..: Místenky na Slovensku před svátky jsou téměř vyprodané :..
ZSSKBratislava – Místenky na vlaky a autobusy na čtvrtek a pátek před vánočním víkendem už cestující většinou vykoupili. Na cesty z větších měst je volných jen pár místenek do autobusů a obyčejných rychlíků. Vlaky kategorie IC jsou obsazené od minulého týdne. Včera ráno byl ještě volný lístek na ranní IC na příští pátek z Bratislavy do Košic do první třídy za víc jak 850 korun. „Ostatní lístky na IC vlaky se dají koupit jedině, pokud by někteří cestující lístky vrátili,“ říká pokladní na bratislavské hlavní stanici.


Vlak Do obyčejných rychlíků ještě několik místenek měli, ale vyprodávali se rychle. Zůstanou jen lístky „na stání“, kterých je dost, protože obyčejné rychlíky nejsou povinně místenkové. Cestovat v obyčejných rychlíkách je však před Vánocemi na delších trasách, například Bratislava – Košice, těžké. Lidé sedí na batohách v uličkách, na toaletách, přecházet z vagonu do vagonu je takřka nemožné. „V obyčejných rychlíkách vždy platí, že kolik lidí se vměstná, tolik cestuje, bez ohledu na to, zda mají místenky,“ říká pokladní. Železniční společnost ve čtvrtek vypraví dva „posilové“ vlaky a v pátek osm. Nejvíc posilní tratě Bratislava – Žilina – Košice a Bratislava-Petržalka – Leopoldov – Prievidza. Podle mluvčího Železničnej společnosti Miloše Čikovského vypravuje železnice kromě posilových i mimořádné vlaky. Vedení železnic o nich obvykle rozhodne ze dne na den. Mimořádné vlaky jsou nasazovány přibližně dvacet minut před IC vlaky a jezdí stejně rychle.

Autobus Místenky na autobusy jdou na odbyt také rychle, ale včera ještě byly volné na příští pátek i na trasu Bratislava – Košice ve 14:00 za 550 korun a na noční autobus ve 21:45 za 506 korun. Letenky z Bratislavy do Košic jsou volné. Příští pátek se dá letět v 6:40 za 3.247 korun a ve 13 hodin za 6.549 korun.

zdroj: Deník SME


gapa | 14.12.2006 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2      Zpráv na stránku:   
16.12.2006 (0:22)  
Mibe: no zase či to bola taká tragédia, to neviem. Asi to nebolo ani úplne košér, ale na ŽSR nič extra nezostalo. Z detstva si pamätám v Žiline poschodové vozne, akurát netuším, či to boli Bmto alebo Bpjo. Tiež tu jazdili 460 do Čadce. Z poschoďákov na Slovensku nezostalo nič, 460 sú len v Košiciach (tie mi teda osobne vôbec nechýbajú). ČD vtedy mali (a súčasná SŽDC stále má) výrazne väčšiu sieť ako ŽSR, takže úplne logicky išlo výrazne viac materiálu na českú stranu.

ladik: jediná poschodová vec, ktorá na ŽSR v poslednej dobe jazdila, bola pred mesiacom DBpzba + DBpzbfa DB na prezentačnej jazde. Do budúcnosti sa s týmto konceptom ráta na regionálne vlaky. Niekde odstavené budú ešte tie Bpjo, ale tie by cestu s rýchlikom nemuseli prežiť.
Z osobných vozňov 2.tr. sú tu B, Bmee, BDs, BDsh(m)ee/r, B(p(eer, pár prototypových (možno 1, neviem) Bpee, nejaké Bee (B+CZE), Bt, Bdt, Bdt (Bp ČD) a Bdtmee. A je toho málo. Čaká sa nejaký nákup *mz/*meer, ale konkrétne info neexistuje.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
15.12.2006 (21:35)  
Čo sa týka zaraďovania pos. vozňov je všeobecne nedostatok schopných os. vozňov a okrem toho počet vo vlaku je obmedzený výkonnosťou hdv.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
15.12.2006 (21:32)  
Delenie majetku v os. vozňoch som nepoznal, ale nákl. vozne každej série sa delili podľa inventárnych čísel od 0 - 5 ČD, 6 - 9 ŽSR. T.j. 60 : 40 %.
15.12.2006 (19:19)  
Co vím já, tak loko a os.vozy se "dělily" podle příslušnosti k DKV.
registrovaný uživatel Mibe 
15.12.2006 (16:37)  
Honza W:
Ohledne rozdeleni majetku CSD pro rozpadu federace je skoda mluvit. Na jednani se totiz tehdy nedostavil dostatek zastupcu z ceske strany a tak si Slovaci urvali, co se dalo, proste Cechy prehlasovali. Takovouto cestou hodne vozu, ktere petrily do Cech, slo na Slovensko. Jednoznacna chyba tehdejsiho managementu ceske strany- jejich lhostejnosti dostavit se na jednani. A odpovednost? Potrestani? Co myslite, nic!!!!! Z ciziho krev netece!!
registrovaný uživatel honzaW  mail  
15.12.2006 (14:36)  
ladik: souhlasim s tebou... nevite jak to bylo pri rozdeleni nasi CSR federace s drahama? v jakym pomeru se rozdelily loko, vagony - nebo to bylo od jakziva dany? dekuji za odpoved
registrovaný uživatel ladik 
15.12.2006 (14:25)  
a co třeba místo třech B dát 3 Bmto. To má dvě patra,je prostrnej takže se tam víc lidí naskládá a ubude problem s nástupišti.
Myslím že sedačky jsou tam táké očíslované
15.12.2006 (11:32)  
To mi pripomína, že treba urýchlene kúpiť miestenku Olomouc - Žilina. Musím totiž ísť až 21.12, a celkom ma tá predstava desí. V novom GVD má táto trasa už "len" 4 priame denné a 3 priame nočné vlaky (oproti 6+4 v minulom grafikone), a to už minulý rok sa vo Vsacane nedalo skoro ani stáť. Som teda rozhodnutý vziať 1. triedu, prípadne ležadlo/lôžko.

Do toho vstupuje ešte otázka s plánovaným vs. reálnym radením. Raz som takto mal problém aj s miestenkou, keďže ZSSK namiesto 2xBpeer zavesili na Košičana 2xBeer (posilové vozne v sobotu), a tak v plne vypredanom vlaku 20 ľudí malo miestenky na neexistujúce sedadlá.

No a včerajšie večerné EC 129:
ideál: 151+Ampz73+WRm+3xBmee+3xBpee
realita: 151+Apee+WRm+3xBmee+Bee+Bpee+Bmee
V prípade vypredania by to tiež bolo celkom nemilé (včera sa nedialo nič - z Bpee sme sa zo Vsetína do Žiliny viezli dvaja)
registrovaný uživatel marco 
15.12.2006 (2:24)  
No cez strbu prejde aj 14 voznovy rychlik. Ale obavam sa, ze jazdna doba by sa predlzila. ale da sa to prezit.

nastupiska v staniciach su na hlavnej trase na 10 voznov, do vrutok sa 14 zmesti, zilina ma 7,8voznovna na druhom nastupisti... ale to sa da prezit.

problem je skor v tom, ze ZSSK nedrzi vacsi spravkovy pocet voznov, cize v piatok je na posilovych vlakoch beze vedenych v GVD skoro vsetko co "doma mame".
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
14.12.2006 (23:47)  
ICE: Mam obavy, ze na trati Blava-Kosice bude problem ve sklonech kolem Strby. A mozna i v delce nastupist. Opravte me nekdo, pokud se mylim.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko