..: Rekonstrukce hlavního nádraží v Praze začala dnes, skončí za 5 let :..

Praha hlavní nádražíPraha - Přesně 36 měsíců po podpisu smlouvy mezi Českými drahami a Grandi Stazioni byla oficiálně zahájena rekonstrukce žst. Praha hl. n., jejímž generálním dodavatelem je společnost Metrostav. Čtvrtek 14.12.2006 představuje završení tříletého období na přípravě projektu, projednávání a spolupráce s příslušnými správními úřady. Pražské hlavní nádraží se tak kompletně změní – cestujícím nabídne novou úroveň odbavovacích služeb, veřejnosti pak nové prostředí pro nákupy a další služby.

Nádražím projde 150.000 lidí denně

Vývoj projektu revitalizace představoval pro Grandi Stazioni i České dráhy jedinečnou výzvu. Veřejný rozměr stanice, vysoká historická a kulturní hodnota nádražních budov, integrace do budoucího dopravního systému hlavního města Prahy a zároveň nutnost modernizovat tvář nejdůležitějšího nádraží Českých drah v České republice - to jsou některé součásti, které inspirovaly a řídily vznik projektu, který dá Praze železniční nádraží třetího tisíciletí. “Šíři a jedinečnost projektu revitalizace lze vyjádřit několika čísly: aby bylo možné zahájit stavební práce, museli jsme zažádat a obdržet více než 30 různých povolení od příslušných kompetentních úřadů. Projekt je orientován na budoucnost - renovovaná železniční stanice je připravena pojmout 150.000 návštěvníků denně,” dodává Gaetano Casertano, člen představenstva Grandi Stazioni.

Josef Bazala, ČD Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel ČD, k zahájení rekonstrukce hlavního nádraží poznamenal - “Vedle vzniku nových typů služeb, které by na nádraží v centru města měly sloužit nejen cestujícím, ale i široké veřejnosti, počítají České dráhy s brzkým zvýšením komfortu odbavovacích služeb. Jako jeden z hlavních výsledků modernizace hlavního nádraží zde vznikne sjednocené Centrum zákaznických služeb, které cestujícím zajistí podobně vysokou úroveň odbavení, jakou znají například z prostředí mezinárodních letišť.” Rekonstrukce pokladen je plánována již v 1. etapě a začne v dubnu příštího roku. Projekt revitalizace je také důkazem toho, jak při společném postupu dvou partnerů, kdy každý z nich respektuje svoji roli, lze pomocí skutečné součinnosti dosáhnout výsledků velké hodnoty.


Živá nádraží, ČD „Rekonstrukcemi v současné době prochází řada industriálních staveb, tato však, jako jedna z mála, bude i po opravě dál sloužit původnímu účelu, což je i po technické stránce velmi specifické zadání. Naše firma vstupuje na půdu, kterou důvěrně zná, odbavovací hala pražského hlavního nádraží patří totiž k těm projektům, které koncem 70. let minulého století vznikly v souvislosti s výstavbou metra, kvůli němuž byl Metrostav před 35 lety založen. Vážíme si toho, že pro Prahu a její železniční dopravu můžeme oživit prostor, který je nejen významným dopravním a komunikačním uzlem, ale měl by být také důstojnou vstupní bránou do hlavního města,“ zmínil při slavnostním zahájení 1. etapy rekonstrukce předseda představenstva Metrostavu Jindřich Hess.

ČD zmodernizují 65 nádraží

V rámci projektu Živá nádraží zrekonstruují v následujících letech dráhy 65 železničních stanic. Společnost Grandi Stazioni bude mít pražské nádraží v pronájmu na dobu 30 let. V modernizované budově by mělo vzniknout 16 tisíc metrů čtverečních komerčních ploch. Projekt počítá i s rekonstrukcí nástupišť a ve spolupráci s MČ Praha 1 i s Vrchlického sadů, které se nachází před nádražní budovou a všeobecně jsou označovány jako "Sherwood". Současným stánkovým prodejcům na nádraží končí smlouvy na dobu určitou nebo jsou ve výpovědní lhůtě a postupně budou pražské hlavní nádraží opouštět. Poslední velkou rekonstrukcí prošlo nádraží v roce 1979, kdy byla dokončena nová budova, ve které dnes rekonstrukce začala. Žst. Praha hl. n. vytváří asi 10% z tržeb ČD z osobní dopravy.

Praha hlavní nádraží, 14.12.2006, Chary, ŽPNa snímku redaktora ŽelPage Charyho z dnešní oficiální akce zahájení rekonstrukce nádraží jsou Giorgio Radicati, velvyslanec Italské republiky v České republice, Miloslav Vlček, předseda Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, Jindřich Hess, předseda představenstva společnosti Metrostav, Josef Bazala, generální ředitel a předseda představenstva ČD a Gaetano Casertano, člen představenstva společnosti Grandi Stazioni. Newsku upravil a doplnil -cspsv-.

zdroj: Tisková zpráva ČD


Adys Poslat mail autorovi | 14.12.2006 (21:13)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
14.12.2006 (23:40)  
:) ta poslední fotka nemá chybu !!!
panáci se zbíječkou :o)
14.12.2006 (22:57)  
To jako, že už to tam nebude smrdět? A nebudou tam bezdéčka? A nebude po nástupišti chodit žebrotou dvacetiletá holka? A nebudou se u stánků válet olejové skrvny? A záchody taky nebudou jako někde v Afghánistánu? Beru.
registrovaný uživatel Pyro 
14.12.2006 (22:23)  
Konecne:) i kdyz skoda, ze ted uz pouzivam vyhradne nadrazi Praha Holesovice, ale tam se snad taky nekdy dockam...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko