VPS) jsou zahrnuty:
- řešení spojení frýdlantského nástupiště s nástupišti hlavní železniční tratě ČD č. 270 v železniční stanici Ostrava hlavní nádraží;
- výstavba nových zastávek ČD v Ostravě-Zábřehu (321 - mezi st. Ostrava-Vítkovice - Ostrava-Svinov), Ostrava-centrum, Ostrava-Nová huť jih (321 -mezi Ostravou-Radvanicemi a Ostravou-Kunčicemi), Bohumín-Vrbice a Ostrava-Hrušov (270 - mezi Bohumínem a Ostravou hl.n.), Skřečoň-Nová Ves (320 -mezi Bohumínem a Dětmarovicemi), Český Těšín-Svibice (320 - mezi Českým Těšínem a Třincem)
(podle čtenáře s nickem Standea existují i plány z roku 2001 na tyto nové zastávky ČD:
Třinec-město (Třinec - Bystřice nad Olší), Smolkov (Háj ve Slezsku - Štítina), Dolní Benešov-sídliště (Kravaře ve Slezsku - Dolní Benešov), Havířov nemocnice (Havířov - Albrechtice u Českého Těšína), Frenštát pod Radhoštěm-město (Frenštát pod Radhoštěm - Veřovice)

zelpage-Adam Ustanovení kolem železniční dopravy uvedené v odstavci "Rozvoj dopravy":
* Koridor vysokorychlostní železnice na území Petrovic u Karviné řešit v původní variantě studie SÚDOP Brno z roku 1995 a v souladu se schváleným ÚPN SÚ Petrovice u Karviné.
* Upravit polohu navrhované železniční zastávky Ostrava-centrum podle připravované změny ÚPN města Ostravy.
* Nadále uvažovat s výhledovým záměrem na možné prodloužení tramvajové trati z Ostravy Přívozu do Hlučína v souladu s návrhem ÚPN VÚC okresu Opava.
* Doplnit zákres vlečkového systému v území o zachování kolejiště zrušeného dolu Zárubek, připojení areálu koksovny Šverma, ponechání vlečky na důl Fučík I a výhledové propojení mezi vlečkami dolu Lazy a dolu Dukla.
* Ponechat návrh na vyvedení vlečky OKD, Důl Paskov k významné rozvojové ploše v Hrabové.

Požadavky z hlediska dopravy:
* Do roku 2010 se předpokládá pouze elektrifikace na trati č. 323 v úseku Ostrava hlavní nádraží - Ostrava-Kunčice a č. 316 v úseku Ostrava-Svinov - Opava východ.
* Zapracovat výhledové propojení vlečky Dolu Lazy a Dolu Dukla.
* Ponechat vlečku Zárubek a nepožadovat její likvidaci.

Řešení mj. zahrnuje i záměry na dopravní terminály v Bohumíně-Vrbici a v Českém Těšíně.

zdroj: Krajský úřad Moravskoslezského kraje


Payus Poslat mail autorovi | 16.12.2006 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel nxau  mail  
16.12.2006 (20:03)  
Mno, tak jsem si tu přečetl, a s výstavbou nových zastávek se dá až na vyjímky souhlasit. Ale myslím si, že v tom článku jsou celkem nedostatky z hlediska umístění zastávek mezi současnými stanicemi. Tak např. budoucí "Český Těšín-Svibice" se určitě nebude nacházet mezi Chotěbuzí a Č.T. ale spíše mezi Č.T. a Ropicí zastávkou (trať 320) popř. Ropicí (trať 322 - tady na této trati myslím si zastávka už kdysi dávno stála, ale jistý si nejsem...). V opačném případě bych to měl za zastávky Č.T.-Svibice domů pěkně daleko když ve Svibici bydlím a je to na druhé straně města :-)
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
16.12.2006 (19:40)  
frnak: je to rozhodnutí na území Ostrava-Karviná...ty jiné místa jsem si přečetl u nicku Standea..zkusím někde ,až vyjde čas,najít i jiné okresy...a v nich i ty Nošovice...dík za upozornění ;-)
16.12.2006 (17:39)  
A Nošovice holt nejsou už u Ostravy!
16.12.2006 (17:37)  
Zastávka Frenštát pod Radhoštěm město straší v jízdním řádu už skoro 10 let, hodila by se - blízko do města i k autobusům na zastávku U škol kde staví většina autobusů z Frenu.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko